GSM abonnement

oboema

Member
Collega's,

Ik kan eindelijk van mijn T-mobile abonnement af. Nu wil ik natuurlijk een zo gunstig mogelijk nieuw abonnement afsluiten. Vroeger zat ik bij Orange en daar was het mogelijk om alles vanuit je bundel te betalen (buitenland kosten dus ook).

Zijn er nog aanbieders die zoiets hebben? Of hebben jullie nog andere tips voor iemand die woonachtig is in NL in D werkt en zodoende regelmatig buitenland minuten nodig heeft.

Bedankt
 
Vodafone Ondernemersbundel, alles uit 1 bundel, buiten je bundel zelfde kosten als erbinnnen en je hoeft geen KVK nummer te hebben. Ook wordt er per seconde gerekend.
 
T-mobile heeft dat ook, maar dan heet het t-mobile flex. Daarnaast zijn de tarieven van T-mobile per minuut lager dan bij vodafone. Oke, ik weet dat t-mobile niet altijd de meest makkelijke is, maar het is zeker niet de duurste.
 
Vodafone heb ik ook ervaring mee. Altijd de Vodafone ondernemersbundel 50 gehad en vanaf vandaag de iPhone Ondernemersbundel 90. Alles gaat inderdaad uit je bundel, zo kost bellen in de meeste landen binnen europa 69 ct per gesprek + 18 ct per minuut en gebeld worden soms 69 cent per gesprek. Soms kost gebeld worden zelfs niets (kreeg ik laatst in Duitsland namelijk.)

Gewoon even langs Vodafone gaan zou ik zeggen! Succes
 
tmobile flex is niet meer beschikbaar voor nieuwe klanten.

Vodafone ondernemersbundel wel.
Die laatste heb ik ook genomen, is echt prima!
Alles uit 1 bundel! Data is goedkoper dan sms dus lekker pingen met de blackberry :)
 
tmobile flex is niet meer beschikbaar voor nieuwe klanten.

Vodafone ondernemersbundel wel.
Die laatste heb ik ook genomen, is echt prima!
Alles uit 1 bundel! Data is goedkoper dan sms dus lekker pingen met de blackberry :)

Je kunt ook gaan voor KPN Personal Sim. Daar gaat ook alles van uit dezelfde bundel. Je kunt dan rustig omhoog en omlaag in je bundel per maand.
Als je inderdaad BB heb is het ook lekker voordelig.

Daarnaast heb je nu 20% korting op je gehele bundel gedurende je hele looptijd.
 
De reden dat ik lang geleden klant ben geworden bij Orange was tweeledig:
- Alles uit een bundel.
- Bundel blijft altijd staan.

Na de overname van Orange door t-mobile dus eerst naar flex gegaan, maar ik vond het niet zo flex dat de tarieven daarbij ongeveer dubbel zo hoog waren. Nu dus over naar relax, maar niet meer alles uit de bundel.

Kortom voor een goede deal ben ik best bereid om naar een andere provider te gaan. Als ik het zo zie klinkt vodafone wel heel erg aantrekkelijk, maar.... ik ben niet zo blij met de datalimiet op mijn smartphone... Ik moet ook zeggen dat ik geen idee heb hoe veel data ik eigenlijk verstook. Nu ja, wellicht dat ik dat wel ergens uit kan zoeken.
Maar wel even een vraag over die vodafone ondernemers bundel: Als ik deze maand mijn bundel niet opmaak, schuift dan alles dat ik over heb door naar de volgende maand (en daarna nog weer verder).

Tja, dat gebeurt ook niet bij mijn relax bundel, maar dat zou ik graag weer terug willen. Ik merk namelijk dat ik regelmatig maanden nauwelijks bel en dan ineens een maand heb dat ik gewoon drie, vier keer zo veel bel dan gewoon. Inderdaad, ik bel nu vaak ongeveer de helft van mijn bundel op en dan ineens zit er een maand tussen dat ik anderhalf, twee keer mijn bundel weg bel.
Op zich niet onoverkomelijk, maar ik zou ontzettend graag terug willen naar de Orange situatie.

- Goede tarieven
- Alles uit de bundel
- Alles wat je over hebt van je bundel schuift door naar de volgende maand en de volgende maand en ... en zo verder...
 
Kortom voor een goede deal ben ik best bereid om naar een andere provider te gaan. Als ik het zo zie klinkt vodafone wel heel erg aantrekkelijk, maar.... ik ben niet zo blij met de datalimiet op mijn smartphone... Ik moet ook zeggen dat ik geen idee heb hoe veel data ik eigenlijk verstook. Nu ja, wellicht dat ik dat wel ergens uit kan zoeken.

Ik was ook niet blij met die datalimiet op mijn iPhone, tot de beste man zei dat je aan 1 Gig werkelijkwaar nooit zou komen. 1 MB is namelijk 50 pagina's laden op je internet en Whatsapp/ping gaat met KB's. Een vriend van me had opgezocht hoe veel hij had verbruikt en dat was ongeveer 800 MB in 1 jaar.

Ik werd net wakker, kijk op mijn telefoon en heb een sms van Vodafone met daarin: 'U heeft 90% van uw 1GB databundel verbruikt.'
Hoe kan dat nou? Ik heb het ding nog geen 24 uur geleden aangezet en aangesloten? (Tetheren doe ik niet) Zometeen even op de fiets door de sneeuw, hopen dat ik niet op mijn gezicht ga en vragen wat er aan de hand is.

To be continued..
 
1 GB aan data opmaken per maand met een iPhone lukt mij dus blijkbaar wel!

Ik ben laatst verhuist en had een paar weken thuis nog geen internet. Moest dus internetten op de iPhone en kreeg rond de 28e van de maand een SMSje dat 1GB aan data overschreden was. BTW, tethering = nicht erlaubt in Duitsland, tenzij je nog eens extra diep in de buidel tast. Die 1GB aan data was dus puur op de iPhone; beetje mailen, Youtube, nieuwssites enz.

p.s. Feel good tip voor Nederlandse T-Mobile klanten: vergelijk voor de lol eens een Duits T-Mobile contract van €44,96 met een Nederlands contract! voor €44,95! Allebei 24 maanden contract, allebei €249,95 + €24,95 aansluitkosten (WTF!) voor een iPhone4 32gb, maar wel 120 belminuten vs 300 in NL en 40 SMSjes vs 300 in NL! Mijn volgende iPhone wordt hopelijk een simlock vrije uit Belgie, Luxemburg of Hong Kong en dan a.s.a.p. weg bij die Tele-Maffia! :mad:
 
1 GB aan data opmaken per maand met een iPhone lukt mij dus blijkbaar wel!

Ik ben laatst verhuist en had een paar weken thuis nog geen internet. Moest dus internetten op de iPhone en kreeg rond de 28e van de maand een SMSje dat 1GB aan data overschreden was. BTW, tethering = nicht erlaubt in Duitsland, tenzij je nog eens extra diep in de buidel tast. Die 1GB aan data was dus puur op de iPhone; beetje mailen, Youtube, nieuwssites enz.

p.s. Feel good tip voor Nederlandse T-Mobile klanten: vergelijk voor de lol eens een Duits T-Mobile contract van €44,96 met een Nederlands contract! voor €44,95! Allebei 24 maanden contract, allebei €249,95 + €24,95 aansluitkosten (WTF!) voor een iPhone4 32gb, maar wel 120 belminuten vs 300 in NL en 40 SMSjes vs 300 in NL! Mijn volgende iPhone wordt hopelijk een simlock vrije uit Belgie, Luxemburg of Hong Kong en dan a.s.a.p. weg bij die Tele-Maffia! :mad:

Het netwerkbereik in NL is ook ronduit bagger. Je ben meer niet dan wel bereikbaar. Data 3G netwerk? Die haal je bijna nooit.

In andere landen schijnt Thee wel redelijk te zijn.
 
Ik ben vanochtend weer naar Vodafone gegaan en gevraagd hoe ik in 16 uur meer data kon verbruiken dan in de maand ervoor. Ze zei dat dit niet het geval was. Omdat mijn abonnement de 29e in is gegaan heb ik tegoed gekregen voor de 29e en de 30e. Slechts 60MB dus. Ik betaal dus ook maar voor 2 dagen. Raar dat er een limiet op zit, beetje jammer, 32MB per dag is namelijk zo gek veel niet...
 
Persoonlijk gebruik ik de meeste data op een wifi netwerk, ben benieuwd hoe hard dat zal gaan dan...
 
Ik ben vanochtend weer naar Vodafone gegaan en gevraagd hoe ik in 16 uur meer data kon verbruiken dan in de maand ervoor. Ze zei dat dit niet het geval was. Omdat mijn abonnement de 29e in is gegaan heb ik tegoed gekregen voor de 29e en de 30e. Slechts 60MB dus. Ik betaal dus ook maar voor 2 dagen. Raar dat er een limiet op zit, beetje jammer, 32MB per dag is namelijk zo gek veel niet...

Vodafone heeft een supersterk netwerk , waar ik zelf ook gebruik van maak, maar hun vriendelijkheid naar klanten laat te wensen over.

Helaas zal KPN dit voorbeeld ongetwijfeld gaan volgen. Alleen het verschrikkelijke Thee Mobiel heeft geen plannen nog hiervoor.

Daarnaast Heeft Vodafone Minute rounding.

KPN ook en Telfort, maar kpn en hi kun je dit terugdraaien naar secondes.

Telecomland is beetje vreemd aan het doen. Echt Youpie van t Hekkies.
 
Vodafone heeft een supersterk netwerk , waar ik zelf ook gebruik van maak, maar hun vriendelijkheid naar klanten laat te wensen over.

Helaas zal KPN dit voorbeeld ongetwijfeld gaan volgen. Alleen het verschrikkelijke Thee Mobiel heeft geen plannen nog hiervoor.

Daarnaast Heeft Vodafone Minute rounding.

KPN ook en Telfort, maar kpn en hi kun je dit terugdraaien naar secondes.

Telecomland is beetje vreemd aan het doen. Echt Youpie van t Hekkies.

Als je Vodafone ondernemersbundel neemt betaal je gewoon per seconde.
 
Heb ook Vodafone ondernemersbundel, geen hoge kosten bij bellen buiten bundel en bundel wordt gewoon verbruikt als je een maand in het buitenland bent.

En er wordt hier gesproken over dataverkeer, maar dat is niet te vergelijken bij tmobile en vodafone.. Supersnel internet van tmobile: 1mb... Vodafone internet 7,2mb. Is uiteraard een tot snelheid, maar vd week een speedtest gedaan tegelijk met mn vriendin, zij op tmobile en ik op vodafone: 0,25 mbps vs 3,5 mbps!!!
 
Sta op het punt een Iphone abonnement af te sluiten, nu alleen nog de vraag bij welke provider.
Voordeel van t-mobile is dat ze onbeperkt internet aanbieden, waar je bij zowel KPN als Vodafone tegen een datalimiet van 500mb aanzit. (bij het goedkoopste abonnement)
Maar hoe snel zit je aan die 500mb? Ben momenteel tevreden over kpn en zou ook graag bij ze blijven, maar het moet natuurlijk niet zo zijn dat ik ergens halverwege de maand al over mijn datalimiet heen zit....
 
Vodafone Ondernemersbundel, alles uit 1 bundel, buiten je bundel zelfde kosten als erbinnnen en je hoeft geen KVK nummer te hebben. Ook wordt er per seconde gerekend.

Er wordt wel gevraagd om een KvK-nummer als je een abonnement bestelt, echter is het niet verplicht om het in te vullen zag ik. Mag je dit abonnement dus ook als particulier bestellen?
 
Back
Top