Nosig, er bestaan in de US ook flight time limieten, echter geen duty time limits. Er is een minimum rust tiid tussen duty periods en per 24 uur. De limieten zijn verschillend voor 135 en 121, dat dan weer verdeeld wordt tussen flag- en supplemental operations.
Onder 135 mag je 140 uur per maand vliegen, echter een maximum van 120 per maand. 121 mag 1000 uur, echter 120 per maand. En dit allemaal met een met een maximum van 8 uur vliegen per dag. Als er 8 uur rust vereist is dan kun je dus een maximum duty doen van 16 uur, met een additional rest gaat de duty time omlaag.
Zodra het een internationale vlucht gaat de 8 uur overboord (12 uur 2vliegers+bwk) maar geen duty time limiet. Duty times over 24 uur zijn dus goed mogelijk, zeker als er een positioning flight aan vast zit en de flight time limiet ophoudt te bestaan. Er is echter wel weer een flight time limiet per 48 en 72 uur. Met 2 man crew is het 8 uur vliegen, extra man(nen) voor meer, en ook geen duty time limiet.
De FAA wil wel dat iedereen een 24 uurs periode zonder duty heeft per 7 dagen.
100 uur duty per week is wel wat overdreven, 70 uur is makkelijk te halen (5 dagen van 14 uur).