FlyFens
New member
Just do as I say , not as I do.
Nou word ik wel benieuwd naar wat je gedaan hebt....
Last edited:
Just do as I say , not as I do.
Er zijn zat banken die nog financieren. En waarom zouden ze dat niet doen? Als ik het geleende geld niet terug kan betalen, dan zorgt Wouter Bos er wel voor dat de bank in ieder geval niet failliet gaat.
Banken doen vreselijk moeilijk om geld aan bedrijven te lenen, zijn ook strenger naar particulieren toe. .......... En ik wens je succes!
Maar nee, jullie krijgen meteen een baan bij een legacy carrier waarbij je die lening in een mum van tijd terug betaald.
Zolang je de wereld als je banen markt wilt gebruiken valt het nog wel beetje mee.Moeilijk?Met een hoop inzet , mazzel , timing en de juiste info wordt je opleiding redden en een fatsoenlijke baan vinden moeilijk genoeg ja...
Als je dat niet hebt wordt het mogelijk een tranendal en een kapotte droom die je dan ook nog tot in eeuwigheid mag afbetalen.
Ik zou nog even wachten en tot die tijd voor optie 2 in mijn post kiezen.
Niet gezegd om je te demotiveren maar ik ken er plenty die zo geeindigd zijn en nu zeggen : was ik er maar nooit aan begonnen.
Just do as I say , not as I do.
Net als iedere andere rond de 18 jaar oud. Ik wist ook alles beter, en nog steeds.....:grijns: vraag mijn vrouw maar :haha:FlyFens: tuurlijk maak jij de goede beslissing, daar heb je mij of anderen niet voor nodig. Jij hebt toch alle kennis in pacht...
"Moeilijk" is een understatement tijdens the worst recession of the last 50 years. Realiseer je goed dat de burgerluchtvaart na de 2e wereldoorlog enorm is gegroeid en dat we ons, vanwege de omvang van deze economische crisis, daardoor in uncharted waters begeven.Hoho, ik zeg niet dat ik het beter weet, dus leg me dat aub ook niet in de mond. Het enige wat ik zeg is dat ik de gok neem. (Bij mijn volle verstand en in het besef dat het wel eens moeilijk zou kunnen worden.)
Maar gaat Wouter Bos jou ook uitbailen als je werkeloos op de bank zit met torenhoge maandelijkse rentelasten?Er zijn zat banken die nog financieren. En waarom zouden ze dat niet doen? Als ik het geleende geld niet terug kan betalen, dan zorgt Wouter Bos er wel voor dat de bank in ieder geval niet failliet gaat.
EPST-ers en KLS-ers kunnen de lening nog gewoon krijgen. Voor andere vliegscholen weet ik het niet.
Bedankt voor je su6 wensen.
Ik vrees van niet......Maar gaat Wouter Bos jou ook uitbailen als je werkeloos op de bank zit met torenhoge maandelijkse rentelasten?
Maakt het voor de discussie uit welke opleiding ik ga doen?Welke opleiding ga je doen dan? EPST of KLS? En, most important of all, geven zij je een baangarantie?
Zoals al eerder gezegt hoop ik dat de economie het diepste dal gehad heeft als ik klaar ben met mijn opleiding. Misschien ook niet en is het als ik mijn opleiding heb afgerond kansloze missie om als ai aan de bak te komen, dat risico neem ik. In dat geval wacht ik geduldig (of misschien wel ongeduldig) op mijn kans en zal ik in de tussentijd op een andere manier mijn geld moeten verdienen. Dat hoop ik natuurlijk niet, maar mocht dat zo zijn, dan is dat zo.Jij heb dadelijk alles op alles gezet, 100% van het risico genomen en zit dadelijk diep in de schulden zonder uren en een uiterst twijfelachtige kans op een baan in economisch slechte tijden.
Misschien, heeeeel misschien dat het allemaal wel meevalt, maar waarom speel je niet op safe (althans op safer) door nog 2 jaartjes te wachten en dadelijk tenminste in een opgaande economie aan een opleiding te beginnen?
Nou Jaap hier is iemand die dat gaat doen.
En ja, ik hoop dat over twee jaar de economie weer door het diepste dal heen is. De meeste analisten geloven trouwens dat het diepste dal al eerder komt, maargoed, wie het weet mag het zeggen.
Ik geloof trouwens niet dat ik werkeloos zal zijn, er is bijna altijd wel werk te vinden. Wellicht zelfs als vlieger
If you are hell bent on taking flying training at least follow a Modular program and pay for one step at a time to limit your financial risk.
Dat heb ik overwogen. Punt is dat de kansen op een baan kleiner worden als je je opleiding modulair doet, zeker in zware tijden. (Dat is in ieder geval het beeld dat ik er van heb.)
Gebaseerd op wat ik zie, en wat de geschiedenis laat zien geef ik het 10 jaar voordat er een pilotentekort ontstaat. Wat ook niet meewerkt is dat in een aantal landen de pensioensleeftijd voor vliegers is verhoogd naar 65, wat betekent dat er de komende 5 jaar weinig vliegers met pensioen zullen gaan.