geluidsoverlast

Ik vind de milieuheffing een goed idee. Wel heb ik m'n vragen (wat ik al in een ander topic heb gezet) over de opbrengsten. 24 euro per ticket levert jaarlijks gezien meer op dan de 850 miljoen die de overheid eruit wil halen. Er wordt dus geld vanaf gesnoept.

Op ATCBOX.com was er een mooie discussie over een wethouder die, uit Twente (!) was verhuisd naar Houten, en daar vervolgens ging klagen over geluidsoverlast. Blijf dan lekker buiten de randstad.

Overigens woon ik aan een drukke winkelstraat, en op zaterdag zit de hele dag een orgel voor m'n huis te jengelen. DAAR word je pas gestoord van!
 
Ik snap niet wat er elke keer gezeurd word,
Zelf woon ik onder de aanvliegroute bij EHBK, nou is het hier niet zo heel druk maar ik rol wel vaker mijn bed uit als de Cargolux 747 lekker laag overgedenderd komt. NOU EN??? DIE SPULLEN MOETEN TOCH ERGENS VANDAAN KOMEN??

Het zijn altijd dezelfde die klagen en de week erna bij het inchecken voorkruipen om een leuke plek achter de motor bij het vliegtuig uit te kunnen zoeken...

Ik vind een zwarte lijst voor mensen die klagen en vervolgens niet meer mogen vliegen geen slecht idee... misschien een idee om met z'n allen een site op te richten om eens een tegengeluid te laten horen? Het wordt tijd dat het tij gaat keren hier in Nederland!!!
 
Dan ken je de Belgische situatie nog niet.

Nog 10 keer erger helaas...

Hier laten ze bedrijven als DHL vertrekken (met duizenden werknemers) omdat er een paar honderd debielen klagen over wat vliegtuigjes om 5u...
Hier doen verschillende gewesten elkaar processen aan over geluidsnormen...
Hier innen bepaalde gewesten boete's van andere gewesten voor geluidsovertredingen...
Hier kan geen enkele luchthaven nog uitbreiden!
Hier willen sommige luchthavens uitbreiden maar ofwel is er een groene actiegroep, ofwel is er een andere gewest dat dit tegenhoudt met een proces (cfr gelijke geluigseisen voor iedereen).

Actiegroepen tot daar aan toe, niet iedereen is even goed bedeeld met intelligentie.
Maar in België sluiten ze bedrijven door die actiegroepen en kan geen enkele luchthaven nog uitbreiden!

Je wil zelf niet weten wat ik van zo'n mensen vind... (en ben nogthans een zeer verdraagzaam mens)
 
Dan ken je de Belgische situatie nog niet.

Maar in België sluiten ze bedrijven door die actiegroepen en kan geen enkele luchthaven nog uitbreiden!

Bij EHBK kon de oost-westbaan toch ook niet doorgaan vanwege de klagers in Lanaken etc.....:eek!:
 
Je moet wel een verdraagzaam mens zijn anders kan je nooit cpt relax heten! :)
 
Last edited:
Als ik terug kom van een lange (nacht) vlucht en de buren starten hun auto (onder mijn raam!) doen er uren over om de ramen te ijsvrij te krijgen etc...
omdat ze zonodig om 8 uur op kantoor moeten zijn dan hoor je mij toch ook niet klagen!

De mensen die het meest klagen denken alleen aan zichzelf en denken niet aan anderen.
 
En wat dacht je van mensen die naast het spoor wonen? Ik heb zelf ongeveer 5 jaar 100m van een drukgebruikt spoor gewoont en na een maand of 4 wen je er gewoon aan.
Het is gewoon een attitude... wil je je er aan storen? dan stoor je je er aan.

Komt ook bij dat luchtvaart om de 1 of andere reden veel emoties teweeg brengt, en treinen nou eenmaal niet. Dat zie je onder andere aan de emotionele argumenten die een GroenLinks of een (radicale) actiegroep vaak naar voren brengen bij een 'discussie' hier over.

Klagen over vliegen? --> vlieg dan ook niet!
Klagen over trauma heli? --> dan ook geen ambulance/trauma heli als je het nodig hebt!
Je klaagt toch ook niet over dat K-keffertje van de buren, om er vervolgens zelf ook 1 in huis te hebben?
 
Dit blijft toch grandioos, die man is toch geweldig. Niks klagen ofzo, gewoon door blijven leven met zijn kippen :p:

http://variatee.vara.nl/mediaplayer/player.jsp?filmID=115971&playerName=kopspijkers.player

die man ook met zijn commentaar: nee dit is niet normaal maar dit is zo toch. Zo hoort dat ook, hij begrijpt het ten minste :kiss:

respect!

Eigenlijk zou hij een glazen hok moeten maken voor de spotters voor als het regent :p! 5 euro per uur per spotter en hij verdient meer dan met zijn hele witlofhandel bij elkaar!!
 
....(in totaal 350 miljoen euro, circa 24 euro per vlucht) om de milieu-effecten te compenseren.

Nu komt de vraag: hoe compenseer je zwavel uitstoot, neveneffecten van chemtrails etc?
Geen hond die het weet, en ik denk dat als er een èchte oplossing voor was iedereen graag een duit in het zakje zou willen doen!
Het is gewoon een boete.
 
respect voor deze man, ik heb tussen de startbanen van CDG gewoond en dat was al aardig......je kon er aan wennen zeg maar. Maar dit is echt voor de die-hards. Hij heeft zijn kippen ook goed opgevoed, die hebben tenminste nergens lasts van. Dat kunnen veel van onze linkse/ milieu-freek landgenoten niet zeggen.
 
Vrouwlief woonde ooit downtown LUX bij het treinstation en onder de aanvliegroute van de 06. Of de dept 24 natuurlijk. Heerlijk met die An124, even twee minuten niets kunnen zeggen tegen elkaar. Gotta love it.

Ik vond die brommertjes in NL irritanter.
 
Veel klagen over geluidsoverlast en dan een pizza bestellen !!
Die komen ze dan met een klere herrie thuisbezorgen op zo'n bromfiets met meer geluid dan een Jumbo. Dan denk je toch ook van meid waar klaag je over ?! :angel:
 
Potverdorrie, nog altijd 'cleared to taxi' op m'n bordje staan, wanneer mag ik nou eindelijk omhoog??? :wegkwijt:
 
Dank je wel BEER, ga ik even terug om wat meer brandstof in te nemen ! :biertje:
 
Back
Top