geluidsoverlast

reach52

Member
Omwonenden klagen vaker over Eindhoven Airport

17-02-2007

EINDHOVEN - Omwonenden van de luchthaven Eindhoven Airport klaagden in 2006 veel vaker over geluidsoverlast dan in voorgaande jaren. Dat meldt het Eindhovens Dagblad. De toename van de geluidsoverlast zou te wijten zijn aan de inzet van Russische transportvliegtuigen naar Afghanistan. Daarnaast heeft de helft van de klachten betrekking op het civiele vliegverkeer dat op de luchthaven wordt afgehandeld.

Het derde kwartaal, het kwartaal met het mooiste weer waarbij veel mensen de ramen en deuren open hadden staan, leverde de meeste klachten op. Vijf personen zijn verantwoordelijk voor maar liefst 23,5 procent van alle klachten die in 2006 werden ingediend.



Als we deze 5 mensen nou eens verhuizen naar dat koningrijk/prinsrijk wat te koop stond zou dat dan geen goedkope oplossing zijn om (nacht) vluchten mogelijk te maken op EHEH. Ze hebben waarschijnlijk als enigste hobby toch enkel dat nummer te bellen.


P.s. bron van dit verhaal is www.luchtvaartnieuws
 
Cry babies, moeten ze maar niet in de buurt van een vliegveld gaan wonen. Helemaal belachelijk dat een paar individuen de plaatselijke economie kunnen tegen houden. Typisch Nederland.

:cool: Biscane :cool:
 
gewoon je tank opengooien, hebben ze teminste echt iets te klagen
 
Als ik ooit merk dat ik een klager wegens geluidsoverlast in m'n kist heb, zijn we 'opeens' overloaded, en gaat ie linea recta eruit. Als de Capt. het daar mee eens is tenminste :D
 
Cry babies, moeten ze maar niet in de buurt van een vliegveld gaan wonen.

Is natuurlijk wel een goede investering.
Koop een huis naast de runway. Blijven zeiken tot Groen links/Christen Unie eindelijk aan de bak kunnen. Runway sluiten wegens te veel klachten. Huis verkopen voor het drie dubbele.

Tja... het is een manier van geld verdienen natuurlijk.
 
Gebeurde ook al jaren met EHRD.
Mensen zaten thuis op teletekst te kijken naar arrivals & departures, gauw effe een klacht doorbellen.
Hoe denk je dat de helft van wat je koopt in de supermarkt naar NL komt?
Met de boot van Sinterklaas?
 
True... lekker klagen met z'n alle, totdat ie aluminium frikandel weer richting Benidorm vertrekt. Dan staan we weer in de rij om te vertekken.
 
Doet me denken aan het verhaal over Freek de Jonge.
Die stond ooit op het plein voor de verkeerstoren
op Schiphol bij een manifistatie enorm te schoppen
tegen de luchtvaart maar dezelfde week ging ie
nog op vakantie vanaf dezelfde plek:bwah:


Op Eindhoven wisten de bewoners van die wijk
precies waar ze aan toe waren. Ze gingen zelfs op
het oude militaire gedeelte van het veld wonen
pal naast de baan.

Het trieste is dat dit gedrag toen al voorspeld werd.

En even terugkomend op die getallen van de geluidsoverlast:
Op EHAM heeft 1 persoon 100.000x (geen typ fout) gebeld!
Hoe? Geen idee. Via computer denk ik.

De enige oplossing is het inbelnummer niet langer
kosten vrij te houden. Dan wordt het heel snel stil.

Rgds.
 
No Fly list?

No Fly list?

Something I suggested a few years ago to the PNL.

Create a "No Fly" list and put all these people on it. If every Dutch Airline participates it will be extremely effective.

They're opposed to Aviation - fair enough. But they are then not entitled to the benefits.
 
Zoals Imo Apita al zei, zouden ze direkt ook onthouden moeten worden van het kopen van bloemen, ananas, computers en god weet wat nog meer.
 
Ach... ik woon zelf onder de aanvliegroutes en na een maandje heb je het niet eens meer in de gaten. Of ben ik nou bevooroordeeld....?
 
Something I suggested a few years ago to the PNL.

Create a "No Fly" list and put all these people on it. If every Dutch Airline participates it will be extremely effective.

They're opposed to Aviation - fair enough. But they are then not entitled to the benefits.

En waarom hebben ze dat idee uiteindelijk niet door gevoerd?
 
En waarom hebben ze dat idee uiteindelijk niet door gevoerd?

They thought the idea was a good one.

However they still felt discussion was a better option.

Personal opinion:- Talking to these people is a waste of time - they're some of the biggest hypocrites on the planet. It's time for action.
 
Ik woon zelf 2 NM van HKG airport af op de 51ste verdieping hoor de kisten enkel als ik op het balkon zit. Snap niet echt waar ze over zeuren. Neem aan dat EHEH nog steeds geen kist opstijgt/land om de 60 sec.

We kunnen best nog wel een extra waddeneiland aanleggen ergens 100nm uit de kust of zo, kunnen ze mischien eens gaan klagen over chemtrails of zo.
 
Moeten we wel belasting heffen op het fantastische uitzicht!

Ik snap niet dat er nog nooit een revolutie is uitgebroken in ons polderlandje.
Ik geloof niet dat we door hebben hoe we hier stelselmatig worden uitgekleed door een groepje non valeurs dat stelt het goed met ons voor te hebben. :)

BPM
Inkomstenbelasting 52%
BTW 19%
Successierecht max 27% (afhankelijk per groep)
Precariorecht voor het hangen van een bordje aan je eigen gevel!
Leges : 17,50 voor een gewaarmerkt kopietje

Last but not least:
De publieke omroepen zijn qua programma's amper van de commerciele omroepen te onderscheiden. (Ik zal me voor het gemak maar niet uitlaten over het niveau (uitzonderingen daargelaten en de politieke voorkeur van een aantal journalisten)
We betalen via ons belastingeld mee voor de publ omroep en moeten toch naar reclames kijken.

Je zou er bijna anarchist van worden! :)
 
Verhuizen !

Verhuizen !

Daarom zitten er er meer en meer Nederlanders in het buitenland.

Maar ja, mijn kids behoren niet tot de gelukkigste ter wereld nu. Ach, alles hep zun prijs.
 
En zo is Cruijff weer eens waar bezwezen :'Elk voordeel...."

Over overlast gesproken.....
Na mijn rechtenstudie heb ik onder andere het vak beleggingsleer en portfeuilletheorie gevolgd aan de UVA.
Ben Jacobsen (inmiddels werkzaam aan de Univ van Rotterdam) legde mij toen uit dat een aantal zaken vaak al in koersen van bijv aandelen verdisconteerd was en dat het dus moeilijk was om bijvoorbeeld een informatievoordeel te behalen.

In die tijd stroomde, ik meen, de Maas 2 jaar achter elkaar over. Hij legde uit dat dat op zicht best triest was, maar dat dat risico al in een lagere huizenprijs doorberekend was.

Mijns inziens geldt dat ook voor het kopen van een huis in de nabijheid van een vliegveld. Als je je huis in 1930 kocht en dat ligt nu!!!! in het verlengde van baan X van Schiphol, dan is dat zuur en dat heb je wellicht reden tot klegen, maar degenen die vandaag de dag in de nabijheid van een vliegveld willens en wetens een huis kopen, terwijl op internet gegevens te vinden zijn over de geluidsoverlast, die hebben mijn inziens weinig reden tot klagen.

En dan zijn er politici die vinden dat die mensen zielig zijn, subsidies moeten krijgen, en dat aanvliegroutes moeten worden aangepast, enz. Tsja dan haal ik mijn schouders maar weer eens meewarig op.

Maar laten we maar afwachten waar onze vrienden in Den Haag mee komen!
 
Last edited:
Ik geloof deze week staat er in Elsevier Magazine een goed artikel over de milieutoeslag op tickets. De moeite waard!

Samenvatting van hun website!

"Kabinet zet (ingefluisterd door de milieubeweging) 24 euro op een vliegticket vanwege de vervuiling. Eigenlijk zegt het: we zien het vliegtuig als een melkkoe

Het nieuwe kabinet lijkt in het regeerakkoord de luchtvaart te beschouwen als een ernstige vervuiler. Bovendien kondigt het aan dat – in navolging van Groot-Brittannië – een ticket extra geld zal moeten kosten (in totaal 350 miljoen euro, circa 24 euro per vlucht) om de milieu-effecten te compenseren.

Het aanstaande kabinet heeft braaf geluisterd naar de milieubeweging. Die roept al jaren dat de luchtvaart eindelijk eens moet worden aangepakt. Vooral de opkomst van de goedkope maatschappijen zoals Virgin en EasyJet – op en neer naar Barcelona voor 50 euro, nu beslissen!!! – hebben kwaad bloed gezet. Daardoor zouden allerlei onnodige vluchten worden gemaakt en zou er dus veel vervuiling ontstaan.

Tot op zekere hoogte valt de kritiek te begrijpen. Het is onmiskenbaar dat het vliegverkeer snel groeit, mede als gevolg van al die aantrekkelijke aanbiedingen. Natuurlijk heeft dit consequenties voor het energieverbruik van en de milieubelasting door de luchtvaart, maar toch passen enkele kanttekeningen bij de notie dat een vliegtuig zo vervuilend zou zijn.

De eerste is van natuurwetenschappelijke aard. Er is immers een wezenlijk verschil tussen een vliegtuig en...

Het complete artikel bevat 1181 woorden."
 
Last edited:
Back
Top