Flying the Tupolev

Zeg hebben ze nog mensen nodig bij Aeroflot:D

Wolven schieten, leuk salaris en ook nog eens geld krijgen om te vliegen.

Als je in NL bent geef je toch wel een seintje als je in de buurt bent?
 
Geweldig verhaal!

Wasmachine had ik niet en in de winter droeg ik dus vier truien die niet gewassen zijn. Douchen deed ik twee keer in de week op een nachtstop en daar waste ik gelijk mijn kleren

Dat verklaard misschien waarom de captains bij Air Baltic af en toe verschrikkelijk stonken!
 
Wat een prachtig verhaal, bedankt voor het delen van deze ervaringen.
Vooral bij het deel met de blokhut zag ik het al helemaal voor me: Heel veel sneeuw, blokhutje en een vuur, geweldig.
 
Fozzie, wederom een enerverend verhaal!

Ik las een opmerking van Julien over een artikel in Piloot en Vliegtuig, lijkt me inderdaad wel op zijn plaats. Sta je hier voor open Fozzie? En is er iemand die dit kan initiëren? Chaseplane misschien?
 
Zou op zich wel leuk zijn. Hoop dat de jonge generatie ook inziet dat er meer dingen zijn dan de KLS. Er is toen ik begon op een Antonov 2 een keer een correspondent geweest van de Telegraaf. Vond het alleen niet zo'n heel erg leuk stukje. Kwam min of meer op neer, dat ik niet goed genoeg was om vliegtuigen te vliegen in Nederland :)stapelge:) .
 
Wat een geweldig verhaal weer zeg... ik kan niet wachten op de volgende bijdrage!

In Europa is er vooral een beeld van achterstallig onderhoud in dit soort landen. Hoe ervaar jij dit zelf? Is dat van het zelfde niveau waarmee ze vliegers behandelen of is het echt zo treurig gesteld als sommige media ons doen geloven?

*edit* in Afghanistan sprak ik een paar Europeanen/Amerikanen die daar vlogen op lokale An-26's, Mil-24's en Mil-8's enzo en die vertelden mij dat bijvoorbeeld alle belangrijke onderdelen zoals gearboxen en motoren om de 500 uur totaal werden vervangen en terug werden gestuurd naar de fabriek. Zodoende was er weinig onderhoud nodig en had je altijd een reliable kist... geldt dat ook voor grotere fixed wing of is dat niet te vergelijken?

Keep m coming! :yeehaa:
 
Russische avonturen

Russische avonturen

Hi Fozzie Bear, of te wel, Prieviet Tovarish.

Ik ben dan wel geen vlieger maar werk als Teamleider Omdraaiteam bij KLM (en ben je wellicht vroeger tegen gekomen op de AFL229/230 toen KLM deze nog afhandelde) en ben al decennia geïntereseerd in Russische luchtvaart. Mede van mijn hand is een aantal boeken genaamt "Soviet Transports" en hieronder kan je meer informatie vinden over deze boeken in het Engels en in het Russisch.

http://www.sovtran.info/en.htm (English version)
http://www.sovtran.info/ru.htm (Russian Version)

Zoals je op deze pagina's kan lezen is er ook een pagina waarop je een aantal producitielijsten van Russische types, zoals in het boek staan (maar dan bijgewerkt tot 1 januari 2009), gratis downloaden.

Daarnaast is onze hele database sinds een maand gratis on line te bezoeken, 128.000 Russische gietijzeren vliegtuigen. Daar kan je b.v. de volledige historie van alle Aeroflot-Nord Tu-134s (of Aeroflots Arkhangelsk CAD/1st Arkhangelsk UFD/312th & 392th Flight) vinden door simpelweg een registratie in te tikken en op search te drukken. Kijk hiervoor op de Scramble website op

http://www.scramble.nl/sovdb.htm

Als je dan vervolgens op het onderlijnde constructienummer klikt (zabotskoi nummer) opent de volledige historie van de kist.

Dit alles is het resultaat van 30 jaar spitten en heel veel vrienden overal vandaan die dingen opspitten en doorsturen.

Je kan me altijd direct mailen op
guus@sovtran.info

Ik hoop snel van je te mogen horen.

Groetjes, Guus, alias An-22
tolka grazivaya salmojotov litat xarasho !
 
Last edited:
Fozzie waar blijft de rest, wacht nog steeds met smart op het vervolg...;)

:nicethread:
 
He Fozzie

Komt er nog zo een mooi verhaal zoals de rest van je verhalen??
Het is de laatste tyd namelijk erg rustig hier

Gr
 
Ik heb Fozzie een tijd geleden een bericht gestuurd, ik ken iemand die zijn verhaal wel in Piloot en Vliegtuig, Pilot and Planes en wellicht NRC wil plaatsen. Maar helaas al een hele tijd radiostilte, ik hoop dat alles goed gaat daar.
 
Hoop het ook Nosig...er waren natuurlijk wel slechte tyden bij hem zoals hij laatst vertelde.

Ik mis die mooie verhalen wel.

Iemand anders misschien een mooi verhaal???????????
 
Het is nu een jaar later en we hebben niets meer van FB vernomen. Ik denk dat we een expeditie Moskou moeten doen... Jammer:snore:
 
Ik kwam dit topic nog tegen. Iemand nog wat vernomen van Fozzie? Ik ken namelijk iemand die erg graag met hem in contact wil komen.
 
Back
Top