G
Guest
Guest
En waarom zou je zonodig willen laten zien dat een 747 op zijn kop kan vliegen? assed:
omdat ik het nog nooit heb gezien, gehoord of gelezen heb?:
of een plaatje ervan.
En waarom zou je zonodig willen laten zien dat een 747 op zijn kop kan vliegen? assed:
@PH-JPC: lol om je post van vandaag 16:12
Zal ik het dan maar zeggen: een 747 vliegt niet op zijn kop omdat het publiek anders niet meer in een boeing durft. Snap jij het? Ik zou direct een ticket kopen!
Er is een demo piloot geweest, is me even ontschoten of het airbus of boeing was, dus voor een airshow een roll wilde maken. Echter zijn hogere bazen verboden het omdat hij bang was dat het publiek of althans een deel ervan niet meer zou durven vliegen.
Verder kan zo'n kist volgens mij minimaal -1,5 G hebben, dus inverted vliegen moet geen probleem zijn als je het rustig doet afaik. De pitch attitude zal allicht groter moeten zijn dan wanneer je gewoon level vliegt, vanwege de instelhoek van de vleugel.
Correct me if i'm wrong. Ik vlieg geen jumbo.
Goed, het vliegtuig. Een vliegtuig heeft roeren waarmee de neus omhoog en naar beneden gericht kan worden. Als je het vliegtuig op zijn kop laat vliegen en tegelijkertijd de neus naar boven stuurt (naar beneden sturen in normale toestand), zal het toestel dus min of meer in de lucht blijven.
Niet alle vliegtuigen hebben roeren met voldoende 'kracht' om op de kop te kunnen vliegen, stuntvliegtuigen wel, straaljagers soms ook. Een Boeing 747 kan misschien wel een complete rol maken om de lengte-as, maar lange tijd ondersteboven vliegen is zo goed als uitgesloten.
Mijn laatste offtopic toevoeging:
Ik meen ooit een docu te hebben gezien van een Fedex DC10, welke een indringer had in de cockpit. De captain was een oud luchtmachtpiloot en haalde diverse maneuvres uit om de indringer uit te schakelen, zodat de rest van de bemanning hem kon overmeesteren. Tijdens die maneuvres voerde hij ook een barrel-roll uit.
Het gaat naar mijn idee niet zozeer om de vorm van de vleugel, maar de hoek waarin deze gemonteerd is. Des te hoger de snelheid while inverted, des te harder het vliegtuig richting de grond wordt gedrukt en des te meer druk op de elevators om dit effect te minimaliseren. Maar om een vliegtuig geen verandering in de VS te geven en inverted te vliegen is zodanig veel snelheid nodig, dat de elevators 'overstressed' raken. En bij minder kracht op de elevators is de snelheid te laag.
Was overigens de FO in eerste instantie...
Erg triest overigens dat geen van die gasten daarna ooit nog heeft gevlogen, allemaal medisch afgekeurd n.a.v. de verwondingen die ze opgelopen hebben tijdens deze vlucht...
om even terug te komen op het begin van dit topic. Wat danken jullie voor flightsim van de pmdg boeing 737-6-7-8? Is die realistich of niet(behalve vlieggevoel). Voor diegene die t niet weten. www.precisionmanuals.com
http://www.youtube.com/watch?v=uMI0bdeu-P0 en anders deze tutorial om een idee te krijgen van de startup. Wil ik wel van de kenners weten of deze correct is