Flightsimmen op de pc goed of niet??

Status
Not open for further replies.
@PH-JPC: lol om je post van vandaag 16:12

Zal ik het dan maar zeggen: een 747 vliegt niet op zijn kop omdat het publiek anders niet meer in een boeing durft. Snap jij het? Ik zou direct een ticket kopen!

Er is een demo piloot geweest, is me even ontschoten of het airbus of boeing was, dus voor een airshow een roll wilde maken. Echter zijn hogere bazen verboden het omdat hij bang was dat het publiek of althans een deel ervan niet meer zou durven vliegen.

Verder kan zo'n kist volgens mij minimaal -1,5 G hebben, dus inverted vliegen moet geen probleem zijn als je het rustig doet afaik. De pitch attitude zal allicht groter moeten zijn dan wanneer je gewoon level vliegt, vanwege de instelhoek van de vleugel.

Correct me if i'm wrong. Ik vlieg geen jumbo.
 
@PH-JPC: lol om je post van vandaag 16:12

Zal ik het dan maar zeggen: een 747 vliegt niet op zijn kop omdat het publiek anders niet meer in een boeing durft. Snap jij het? Ik zou direct een ticket kopen!

Er is een demo piloot geweest, is me even ontschoten of het airbus of boeing was, dus voor een airshow een roll wilde maken. Echter zijn hogere bazen verboden het omdat hij bang was dat het publiek of althans een deel ervan niet meer zou durven vliegen.

Verder kan zo'n kist volgens mij minimaal -1,5 G hebben, dus inverted vliegen moet geen probleem zijn als je het rustig doet afaik. De pitch attitude zal allicht groter moeten zijn dan wanneer je gewoon level vliegt, vanwege de instelhoek van de vleugel.

Correct me if i'm wrong. Ik vlieg geen jumbo.

Okey, dit is de site, waar een stukje info staat,
http://www.steljevraag.nl/viewquestion?questionID=1933
een rol kan, maar lang op zijn kop niet.

gesloten is dit onderwerp, op naar on topic :D :D :p: :p:
 
Nog ff terug FXpiloot...

In jouw link staat :
Goed, het vliegtuig. Een vliegtuig heeft roeren waarmee de neus omhoog en naar beneden gericht kan worden. Als je het vliegtuig op zijn kop laat vliegen en tegelijkertijd de neus naar boven stuurt (naar beneden sturen in normale toestand), zal het toestel dus min of meer in de lucht blijven.

Niet alle vliegtuigen hebben roeren met voldoende 'kracht' om op de kop te kunnen vliegen, stuntvliegtuigen wel, straaljagers soms ook. Een Boeing 747 kan misschien wel een complete rol maken om de lengte-as, maar lange tijd ondersteboven vliegen is zo goed als uitgesloten.

Met roeren bedoelt de schrijver waarschijnlijk elevators... En hij heeft gelijk. De elevator heeft waarschijnlijk bij grote verkeersvliegtuigen niet genoeg speling om inverted vol te houden. ECHTER!!!! dit heeft NIETS met de vleugel te maken zoals ik al eerder zei: Het profiel van een vleugel heeft niets te maken met of een vliegtuig inverted kan. In dit geval is de elevator de limiterende factor.

En ja je kan een vleugel maken van een mdf plaat... niet efficient, maar het kan. Een papieren vliegtuigje heeft ook geen bolling, maar vliegt wel..

Radix: was een 707

zie hier: http://www.youtube.com/watch?v=CVzRaliTuks
 
Mijn laatste offtopic toevoeging:

Ik meen ooit een docu te hebben gezien van een Fedex DC10, welke een indringer had in de cockpit. De captain was een oud luchtmachtpiloot en haalde diverse maneuvres uit om de indringer uit te schakelen, zodat de rest van de bemanning hem kon overmeesteren. Tijdens die maneuvres voerde hij ook een barrel-roll uit.

Het gaat naar mijn idee niet zozeer om de vorm van de vleugel, maar de hoek waarin deze gemonteerd is. Des te hoger de snelheid while inverted, des te harder het vliegtuig richting de grond wordt gedrukt en des te meer druk op de elevators om dit effect te minimaliseren. Maar om een vliegtuig geen verandering in de VS te geven en inverted te vliegen is zodanig veel snelheid nodig, dat de elevators 'overstressed' raken. En bij minder kracht op de elevators is de snelheid te laag.
 
Mijn laatste offtopic toevoeging:

Ik meen ooit een docu te hebben gezien van een Fedex DC10, welke een indringer had in de cockpit. De captain was een oud luchtmachtpiloot en haalde diverse maneuvres uit om de indringer uit te schakelen, zodat de rest van de bemanning hem kon overmeesteren. Tijdens die maneuvres voerde hij ook een barrel-roll uit.

Het gaat naar mijn idee niet zozeer om de vorm van de vleugel, maar de hoek waarin deze gemonteerd is. Des te hoger de snelheid while inverted, des te harder het vliegtuig richting de grond wordt gedrukt en des te meer druk op de elevators om dit effect te minimaliseren. Maar om een vliegtuig geen verandering in de VS te geven en inverted te vliegen is zodanig veel snelheid nodig, dat de elevators 'overstressed' raken. En bij minder kracht op de elevators is de snelheid te laag.

Klopt zat ergens in seizoen 3 van Air Crash Investigation. Was best een scarry aflevering!
 
Was overigens de FO in eerste instantie...

Erg triest overigens dat geen van die gasten daarna ooit nog heeft gevlogen, allemaal medisch afgekeurd n.a.v. de verwondingen die ze opgelopen hebben tijdens deze vlucht...
 
Was overigens de FO in eerste instantie...

Erg triest overigens dat geen van die gasten daarna ooit nog heeft gevlogen, allemaal medisch afgekeurd n.a.v. de verwondingen die ze opgelopen hebben tijdens deze vlucht...

Heb hem ff teruggezocht op mijn computer....het was een flight engineer die als staff travel meevloog.

Als er overigens veel geinteresserden zijn kan ik ze wel op mijn FTP server zetten, heb seizoen 1 t/m 3 compleet.
 
Last edited:
Klopt ja, heb ook nog wat artikelen en de aflevering opgezocht nadat ik had gereageerd. Bizar verhaal blijft het. Ik zou het persoonlijk erg gaaf vinden als je alle drie de seizoenen op een servertje kan knallen! Heb hoogstwaarschijnlijk het overgrote deel al gezien, maar zeker niet alles. Dus mijn stem heb je vast.
 
om even terug te komen op het begin van dit topic. Wat danken jullie voor flightsim van de pmdg boeing 737-6-7-8? Is die realistich of niet(behalve vlieggevoel). Voor diegene die t niet weten. www.precisionmanuals.com

Het grootste voordeel van deze kist is alleen al dat hij de knop lvl change heeft. Dat maakt het al een stuk realistischer. Maar ik kan het alleen maar vergelijken met mijn mcc cursus.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top