Flightsimmen op de pc goed of niet??

Status
Not open for further replies.
Nou dat valt wel mee hoor... kan je gwoon allemaal programmeren! Het probleem krijg je pas als je in de sim gdwongen wordt een hoop dingen uit te zetten. Dan geeft tijd voor koffie meer :grijns:

Haha nou niet alle vliegtuigen waar je na je opleiding op kan terecht komen zijn uitgerust met een mooi FMS en EFIS ben ik bang.
Al is het wel erg lekker spul als je er eenmaal aan gewend bent geraakt!

*een paar mooie cirkels en radialen tekent op zijn navigation display*
 
Je kunt het tegenwoordig met die add-on kisten zo moeilijk maken als je zelf wilt. Dat de knopjes van de standaard vliegtuigen in FSX niet werken, is inmiddels wel bekend. Dat zijn gewoon (...)dingen
 
ter uitbreiding..

ter uitbreiding..

okey, tuurlijk snap ik dat er voor FSX genoeg vliegtuigen zijn die maar gedetaileerd genoeg kunnen zijn..,. Zoals de vliegtuigen van PMDG
-->www.precisionmanuals.com dan is echt ieder knopje te gebruiken.
Die kosten wel geld, maar ik download ze gewoon.
meestal zit ik op multiplayer zodat ik met de Controller zit te praten.
Dat is ook een beetje nep, want in reallife gaat het praten een stuk sneller.
maarjah nog een keer, FSX kan alleen maar positief zijn, dat weet ik zeker:eek:
 
Sorry maar dat kan ik echt niet geloven, dat zou betekenen dat de luchtstroom je heel hard naar beneden drukt, dan lijkt het mij dat je gwn neerstort.

Hee ??? Is dat een aerodynamische verklaring?

Wat is het verschil tussen een Piper Warior en een 747? Volgens jouw redenering kan je een Piper/Cessna dan ook nooit inverted vliegen (aerodynamisch gezien dan...)
 
Hee ??? Is dat een aerodynamische verklaring?

Wat is het verschil tussen een Piper Warior en een 747? Volgens jouw redenering kan je een Piper/Cessna dan ook nooit inverted vliegen (aerodynamisch gezien dan...)

Nou ik weet niet of ik nu de goede verklaring geef :p:
maar op zo'n tv-programma zeiden ze dat een Ultratrike niet op z'n kop kan vliegen! ..So.. wat heeft dit ermee te maken!
nou toen kwamen ze aan met een ultratrike die dat wel kon, het verschil, de onderkant van de vleugel, had ook een bolling net zoals de bovenkant, maar het is zo gemaakt, dat als je gewoon vliegt je niet omlaag gaat en ook niet als je op zijn kop vliegt.
ik hoop, dat het zo ook met die Warrior is
 
Die bolling van de vleugel maakt het alleen efficienter vliegen , maar heeft totaal geen invloed of een vliegtuig inverted kan vliegen of niet. je kan een vleugel maken van een hele platte mdf plaat.... zal alleen niet zo efficient zijn als een met "bolling".

ELKE vleugel kan inverted vliegen. alleen met verschillende pitch attitudes level blijven vliegen.... inverted. :D

Dus een 747 kan net zo goed inverted vliegen als een Piper/Cessna... Alleen waarschijnlijk met een andere pitch att.:D
 
Last edited:
Back on topic.....

Ben het helemaal eens met FD en Bounty.
Simmen kan geeeen kwaad... alleen maar leuk. En over dat gezeik of je het nou wel of niet moet doen wanneer je ook echt vliegt is complete BS...
 
okey is dit dan iets positiefs of iets negatiefs, over zo'n FSpiloot :dozey:

Nou het bevestigd niets, alleen dat FS'ers vaak denken te weten hoe t allemaal werkt niet gehinderd door enige echte kennis. ;)
en dat is niet negatief bedoeld hoor.

Maar ik ben het er wel mee eens dat het zeker geen kwaad kan om lekker te flightsimmen.
Ik had destijds niet FS maar Flight Unlimited-2 waar ik vele uren mee heb doorgebracht. In mijn ogen een veel betere flightsim dan FS in veel opzichten.

Ik zou zeggen; leef je lekker uit op de computer, experimenteer er op los maar blijf beseffen dat het maar een computersimulatie/spelletje is!
 
Die bolling van de vleugel maakt het alleen efficienter vliegen , maar heeft totaal geen invloed of een vliegtuig inverted kan vliegen of niet. je kan een vleugel maken van een hele platte mdf plaat.... zal alleen niet zo efficient zijn als een met "bolling".

ELKE vleugel kan inverted vliegen. alleen met verschillende pitch attitudes level blijven vliegen.... inverted. :D

Dus een 747 kan net zo goed inverted vliegen als een Piper/Cessna... Alleen waarschijnlijk met een andere pitch att.:D

okey, ff off topic dan weer!
want wat hier wordt gezegt is naar mijn weten echt te nep.
Nooit van de Wright brothers gehord ofzo.
met een stuk plaat kan je echt niet vliegen.
Er is een bolling nodig die zorgt voor de nodige lift.
De lucht erboven gaan langzamer dan onder de vleugel dit zorgt ervoor dat er een opwaardse druk ontstaat wat nodig is om te vliegen.
kijk wat meer naar discovery. ''als je wil'' :grijns: :grijns:
 
okey, ff off topic dan weer!
want wat hier wordt gezegt is naar mijn weten echt te nep.
Nooit van de Wright brothers gehord ofzo.
met een stuk plaat kan je echt niet vliegen.
Er is een bolling nodig die zorgt voor de nodige lift.
De lucht erboven gaan langzamer dan onder de vleugel dit zorgt ervoor dat er een opwaardse druk ontstaat wat nodig is om te vliegen.
kijk wat meer naar discovery. ''als je wil'' :grijns: :grijns:

Als jij nou eens begint met wat minder naar discovery te kijken en bestel gewoon een atpl boek over Principles Of Flight....dan hou je ook je mond wel. Wat je zegt met je bolling mag waar zijn, maar zoals hierboven al gezegd werd met een bepaalde pitch att en motorvermogen kan ook een 747 op de kop vliegen, mocht de piloot dat echt graag willen. :(

Ik snap niet hoe je denkt zo te kunnen praten tegen mensen die een boek over dit soort dingen hebben doorgewerkt van een pagina of 800 en jij misschien een paar uur tv hebt gekeken naar discovery. Doe toch normaal
 
Last edited:
Dan valt het me op dat sommige sim-fanaten, die zonder echte ervaring bedoel ik, je kent ze wel, tamelijk eigenwijze/betweterige en donders zijn

Putty.... je hebt helemaal gelijk!!!

kijk
Sorry maar dat kan ik echt niet geloven, dat zou betekenen dat de luchtstroom je heel hard naar beneden drukt, dan lijkt het mij dat je gwn neerstort.

key, ff off topic dan weer!
want wat hier wordt gezegt is naar mijn weten echt te nep.
Nooit van de Wright brothers gehord ofzo.
met een stuk plaat kan je echt niet vliegen.
Er is een bolling nodig die zorgt voor de nodige lift.
De lucht erboven gaan langzamer dan onder de vleugel dit zorgt ervoor dat er een opwaardse druk ontstaat wat nodig is om te vliegen.
kijk wat meer naar discovery. ''als je wil''

Maaruh FSXpiloot... geloof vooral mij niet hoor... heb alleen maar 10jaar vliegervaring waarvan 7 op heavy jets...plus een jaartje lucht- en ruimtevaart techniek in delft.. :passed: :wegkwijt: :stapelge: :stapelge:
 
Als je de vleugel omkeert kan deze ook prima lift genereren. De lucht gaat trouwens bovenlangs sneller. Het moet immers een langere weg afleggen dan de moleculen die onderlangs gaan in dezelfde tijd. Je zal de pitch attitude moeten aanpassen, zodat je niet omlaag vliegt wanneer je snelheid toeneemt, maar omhoog.
Flight simmen kan echt heel leuk zijn, maar het is gewoon niet te vergelijken met echt vliegen. Trouwens, FSXpiloot. Als ik jou was, zou ik niet tegen iemand met ATPL op zak zeggen dat hij/zij meer Discovery moet kijken. Hou het wel een beetje vriendelijk
 
- want wat hier wordt gezegt is naar mijn weten echt te nep.

- Nooit van de Wright brothers gehord ofzo.

- kijk wat meer naar discovery. ''als je wil'' :grijns: :grijns:

Wel een toontje hoor naar mensen die er echt iets vanaf weten... :dozey:

Als het binnenkort Sinterklaas is zou ik als ik jou was voor de lol eens een paar ATPL boeken vragen en daar in gaan studeren in plaats van hier de mensen met kennis, en die al eens een echt vliegtuig hebben aangeraakt, af te zeiken.

Dan valt het me op dat sommige sim-fanaten, die zonder echte ervaring bedoel ik, je kent ze wel, tamelijk eigenwijze/betweterige en :boring: donders zijn ...
 
Dan valt het me op dat sommige sim-fanaten, die zonder echte ervaring bedoel ik, je kent ze wel, tamelijk eigenwijze/betweterige en :boring: donders zijn

Right on Target!

ff on-topic: heb zelf ook veel fs gedaan voor de opleiding. Ach ja, een vliegtuig kun je er natuurlijk niet door besturen. Maar ik merkte tijdens het begin van IFR wel dat ik al een paar keer met een jepessen kaartje had zitten spelen. En je kunt leuk een beetje intercepts proberen voor je de sim ingaat. Jezelf dingen aanleren van een computerspel vind ik een beetje ver gezocht. Mijn instructeur zei het ook ooit eens tegen me....die heb ik dat dan ook maar verteld...je kunt er een beetje mee spelen, maar echt dingen aanleren, het lijkt me niet.
 
Jaja, jullie hebben allemaal gelijk. Ik zat er al aan te denken om zon berichie niet meteen te plaatsen. mensen met ATPL hebben veel ervaring, maar het probleem is: IK HEB NOG NOOIT ZOIETS vaags gezien. een 747 die op z'n kop kan vliegen, dat past gewoon niet en anders zouden ze dat bij een demo toch echt kunnen laten zien.

Ow btw ik heb nog een topic gelezen over de problemen die je dan eventueel zou kunnen krijgen als je FSX doet.
Er stond dat je verkeerde dingen kunt leren met het spel. Maar wat staat er niet.
Wie zou dat kunnen vertellen. Ik bedoel bij FSX land ik zonder SIDS and STARS..
maar in reallife is dat anders neem ik aan, maar dat leer je er dan toch gewoon bij?

oww en nog iets ,ik ben ook pas nieuw hier, dus ik moet ff wennen aan de echte weters
FSX klopt voor geen zak. Maar het blijft leuk, om te landen en als je op Cruise att zit gewoon TV kijken in je kamer :haha:
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top