Financiering Flight Finance

Op ATC website staat niets over baangarantie. De KLM FA geeft ook geen baangarantie, een garantstelling. ATC opleiding is inclusief recruitment support. EPST vermeld ook heel duidelijk dat baanmogelijkheid onder voorwaarde is.
 
Eén van de voorwaarden is, indien de baan beschikbaar is. Zo niet, en je voldoet aan alle andere voorwaarden dan kan je de baan met salaris opeisen. Paar jaar geleden kon je voor € 10.000,- een baangarantie kopen bij Stella, zij zijn failliet gegaan aan de vorderingen.
 
Waar op de website van EPST staat die voorwaarde vermeld? Noem me dom maar ik begrijp je reply nog steeds niet 100%. Wellicht dat het duidelijker staat op hun eigen website
 
Nou naast AIS en EPST ook Transavia "samenwerkt" met Flight Finance, ben ik toch benieuwd naar de ervaringen bij dit bedrijf en wat hun meerwaarde is ten opzichte van een gewone bank.

Want als het goed is kun je geen pilotenfinanciering krijgen zoals deze vroeger werd gegeven (onder het mom van wat je later gaat verdienen), en dus kan het interessant zijn wat dit bedrijf dan regelt voor je.
 
Nou naast AIS en EPST ook Transavia "samenwerkt" met Flight Finance, ben ik toch benieuwd naar de ervaringen bij dit bedrijf en wat hun meerwaarde is ten opzichte van een gewone bank.

Want als het goed is kun je geen pilotenfinanciering krijgen zoals deze vroeger werd gegeven (onder het mom van wat je later gaat verdienen), en dus kan het interessant zijn wat dit bedrijf dan regelt voor je.

Hoi iemandt,

Ik heb herhaaldelijk contact gehad met FF. De situatie is zo... Zij regelen geen financiering voor je. Je kan simpelweg niet gefinancierd worden in verband met Europese wetgeving. Je moet momenteel zekerheid verschaffen, oftewel, inkomen hebben tijdens de lening. Het inkomen moet dan ook nog eens hoog genoeg zijn om het bedrag te kunnen lenen. Ik heb zelf contact gehad met meerdere banken, waaronder de ABN pilotendesk. Niemand kan wat voor je/ons betekenen. De pilotendesk van de ABN kon mij alleen vertellen dat de financiering met KLS nagelopen is bij de AFM en door hun goedgekeurd is. De KLM staat (volgens de persoon die ik heb gesproken) waarschijnlijk garant. De ABN ziet dus hun geld terug, als de student de lening toch niet kan terugbetalen.

Je zal zelf geld moeten regelen. Denk hierbij aan vrienden, familie, werkgever, kennis van kennis, crowdfunding, etc...

Wat FF doet is met jou (en jouw sponsoren) om de tafel zitten. Iedereen wordt financieel doorgelicht en de risico's van de financiering worden besproken. Afdekken wat deze risico's staat hierbij centraal. Verzekeringen voor arbeidsongeschiktheid, loss of license (Hiscox) en overlijdensrisicoverzekering zijn met name van belang.

Voor de rest kunnen de voorwaarden waaronder een lening wordt getroffen (rente, looptijd, opeisbaarheid, etc..) ook besproken. En zeker niet onbelangrijk, jouw sponsor krijgt te horen wat haar/zijn risico is.

Hopelijk is het zo duidelijk geworden, zo niet, schroom dan niet om vragen te stellen.
 
Hoi iemandt,

Ik heb herhaaldelijk contact gehad met FF. De situatie is zo... Zij regelen geen financiering voor je. Je kan simpelweg niet gefinancierd worden in verband met Europese wetgeving. Je moet momenteel zekerheid verschaffen, oftewel, inkomen hebben tijdens de lening. Het inkomen moet dan ook nog eens hoog genoeg zijn om het bedrag te kunnen lenen. Ik heb zelf contact gehad met meerdere banken, waaronder de ABN pilotendesk. Niemand kan wat voor je/ons betekenen. De pilotendesk van de ABN kon mij alleen vertellen dat de financiering met KLS nagelopen is bij de AFM en door hun goedgekeurd is. De KLM staat (volgens de persoon die ik heb gesproken) waarschijnlijk garant. De ABN ziet dus hun geld terug, als de student de lening toch niet kan terugbetalen.

Je zal zelf geld moeten regelen. Denk hierbij aan vrienden, familie, werkgever, kennis van kennis, crowdfunding, etc...

Wat FF doet is met jou (en jouw sponsoren) om de tafel zitten. Iedereen wordt financieel doorgelicht en de risico's van de financiering worden besproken. Afdekken wat deze risico's staat hierbij centraal. Verzekeringen voor arbeidsongeschiktheid, loss of license (Hiscox) en overlijdensrisicoverzekering zijn met name van belang.

Voor de rest kunnen de voorwaarden waaronder een lening wordt getroffen (rente, looptijd, opeisbaarheid, etc..) ook besproken. En zeker niet onbelangrijk, jouw sponsor krijgt te horen wat haar/zijn risico is.

Hopelijk is het zo duidelijk geworden, zo niet, schroom dan niet om vragen te stellen.

Maar dan is eigenlijk FF een adviseur geen bemiddelaar of dergelijke, of zie ik dat fout?

Je kan simpelweg niet gefinancierd worden in verband met Europese wetgeving.

Wat bedoel je hiermee eigenlijk?

Tot ~2013 kon je bij banken het hele bedrag lenen incl leefgeld etc.
Dat keert uiteraard niet meer terug, maar banken stoppen helemaal met een "studielening"


De pilotendesk van de ABN kon mij alleen vertellen dat de financiering met KLS nagelopen is bij de AFM en door hun goedgekeurd is. De KLM staat (volgens de persoon die ik heb gesproken) waarschijnlijk garant

Zal Transavia dan ook met een soort gelijk iets komen voor hun MPL?
 
Daarom is bij ATC-EFA de rente 0%. Geen financiering, geen rentebetaling. De deferral optie is een studievoorschot.

De KLM heeft het risico afgedekt. De financiering voor de KLMFA is zonder borgstelling van ouders op naam van de student. Rente is daardoor iets hoger, wel reel.

Bij Transavia is de typerating met FO vlieguren geïntegreerd in de MPL opleiding en lijkt mij dat het risico is afgedekt. Of Transavia moet kiezen voor een deferral optie.

Met een ABNAMRO financiering of studievoorschot is het evenwel zinvol om met FF te praten, welke risico’s kan je verder afdekken en verzekeren.
 
Maar dan is eigenlijk FF een adviseur geen bemiddelaar of dergelijke, of zie ik dat fout?

Wat bedoel je hiermee eigenlijk?

Tot ~2013 kon je bij banken het hele bedrag lenen incl leefgeld etc.
Dat keert uiteraard niet meer terug, maar banken stoppen helemaal met een "studielening"




Zal Transavia dan ook met een soort gelijk iets komen voor hun MPL?

1. klopt! Ze zijn meer voor het advies. Ze kunnen wel bemiddelen als je bijvoorbeeld via je ouders een lening afsluit. Dat zij een lening afsluiten en dan weer aan jou uitlenen.

2. Europese wetgeving stelt dat je geen lening van een openbare kredietverstrekker mag ontvangen, als je inkomen niet toereikend is. Laat staan afwezig.

3. Ik heb met Transavia daarover gemaild. Mij is verteld dat Trans geen lening uitgeeft. Ze zijn met "een" kredietverstrekker aan het praten. Financiering is in ieder geval niet voor de (waarschijnlijk) april '19 rond.
 
Daarom is bij ATC-EFA de rente 0%. Geen financiering, geen rentebetaling. De deferral optie is een studievoorschot.

De KLM heeft het risico afgedekt. De financiering voor de KLMFA is zonder borgstelling van ouders op naam van de student. Rente is daardoor iets hoger, wel reel.

Tja.. Het blijft hoe dan ook een risico... Voor iedereen. Allicht dat mensen die gestudeerdt hebben er het beste van af komen, als je toch niet wordt aangenomen (eerst contract van 5 maanden, gevolgt door onbepaalde tijd). Je hebt dan meer zekerheid op een baan, niet als piloot zijnde. Je kan een deel van de opleidingskosten terugkrijgen, via de belastingdienst (23k, afhankelijk van je loonschaal een leeftijd) en uberhaupt geld verdienen om je sponser terug te betalen.

Bij Transavia is de typerating met FO vlieguren geïntegreerd in de MPL opleiding en lijkt mij dat het risico is afgedekt. Of Transavia moet kiezen voor een deferral optie.

Wat bedoel je hiermee?
 
Bij de Engelstalige Austrian MPL opleiding via ATC/EFA is de typerating de 4e fase van de opleiding en de line training de 5e fase. De klas begint met 12 maanden theorie in Bremen, de 2e fase is 4 maanden in Goodyear en de 3e fase is multi pilot training op de Citation in Bremen. ATC geeft informatie in Holten.
 
Last edited:
Alle berichten hierboven zijn 5 jaar oud. Zijn er mensen mensen die meer recente ervaringen met Flight Finance willen delen? Of handige tips betreft financiering? Hartelijk dank!
 
Alle berichten hierboven zijn 5 jaar oud. Zijn er mensen mensen die meer recente ervaringen met Flight Finance willen delen? Of handige tips betreft financiering? Hartelijk dank!
Ook heel benieuwd naar inderdaad, daar waar mijn toelating tot een vliegschool steeds dichterbij lijkt te komen.
 
Alle berichten hierboven zijn 5 jaar oud. Zijn er mensen mensen die meer recente ervaringen met Flight Finance willen delen? Of handige tips betreft financiering? Hartelijk dank!
Bij de informatieavond van EPST werd ons verteld dat ze een gesprek met flight finance aanraden. Ze hadden het over een zogenaamd adviesgesprek van €600 geloof ik, waar ze kijken wat je financiële mogelijkheden zijn. Aangezien ze dit aanraden lijkt het wel te vertrouwen, maar het beste zou toch zijn om iemand aan te spreken met ervaring.
 
Bij de informatieavond van EPST werd ons verteld dat ze een gesprek met flight finance aanraden. Ze hadden het over een zogenaamd adviesgesprek van €600 geloof ik, waar ze kijken wat je financiële mogelijkheden zijn. Aangezien ze dit aanraden lijkt het wel te vertrouwen, maar het beste zou toch zijn om iemand aan te spreken met ervaring.
Je moet 600 eur betalen om een financiering adviesgesprek aan te gaan? En dat terwijl zo'n gesprek bij een echte bank die effectief beslist over je lening gratis is? Lees ik dat goed?
 
Je moet 600 eur betalen om een financiering adviesgesprek aan te gaan? En dat terwijl zo'n gesprek bij een echte bank die effectief beslist over je lening gratis is? Lees ik dat goed?
Ik neem aan dat er meer aan zit dna alleen een gesprek.
In any case als je €600 uitgeeft om €6000 te besparen is het wel een goede investering.
Maar dat moet je wel meer weten over wat ze voor je kunnen doen.
 
Back
Top