FAA PPL omzetten naar EASA PPL

ook gefeliciteerd van deze kant!

Heb net telefonisch contact gehad met Duitsland.
Zoals vermeld in dit topic heb ik een poging gedaan om mijn FAA-PPL om te zetten naar LAPL-A. Of het zou slagen wist ik niet zeker....maar vanmorgen telefonisch bevestigd gekregen dat de aanvraag POSITIV war.
De eigenlijke reden van het telefoontje was om te vragen of mijn VOG-NP en de kopien van paspoort en dergelijke ontvangen waren. Dit omdat het geregeld mis gaat met PostNL. Maar alles ging goed. Duitse bureaucratie was de reden dat het wat duurde..en de nodige feestdagen. (waarin ik ze gelijk geef overigens..want feest vieren doen ze goed in Duitsland)
Afwachten dus....dan kan ik ook Europees vliegen.
 
FAA BFR instructeur

FAA BFR instructeur

Gents misschien iets off topic maar kan iemand mij helpen aan een adres van een FAA instructeur die een FAA BFR kan afnemen voor een redelijke bedrag?
 
Ik wou toch nog even dit zeggen: een PPL afgifte kan ook zonder RT. Ik heb mijn EASA (uk) PPL in Florida getrained, waar ik geen RT heb afgelegd. (In de USA bestaat dit niet) Althans, moest ik mijn PPL omzetten naar een Belgische EASA PPl, dan zou ik zo het RT krijgen. Echter doet de UK moeilijk en vinden zij dat ze de Europese regelgeving niet moeten volgen en willen nog een extra RT examen afnemen, bovenop de PPL skill test. In de meeste andere landen telt deze PPL skill test ook als een RT examen (conform de EASA regelgeving).
 
Beste N2024.
Aller eerst de beste wensen en veel vlieg plezier in 2014.
Thkx voor je tip.
Had direct 3 tips.
Inmiddels afspraak gemaakt met CFI uit Amersfoort. We vliegen met de TMG van EHHV naar EHSE daar pakken we een N Reg. kist voor de BFR dus een leuk dagje vliegen.
Ik houd jouw tip voor eventuele volgende keer.
Nogmaals bedankt voor je Tip.
VrGr.
Rene.
 
Beste N2024.
Aller eerst de beste wensen en veel vlieg plezier in 2014.
Thkx voor je tip.
Had direct 3 tips.
Inmiddels afspraak gemaakt met CFI uit Amersfoort. We vliegen met de TMG van EHHV naar EHSE daar pakken we een N Reg. kist voor de BFR dus een leuk dagje vliegen.
Ik houd jouw tip voor eventuele volgende keer.
Nogmaals bedankt voor je Tip.
VrGr.
Rene.

Ook voor jou de beste wensen Falke, veel succes!
 
Back
Top