Exel F/O pay

Status
Not open for further replies.
<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citaat:<hr /><font size="2" face="Verdana, Arial">Oorspronkelijk gepost door Odyssey:
<strong> nu ben ik toch wel erg benieuwd naar de reactie van Hard Ball...

[/quote]Maandag (0900 uur) ben je dan denk ik de eerste....
 
Erg grappig over maandagmorgen, dan zal ik zeker even kijken wat er verder nog gebeurt in de luchtvaart in op het PBB. Maar ik zal toch nu maar alvast reageren, beetje op het terras onder de parasol en inderdaad niet aan het werk.

Feiten kloppen van de voorgaande verhalen en de discussie is goed aan de gang ( deel van de missie geslaagd ). Zoals ik al zei de voorgaande verhalen kloppen wel redelijk en zien er dus niet rooskleurig uit. Niet voor vliegend personeel maar ook niet voor kantoorpersoneel ( die overigens ook al 2 jaar geen salarisverhoging hebben gekregen, alleen maar een gedeelte van de inflatiecorrectie- is tenminste nog iets- ).
Dan terugkomend op de vakbond die inderdaad door de directie niet echt als partner word gezien, maar is dit dan de oplossing. Ik wil best mijn eigen onderhandelingen voeren, waardoor het kan dat mijn collega meer verdient dan ik. Helaas slecht onderhandeld ,zelf schuld. Zou deze vakbond dat beter voor mij kunnen bij een niet willende directie, ik geloof het niet.

Blijft natuurlijk nog steeds de vraag, hoe de directie ervan overtuigd moet worden dat er zo'n grote onrust heerst en hoe deze opgelost moet worden. In plaats van onderling zeuren het hun dan toch maar voorleggen. Wie durft ??

Play Ball Play Hard.

P.S. blijf erbij dat je slechte contracten nog steeds zelf ondertekend, hoe slecht de arbeidsmarkt ook is ( maar dat is Exel niet schuld ). :cool:
 
Hardball,

het is duidelijk dat je dichter bij 't vuur zit dan wij...

Blijft natuurlijk nog steeds de vraag, hoe de directie ervan overtuigd moet worden dat er zo'n grote onrust heerst en hoe deze opgelost moet worden. In plaats van onderling zeuren het hun dan toch maar voorleggen. Wie durft ??

Play Ball Play Hard.

QUOTE]


SUGGESTIES?
 
Ha Hardball,

Jouw verhaal toont weer wat aan:

<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citaat:<hr /><font size="2" face="Verdana, Arial"> alleen maar een gedeelte van de inflatiecorrectie- is tenminste nog iets- ).
[/quote]Sorry maar ik weet van een aantal collega's op kantoor dat ze meer gehad hebben dan alleen de standaard %en.
Dan heb je kennelijk toch ook zelf niet zo goed onderhandeld op je evaluatie gesprek met de baas.

Mag ik je er trouwens op wijzen dat die %en nog niet eens de inflatie dekken!!!

Dat toont maar weer aan dat het misschien toch tijd wordt voor een vakbond. Dan staat het precies op papier en krijg je dus dit soort dingen NIET.

Over hoe we directie moeten overtuigen van dit geheel? Geen idee.. Het algehele idee is dat deze mensen ondertussen zover van het voetvolk afstaan dat ze niet eens meer zien wat er in de wereld gebeurt. De signalen kunnen niet veel duidelijker dan misschien staken ofzo waar al helemaal niemand bij gebaat is.

en aangezien jij dus op kantoor werkt is het misschien wel eens een goed idee dat er daar iemand zit die het geheel eens onder de loep brengt bij de kantoor collega's, want geloof me ook daar lopen er een boel rond die hun kop in het zand steken.

Maar algeheel komt het er denk ik op neer dat de mensen onder de directie gewoon bang zijn om te communiceren met deze mensen over wat er daadwerkelijk leeft. Zij houden zich liever bezig met dingen die geen relevantie hebben voor Air exel en zijn voortbestaan. Veel mensen richten zich liever op niet-kernactiviteiten. Want daar ligt allicht het gevaar voor afgerekend worden lager....

Mzzl

<small>[ 26. augustus 2003, 21:57: Bericht bewerkt door: Metroman ]</small>
 
<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citaat:<hr /><font size="2" face="Verdana, Arial">


Maar algeheel komt het er denk ik op neer dat de mensen onder de directie gewoon bang zijn om te communiceren met deze mensen over wat er daadwerkelijk leeft. Zij houden zich liever bezig met dingen die geen relevantie hebben voor Air exel en zijn voortbestaan. Veel mensen richten zich liever op niet-kernactiviteiten. Want daar ligt allicht het gevaar voor afgerekend worden lager....

Mzzl [/QB][/quote]Ik denk dat op kantoor ook 'n soort terreurstrijd gevoerd wordt. Kantoor personeel is ook bang voor ontslag, er zijn genoeg voorbeelden te noemen van mensen die in 't verleden ontslagen zijn vanwege een "te grote mond"; mensen die er dus niet voor terug deinsden om hun mond open te doen!


Dus? Andere suggesties Hard Ball?
 
Daar ligt dus duidelijk het grootste pijnpunt. Heeft Air-Exel nog wel de toekomst en interresseert dat de directie eigenlijk nog wel. Voor mijn gevoel inderdaad helemaal niets meer, er is geen enkele communicatie van hun uit en houden zich inderdaad meer bezig met andere activiteiten dan Air exel. Het ziet er dus inderdaad naar uit dat Air exel opgaat in een groter geheel. Je moet je dus nu maar alvast gaan afvragen of je daar in mee wil of niet. Denk wel dat daar duidelijk kansen liggen die je op het juiste moment moet grijpen.
 
<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citaat:<hr /><font size="2" face="Verdana, Arial">Oorspronkelijk gepost door Hardball:
Denk wel dat daar duidelijk kansen liggen die je op het juiste moment moet grijpen. [/QB][/quote]Wat bedoel je met die opmerking?

En trouwens, als Exel dadelijk opgaat in een groter geheel, dan zou 't toch nog goed kunnen dat we helemaal niet meer te maken hebben met het huidige beleid?
Wellicht dat er dan een wat meer personeelsvriendelijker beleid gaat komen?

Of ben ik een dromer? radar
 
<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citaat:<hr /><font size="2" face="Verdana, Arial">Oorspronkelijk gepost door Hardball:
<strong> Blijft natuurlijk nog steeds de vraag, hoe de directie ervan overtuigd moet worden dat er zo'n grote onrust heerst [/quote]Hieruit blijkt maar weer dat het grootste probleem binnen exel de communicatie is. Er zijn toch genoeg pilot-meetings geweest waarin het ongenoegen over de directie en de gang van zaken werd geuit. Daar is ook het onderwerp salaris aan de orde gesteld, maar "daar gingen we het deze keer niet over hebben". Op zich geen probleem, maar het was bijzonder jammer dat hetzelfde antwoord op de volgende pilot-meeting weer werd gegeven. Dan kom je dus niet verder.

Dan maar de vakbond erbij. Meetinkje georganiseerd, want de directie was daar niet blij mee. Vervolgens werd er gezegd dat zij toch wel proefden dat we het niet eens waren met de gang van zaken. Dus qua communicatie ligt het denk ik niet aan ons, maar ze doen gewoon niets met de info die ze krijgen: "het komt toch wel goed". En die instelling is lang gepikt, maar ik denk dat daar nu een einde aan is gekomen!!

Hoog tijd voor wat aktie!!! radar
 
echt_nie Ik wist niet dat je bang voor je baan moest zijn als je iets durfde te zeggen. Uit het tevredenheidsonderzoek ( toch al een tijdje geleden ) zou dit dan toch allemaal moeten gaan blijken. Of worden deze gegevens ook allemaal achter gehouden. Hier ligt dan toch duidelijk een taak voor de OR en ik zal deze hier zeker eens naar gaan vragen. Er zal toch wel iets openbaar gemaakt moeten worden.

En wellicht is de enige manier wel afwachten wat er gaat gebeuren en hopen dat het beter geregeld is.

Wat betreft mijn opmerking: Hoe meer onduidelijkheden en minder communicatie bij nieuwe projecten, hoe meer je er zelf iets van kan maken, maar uit jouw verhaal blijkt dat initiatief niet gewaardeerd word, hier had ik toch stiekum wel op gehoopt, want van afwachtend achterover leunen word het zeker niet beter.

PlaY HArd
 
Hoog tijd voor wat aktie!!! Ik ben benieuwd Working On It,

Heb je al concrete voorstellen, gezien dit topic zouden een hoop mensen je moeten steunen.
 
Pilot meetings hebben we al 'n jaar niet gehad (... en wat was het nut ervan?)

Tevredenheids onderzoek is ook al bijna 'n jaar geleden. Zo'n statistieken lijstje moet toch zo klaar zijn? Ik denk dus dat de uitslag al lang en breed bekend is, maar dat de uitslag zo dramatisch negatief is, dat men het niet durft te publiceren! ( of zit onze nieuwe hoofdaandeelhouder erachter?)

OR? Hebben we niet echt veel aan. Afgaande op mensen uit de OR die ik recent sprak, WISTEN ZE NIETS van het gegeven nieuwe co's E145 met wurg-contract en 't feit dat onze Metropolis collegae ineens ingelijfd werden.

Eigen initiatief? We kunnen in dit bedrijf moeilijk zonder. Sommige zaken zijn zo dramatisch slecht geregeld, dat je als vlieger soms de taken vervuld van Ops, Mx, DC en soms zelfs DO! Punt is echter: het wordt als verzelfsprekend geacht. Op geen enkele manier wordt duidelijk gemaakt dat al dit initiatief gewaardeerd wordt. Sterker nog, als er eens iets misgaat, wordt je er nog op afgerekend ook.

Maar zonder al dit zelf initiatief zou Exel al lang een zachte dood gestorven zijn. (zie ook mijn vorige post aangaande Cameroen en Cuneo)

Actie? Vakbond? Staken? Stiptheidsacties? Ik denk dat veel van deze oplossingen meer kapot maken dan ons lief is, maar wellicht kan 't niet anders.

Zou een brandbrief naar Imca soms helpen? Of hebben die (nog steeds) niets te zeggen in dit bedrijf?
 
<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citaat:<hr /><font size="2" face="Verdana, Arial"> Uit het tevredenheidsonderzoek ( toch al een tijdje geleden ) zou dit dan toch allemaal moeten gaan blijken. [/quote] <blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citaat:<hr /><font size="2" face="Verdana, Arial"> Tevredenheids onderzoek is ook al bijna 'n jaar geleden. Zo'n statistieken lijstje moet toch zo klaar zijn? [/quote]Onderzoeken worden al jaren lang gedaan door exel, structuur, fin.admin, mx, teverdenheids onderzoek.

Vele van deze onderzoeken hoor je daarna helemaal niets meer, uit het verleden weet ik me nog wel te herinneren dat er ooit eens een prof + studenten van een gerenomeerde universiteit hier wat onderzoek hebben gedaan mbt de structuur en beleidslijnen van dit bedrijf.

Leuke conclusie vh rapport (tenminste dit heb ik van horen zeggen) was dat de communicatie, beleidvoering en structuur opgelegd door de directie niet open was en er in grote lijnen niets van klopte. Het rapport werd rigoreus terzijde gelegd door onze directie. Wat destijds enige commotie veroorzaakte.

Sindsdien hebben we nog wel meer van dit soort voorvallen gehad. Denk ik typerend voor het beleid.

Misschien toch een casus van, vastgeroest zijn in oude ideeen en niet meegaan met de tijd? Soms heb ik het gevoel dat er gedacht wordt dat we maar 2 vliegtuigen hebben en 30 man personeel.

Voor mijn gevoel ontbreekt het totaal aan leiding, structuur en beleid. Wat is het lange termijn business plan van dit bedrijf? Of gaan we op deze manier nog wat doormodderen? Planning "lijkt" niet meer te zijn als van dag tot dag te leven, reactie management te plegen en geen pro-actief beleid met een duidelijke goal.

Ik heb het idee dat de hele organisatie leeggetrokken wordt, vliegtuigen, personeel, resources etc.

Waar eindigt dit?

Mzzl
 
Helaas lijkt het erop dat de mensen op kantoor (die hun hoofd nog net niet in het zand hebben gestoken) niet durven of willen communiceren. Over het algemeen is ieder individu, inclusief de directie, alleen bezig met zijn eigen ideen cq zaakjes. Het samenwerken tussen alle afdelingen word compleet vergeten. Dit resulteerd weer in complete chaos als er iets mis gaat.(kist kapot,ziekte,wrr problemen,sim,..enz...)Geen enkele afdeling (of persoon)is dan verantwoordelijdvoor de problemen, men schuift de schuld altijd door naar een ander. Dan heb ik het nog niet eens gehad over de plannen cq geruchten die de directie in petto heeft. Er heerst een filosophie met het minimale het maximale berijken, opzich niet verkeerd. Helaas doen we dit al jaren, vooral het vliegend personeel lijd daar onder. Er is TOTAAL geen waardering voor de inzet die bijna altijd weer wordt getoond. Wat kantoor aangaat misschien ook interresant om mee te gaan denken in het te verwachten grotere plaatje. Met z'n allen er voor zorgen dat air exel een geoliede machine wordt. De verwachting is dat alle voorgaande bedrijven genoemd in deze discussie onder een (imca) exel paraplu komen. Dat betekend waarschijnlijk 1 kantoor, met 1 directie en 1 personeelsafdeling en 1 operations ..enz.. Van alles 1 afdeling. Al die bedrijven bij elkaar resulteerd in een overschot in kantoor personeel. Wie niet goed functioneerd vliegt eruit. Denk erom reorganisatie is de specialitijd van imca. Dit geld trouwens ook voor het vliegend personeel. Er is geen enkele back up voor elke afdeling van het personeel. Dat er initiatieven zijn om de vakbonden binnen te halen,(welke dan ook),is nog niet zo slecht.
Als we een groter bedrijf(geheel) willen worden, dan zal de communicatie radicaal moeten verbeteren. De waardering voor de inzet zal ernstig moeten verbeteren.
De kansen voor het vliegend personeel op positie verbetering moeten in acht genomen worden.
Goede stessen kans op een vast contract.
Op kantoor de juiste mensen met een goede instelling op de juiste plek.

Veranderd er niets, die kans is er nog steeds, dan blijft exel een bedrijf dat bestaat door de eindeloze inzet van het vliegend personeel, dat iedere keer het puin opruimd wat is gecreerd door de amateuristische organisatie.

Met vriendelijke groet R. flauwgev
 
<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citaat:<hr /><font size="2" face="Verdana, Arial">Oorspronkelijk gepost door Rooster:
<strong> .

Veranderd er niets, die kans is er nog steeds, dan blijft exel een bedrijf dat bestaat door de eindeloze inzet van het vliegend personeel, dat iedere keer het puin opruimd wat is gecreerd door de amateuristische organisatie.[/quote]Go Rooster!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top