Exel F/O pay

Status
Not open for further replies.
HFL(!) 3500 bruto, elk jaar 250 erbij. Zo was het een jaartje geleden nog maar ik geloof niet dat er veel veranderd is..

307
 
Er zijn op het moment weer een aantal aangenomen,

(Nu weer aanname stop)

35000 euro lappen, geen geld terug. (zoals de oude deal)

1560 Euro bruto per maand
Zeg 1200 netto?
- 105 euro per maand voor 35000 (3,6% rente)
1095 Euro netto
Schuld ongeveer 136000 euro voor de opleiding? (oude 300000 gulden, tegenwoordig duurder?)
-408 euro (3,6% rente)
687 Euro netto over.
Appartementje huren -200 euro
487 euro netto over.
Auto per maand, (Je mot ook naar het vliegveld)
-100 euro (heel goedkope auto)
387 euro netto.
Wat verzekeringen (loss of licence etc, en van je lening. - 50 euro
237 euro netto
Veel rijst enzo, LIDL, etc -100 euro
137 euro netto per maand....

2 weken per maand in het buitenland, geen vergoeding voor new hires naar het schijnt.

14 dagen hotel, uit eten heel goedkoop - 100 euro.

37 euro netto per maand

35000 : 37 = 946 maanden = 78 jaar.

Niet naar hotel?

35000 : 137 = 255 maanden = 21 jaar

Zo zit het ongeveer.

PS Je orginele schuld staat er ook nog.


duh eek!

<small>[ 26. augustus 2003, 21:36: Bericht bewerkt door: Metroman ]</small>
 
Rente is sowieso niet aftrekbaar; opleidingskosten van na 1 januari 2001.
Hoe is die catering eigenlijk in cuneo, misschien kun je daar op leven?!
 
Metroman, te lang op de zelfde plek gezeten????? Met jouw kreatieve manier van rekenen is je leuter zeker ook wel, pak 'm (zelf) beet, 17 centimeter misschien. Al met al, iedereen moet ergens beginnen. Daar ben jij ook geweest. Helaas moet men er soms voor kiezen om op deze manier aan uren te komen ipv nog een aantal jaren op de reservebank te gaan zitten. Misschien is dit wel een toekomstige kollega van je, aangenaam kennis te maken. Als je haar maar goed zit toch!!!!
 
He Flyguy,

De catering zuigt, cakejes, en koffie is zeker niet te zuipen (Zeker een zeer groot -punt), verder pizza's zijn goed....

En voor wat betreft meneer Boot, kom lekker naast me zitten, maar als we samen in CUF komen te zitten, klaag dan niet tegen me dat je er met je eigen auto heen moet rijden, het financieel slecht hebt en jij geen daggeld krijgt maar ik wel.

Ik wil alleen maar ff aangeven, weet waar je aan begint, en ja ik heb het goed, en ja ik heb destijds dezelfde keuze gemaakt, en ja ik heb nu makkelijk lullen. Er lopen opeens zoveel mensen die denken dat het gras hier ZO groen is..... Het is dus niet perfect en je betaald er 35000 euro voor (en zoveel hebben wij niet betaald en daar kregen we nog bijna de helft van terug. (helaas na belasting aftrek wat minder) :) )

En inderdaad als je haar maar goed zit.

PS Heb al commentaar gehad van een paar co's hier op de lijn dat mijn rekensommetje te rooskleurig was.... Dus maak van die 17 maar 2. Rekenen kan ik dus niet. (maar dat bedoelde je misschien ook)

De ruk

<small>[ 26. augustus 2003, 21:40: Bericht bewerkt door: Metroman ]</small>
 
Net als je denkt dat het niet erger kan bij dat bedrijfje van ons, bedenken ze wel weer iets wat je nog meer afzeikt!!!!!!!!!!!!!!! :mad:
 
1560 euro bruto per maand? Dan verdient hier onze kopieer miep nog ruim meer. God allemachtig wat verdienen de stewardessen dan bij jullie of krijgen ze soms zakgeld...
OVN secretaris, en evt. vnv gedelegeerden, hebben jullie hier geen werk te verichten????
 
Salaris is afhankelijk van hoe lang de stess al in dienst is.
Na ruim 3 jaar hou je ongeveer 1200 euro over (netto, incl opkomstvergoedingen) eek!

xA
 
<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citaat:<hr /><font size="2" face="Verdana, Arial">Oorspronkelijk gepost door phspy:
<strong> OVN secretaris, en evt. vnv gedelegeerden, hebben jullie hier geen werk te verichten???? [/quote]Ik kan alleen leden vertegenwoordigen. De VNV heeft net eenzijdig alle geassocieerde lidmaatschappen in een volledig lidmaatschap omgezet, daarmee hun organisatiegraad wat hoger opkrikkend, maar toch..

Overigens is een deel van de inkomsten bij Exel afhankelijk van de daadwerkelijk verrichtte werkzaamheden. Dat is een bewuste keuze van het management.

met vriendelijke groet,
Norman Meyer
secretaris OVN
ovninfo@quicknet.nl
 
Gepost door Phspy <blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citaat:<hr /><font size="2" face="Verdana, Arial"> 1560 euro bruto per maand? Dan verdient hier onze kopieer miep nog ruim meer. God allemachtig wat verdienen de stewardessen dan bij jullie of krijgen ze soms zakgeld...
OVN secretaris, en evt. vnv gedelegeerden, hebben jullie hier geen werk te verichten???? [/quote]Wat valt hier in godsnaam voor werk te verrichten? Komt Exel zijn verplichtingen soms niet na, of creeren ze gevaarlijke arbeidsomstandigheden? Dan kun je als vakbond iets doen.
Maar de salarissen zijn, zolang ze boven minimum loon liggen, een gevolg van vraag en aanbod. En daar zijn de verhoudingen helemaal zoek.
En dan heb ik het nog niet eens over het te kopen urenpakket.
Bovendien staat het iedereen vrij om te kiezen voor de blijkbaar beter betaalde carriere van kopieer miep.
Nee, ook van een vakbond kun je geen wonderen verwachten.
 
<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citaat:<hr /><font size="2" face="Verdana, Arial">Oorspronkelijk gepost door 16hoven:
<strong>creeren ze gevaarlijke arbeidsomstandigheden? [/quote]Co's die na hun krantenwijk op een opgevoerde brommer naar het vliegveld rijden, het niet kunnen betalen om het ding te verzekeren? Vliegers die naast hun krantenwijk ook nog een baantje als nachtportier moeten nemen om niet dakloos te worden?

Deze voorbeelden zijn natuurlijk verzonnen, maar niet ondenkbaar...

Erik.
 
"Deze voorbeelden zijn natuurlijk verzonnen, maar niet ondenkbaar.."

Deze voorbeelden komen uit de USA. Uit officieel onderzoek bleek dat ongelukken gebeurden omdat de FO maar een paar uur per dag sliep en in de rest van de tijd 3 banen had om alleen maar het hoofd boven water te houden!!!!
 
I AM SAFE?

Eerlijk gezegd lijkt mij de enige juiste conclusie in zo'n situatie van 3 banen in een etmaal: ontslag nemen als vlieger en kopieer miep worden.

Hoe zit het met de verantwoordelijkheid die je als vlieger neemt en waar in de opleiding zo op wordt gehamerd?
Kun je bij een ongeval als verzachtende omstandigheid je salarisnivo aanvoeren?

Als je zo graag wilt vliegen dat je dit soort risico's accepteert ben je toch zelf op zijn minst mede-verantwoordelijk voor de mogelijke gevolgen daarvan?

Is er trouwens een vakbondsstandpunt dat bepaalt: beneden dit salarisnivo is vliegen onverantwoordelijk (bijbaanrisico)?

Als dat het geval is heb je als werknemer in de luchtvaart tenminste houvast. Dan kun je zeggen: deze baan met dit lage salarisnivo kan ik niet accepteren ivm de vliegveiligheid, hoe graag ik ook zou vliegen.

Ik geef toe dat het een duivels dilemma is, maar je eigen verantwoordelijkheid als vlieger blijft.
 
<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citaat:<hr /><font size="2" face="Verdana, Arial">Oorspronkelijk gepost door 16hoven:
<strong>
Kun je bij een ongeval als verzachtende omstandigheid je salarisnivo aanvoeren?
[/quote]Nee, dat is een argument dat HDL en geen enkele rechter zal accepteren. De wet is wat dat betreft heel helder in het toewijzen van de verantwoordelijkheid. Wel komt het voor dat bedrijven op hun verantwoordelijkheid voor de werkomstandigheden gewezen worden, maar salaris hoort daar bij mijn weten nog niet bij.

<strong> <blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citaat:<hr /><font size="2" face="Verdana, Arial">
Is er trouwens een vakbondsstandpunt dat bepaalt: beneden dit salarisnivo is vliegen onverantwoordelijk (bijbaanrisico)?
[/quote]Nee, dat is er (nog) niet. Dat komt omdat voor iedereen de situatie anders ligt. Er is ook marktwerking bij de salarissen. De bedrijven vragen laagbetaalde vliegers, het aanbod is blijkbaar groot genoeg, dus de prijs blijft laag.
Als vakorganisatie kun je een hoger salaris niet altijd afdwingen bij een bedrijf. Al zou je voor iedereen een 747salaris willen, het voortbestaan van een bedrijf moet ook in het oog gehouden worden en zeker bij kleinere bedrijven is de marge klein. Bovendien maakt het bedrijf vaak ook een bewuste keuze in zijn salarispolitiek en accepteert men de consequenties daarvan, net als de werknemers die een contract tekenen. Het feit dat vliegers dolgraag willen vliegen maakt dat ze soms hun eigen grootste vijanden zijn als het op salaris aankomt..
Als OVN zijn we met een aantal bedrijven inhoudelijk in gesprek om zoveel mogelijk ruimte voor de vliegers te benutten zonder dat het schadelijk uitwerkt op de bedrijfsvoering. Maar het betreft maatwerk per onderneming.

Als individuele werknemer heb je trouwens wel bijna altijd allerlei clausules in je contract die het hebben van betaalde bijbanen verbieden of bijna onmogelijk maken. Dus met dergelijke bijbanen pleeg je contractbreuk en sta je uitermate zwak.

met vriendelijke groet,
Norman Meyer
secretaris OVN
ovninfo@quicknet.nl
 
"ontslag nemen als vlieger en kopieer miep worden."

give me a break..

Vind dat Exel haar start salaris gewoon iets mag verhogen om dergelijke gevallen (als huur niet kunnen betalen, en dus meerdere banen nodig, en dus minder slaap waardoor het vliegen weer gevaarlijker gaat worden) te kunnen vermijden..

Dit is ook in het belang van de maatschappij..


FD
 
Het salaris van nieuwe co's heeft niet alleen z'n uitwerking op die betreffende personen, maar ook op de mensen die al bij het bedrijf werken. Er wordt veel over gesproken en ook tijdens het vliegen, wat de veiligheid niet ten goede komt. Exel zou eens wat meer verantwoordelijkheid moeten tonen en niet alleen uit zijn op een zo hoog mogelijke finaciele winst (op korte termijn). Het huidige beleid veroorzaakt veel onrust en een ongelofelijke de-motivatie van het huidige personeel. Co's die bij dit bedrijf 4 jaar geleden zijn binnengehaald met een illusie dat ze binnen 2 jaar captain zouden worden, kunnen ook niet veel verder na 4 jaar. Ze zitten nog steeds op een zeer laag salaris en zometeen zonder belastingvoordeel. Die mensen moeten zometeen geld gaan lenen om nog rond te komen. Deze mensen zitten ook nog in de positie dat ze binnen de komende tijd geen upgrade hoeven te verwachten. De werklust en motivatie staat dus over de hele linie op een zeer laag pitje!!!!
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top