Sluit me helemaal aan bij het verhaal van Odysses.
Maar aangezien het geheel in mijn optiek door het kantoor niet helemaal begrepen wordt:
LMAO NOT
Zal ik eens een opsomming geven vd feiten:
1. New entry co-pilots 35000 euri laten betalen.
2. Direct entry op de 145 (mooi voor ze)
3. Contract nieuwe Co's niet volgens de door Exel zelf gemaakte afspraken
met huidig personeel (lees het exel Sociaal handboek)
??? Krijgen zij een ander boek? of maar helemaal niet...
Dus geen stationeringspay, en buitenlandvergoeding, transport voor eigen rek.
ach het zal wel zo zijn dat dit weer eenzijdig door de directie wordt aangepast.
dan hebben wij het zo ook niet meer...
4. Geen doorstroom binnen de huidige organisatie.
5. Afwijking vd gemaakte afspraken m.b.t. doorstroom en gebruik senioriteits lijst.
6. Over dit alles geen communicatie met het personeel of OR, of vliegercommisies,
dan alleen maar achteraf een voldongen feit.
Ik geloof dat er verder nog wel meer dingen zijn... maar zal die even buiten beschouwing laten.
Het volgende komt dan in mijn hoofdje naar boven:
1. De nieuwe aangenomen vliegers, hebben geen kennis m.b.t. ons bedrijf. Op hun soll
worden ze daar door exel al helemaal niet op gewezen. Hun wordt ook zeker niet verteld
dat ze zostraks naast een ander zitten die er wel geld voor krijgt.
2. Als het nu goedkoper is om direct entry binnen te halen en 35000 euri te laten
betalen wanneer is dat dan niet zo? m.a.w. vanaf nu ben je co of cpt op een bepaald
type en dus zit je daar aan vast. (geen doorstroming)
3. Als we al een zo grote happy familie zijn met al onze exel bondgenoten, waarom
stromen deze jongens dan niet door? Dat kost ook geld... Daarom dus niet ...
(Dus "Tulip exel, Dynamic exel", Granda exel, Bonaire exel, je zit waar je zit en je mag
wel komme maar wel 35000 euri lappe)
Conclusie: (van mij dan wel)
1. geen carriere kansen
2. de (tot nu toe op de lijn zeer(afnemende) goeie) motivatie de grond in boren.
3. iedereen dwingen weg te gaan (maar helaas er valt weinig weg te gaan )
4. de mensen die niet meer weg kunnen, de troep maar laten opruimen.
5. en uiteindelijk, wordt het bedrijf echt te duur en dan? want immers al die dure lui zitten
er nog.... Juist ja failliet laten gaan en over laten gaan naar andere BV, NV of zoiets....
(eerste geruchten zijn er al geloof ik nieuwe 145's bij Dynamic)
Misschien heeft de Directie hier andere gedachten over?
Misschien willen ze dat dan wel even zwart op wit gaan vastleggen met de VNV ofzo, of de OVN...
Het zal me allemaal een worst zijn. Maar ook hier wordt een spelletje mee gespeeld.
Het bedrijf WIL geen afspraken maken met personeel want dan kunnen ze dit soort acties
niet meer uithalen.
Het blijft gewoon een feit exel, doet maar en jij als werknemer hebt het maar te pikken.....
Trouwens misschien een goed punt voor onze collega werknemers bij andere exel(IMCA) bedrijven.
Wordt lid van de vakbond, VNV of OVN... Niet verenigd is klaar staan voor de exel(IMCA) schietschijf.
Trouwens dit hele verhaal kun je net zo makkelijk aanpassen voor het kantoor personeel dat er al helemaal
als makke schapen bij loopt... misschien ook eens tijd dat jullie voor een CAO gaan, het lijkt me duidelijk waarom.
JUST REMEMBER NEXT TIME ITS YOUR ASS.
enne voor die mensen die nu gaan argumenteren dat het allemaal niet zo is:
Denk aan contract voorstellen BE bij interne soll, die vervolgens voor de mensen van buitenaf stukken beter zijn.
Denk aan stewardessen die in het buitenland onder andere firma in dienst gaan met contracten die beter
verdienen als een co-piloot bij exel.
Denk aan in het verleden eenzijdige wijzigingen in het soc.handboek door de directie.
Denk aan de OR die nergens iets over te zeggen heeft en compleet gespeeld/genegeerd wordt.
Denk aan de VNV, die in alles wel aardig loyaal en bedrijfsgezind praat, maar die toch mooi
buiten gehouden wordt. (tuurlijk zou ik ook doen als bedrijf CAO is wettelijk bindend en
het mocht later eens niet zo goed uitkomen die gemaakte afspraken)
Denk aan verschillende contract voorwaarden binnen het kantoor. Ja je buurman met hetzelfde soort werk krijgt meer betaald...
Denk aan het beleid tenaanzien van de stewardessen. 3 jaar in dienst oprotten.
Zullen we nog verder doorgaan?
In de vergoedelijking van deze acties van het bedrijf, door personeel van dit bedrijf, zie ik alleen maar:
mensen die zich totaal laten insneeuwen door de praatjes van dit bedrijf. Ga zelf eens nadenken.
Geloof me denk het slechtste wat je kunt bedenken, en als het niet in een paar weken uit komt, dan wel in een paar maanden.
Met vr Gr.
PS Ik zie nu pas dat er ook nog een andere masterwarning is ... (dacht ik even orgineel te wezen)