Exel F/O pay

Status
Not open for further replies.
De aanname-details:

Opleidingskosten € 35.000,= (geen teruggave, daar doen ze niet meer aan). Dit bedrag is ongeacht voor welk type je wordt aangenomen.

Tijdens de opleiding minimumloon en daarna € 1644,00 bruto p/m.

(Captains-startsalaris ongeveer het dubbele.)

Upgrade naar de linker stoel middels senioriteitslijst. Upgrade naar een ander type zal in principe niet plaatsvinden (daar worden nieuwe vliegers voor gezocht).

Indien stationering in het buitenland (frankrijk/italie), is dat zonder dagvergoeding. Huisvesting wordt daarentegen wel vergoed.
 
<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citaat:<hr /><font size="2" face="Verdana, Arial">Indien stationering in het buitenland (frankrijk/italie), is dat zonder dagvergoeding. Huisvesting wordt daarentegen wel vergoed.[/quote](crew appartement ofzo?)

Niet vergeten:
Vervoer aldaar is voor eigen rekening.

Rooster?

4 weken CUF, dan 4 weken MST, dan weer 4 voor weken CUF?

of zoals het nu gaat, Week CUF, Week MST?

<small>[ 26. augustus 2003, 21:40: Bericht bewerkt door: Metroman ]</small>
 
Dus als ze ineens een vliegtuig kunnen stationeren in Centraal Afrika, zit je 5 maanden tussen de muggen en mag je met je gammele Polotje, op eigen kosten, door de sahara. Je bent namelijk wel verantwoordelijk voor je eigen vervoer ter plaatste grijns
 
Vraagje:

Is 35.000 euro's gewoon niet veel te veel voor een type op een atr of een brasilia ? Wordt daar geen dikke winst op gemaakt ?

ik snap dat je als werkzoekend piloot soms wel in dat soort wurgdeals mee moet gaan. Maar eigenlijk is het van de zotte en schofterig dat er mensen zijn die zo van het pilotenoverschot profiteren, dat ze de piloten zo hun eigen salaris laten financieren.
maar goed je moet wel, kan ik me zo voorstellen.

mw
 
Winst? Goeie vraag. denk het niet (veel).

Anyway hoor in het geruchten circuit dat banken dit soort dingen niet meer willen financieren. Iemand hier ervaring mee?

Greetz

P.S. Ome Ton print ze.
 
Ach ik heb gehoord dat, laten we hem Ome Erik noemen, nog wel hier en daar wat centen overheeft. Misschien kan hij onze arme co-pilootjes in spee een helpende hand toereiken!!! grijns
 
<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citaat:<hr /><font size="2" face="Verdana, Arial">Ach ik heb gehoord dat, laten we hem Ome Erik noemen, nog wel hier en daar wat centen overheeft. Misschien kan hij onze arme co-pilootjes in spee een helpende hand toereiken!!! grijns [/QB][/quote]Dan moet ie 't eerst voor 't zeggen krijgen! Voor alsnog gebeurd er niets; sterker nog: het personeelsbeleid is triester dan ooit!

Is er hoop?
 
Zolang mensen hun eigen geld willen meenemen, moet je daar zeker gebruik van maken, maar moet natuurlijk niet ten koste gaan van je personeelsbestand of kwaliteit. Exel heeft altijd het beleid gevoerd dat piloten voor hun eigen opleiding geld meebrengen. Het tekenen van een wurgcontract doe je nog altijd zelf, daar is een maatschappy niet verantwoordelijk voor. In een tijd van economische teruggang zeker in de luchtvaart, kun je deze kosten dan toch niet opeens voor rekening van de company gaan nemen lijkt mij. Deze discussie gaat volgens mij dus duidelijk ook niet over het geld, maar over het feit dat mensen zich gepasseerd voelen in hun carriere door de aananme van nieuwe co's i.p.v doorschuiven in het eigen personeelsbestand. Hier kan ik me wel in vinden en het zou ook niet zo horen, maar waar geen geld is valt ook niets te halen. Het is dus maar afwachten op ( financieel ) betere tijden. Ik twijfel er niet aan dat deze wel weer komen, dus heb geduld.
 
<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citaat:<hr /><font size="2" face="Verdana, Arial">Oorspronkelijk gepost door Hardball:
<strong> Zolang mensen hun eigen geld willen meenemen, moet je daar zeker gebruik van maken, maar moet natuurlijk niet ten koste gaan van je personeelsbestand of kwaliteit. [/quote]Dus de tekorten binnen Exel worden op deze manier weer ff aangezuiverd, door 35.000 euri te vragen voor een rating die maar 15.000 euri kost!!! Gevolg: Directie blij met de centen en personeel afgezeken, motivatie naar een all-time Low!!!!

Met vriendelijke Groeten

De Directie grijns
 
Er word je door niemand verplicht om bij Exel te komen werken, Maar om een of andere reden willen mensen toch een hoop geld afgeven om dat te doen. waar komt deze motivatie dan vandaan.

Play Ball
 
<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citaat:<hr /><font size="2" face="Verdana, Arial">Oorspronkelijk gepost door Hardball:
<strong> Er word je door niemand verplicht om bij Exel te komen werken, Maar om een of andere reden willen mensen toch een hoop geld afgeven om dat te doen. waar komt deze motivatie dan vandaan. [/quote]We hebben hier duidelijk te maken met iemand van kantoor, want als je dat niet begrijpt ben je zeker geen vlieger! De markt zit op slot. Als je niet vliegt kom je nooit meer aan de bak, dus dit is dan de enige mogelijkheid om ooit nog aan de bak te binnen de luchtvaart. Je hebt niet 150.000 euri geinvesteerd om postbode te worden! Dus dat is dan ook de enige motivatie om toch maar bij Exel te beginnen, met als doel zo snel mogelijk weer weg te zijn, zodat je tenminste een echte baas kan vinden die wel normaal met zijn personeel omgaat!

Met vriendelijke groet

Iemand die wel werkt!!
 
Frustratie zit duidelijk erg hoog,maar voor iemand die wel werkt, heb je verdomd veel tijd om het PBB te vullen. Je uren al bij elkaar maar geen maatschappij te vinden waar je je carriere verder kunt uitbouwen. Leeft dus voor je OFF dag en niet meer om te vliegen. En denk eraan zonder kantoor ook niks te vliegen.

Play Hard Play Ball
 
<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citaat:<hr /><font size="2" face="Verdana, Arial"> voor iemand die wel werkt, heb je verdomd veel tijd om het PBB te vullen. [/quote]eeeuh sorry Hardball maar wie heeft er nu teveel tijd het is nu 15:00 uur en jij bent al op dit PBB vanaf 9:17 gezien je eerste Post..... (9:17 computer eindelijk opgestart op het werk?) en je bent nu nog op het PBB volgens de members on-line.

Hoop dat JIJ niet op het werk zit mensen mochten eens gaan denken dat wat "Working on it" zegt klopt.....

<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citaat:<hr /><font size="2" face="Verdana, Arial"> Iemand die wel werkt!! [/quote]grijns haha

Mzzl
 
Dit is natuurlijk nooit de bedoeling geweest van mijn post in dit topic. het was de bedoeling om een discusie te creeeren om het verhaal eens van beide kanten te belichten. Nu kunnen we natuurlijk doorgaan met elkaar van vanalles te betichten ( en ik weet er nog wel een paar ) maar voor mijn gevoel schieten we daar niets mee op. Als de piloten zich tegen hun kantoorcollega's gaan keren komt dat de motivatie natuurlijk helemaal niet ten goede.

Trouwens met een DSL verbinding is 1* inloggen genoeg om de hele tijd online te blijven
 
mensen,

het gaat hier niet om de verhouding kantoor en vliegers. duh

Beide groepen werken hard en het heeft geen enkel nut om elkaar af te gaan zitten zeiken, daar schieten we nix mee op.

Belangrijker is te zoeken naar een oplossing voor de dramatisch lage motivatie, allereerst onder de vliegers. Antwoorden daarop zijn eenvoudig: WAARDERING!

Waardering in de vorm van 'n REEEL salaris, maar ook reeele contracten en arbeidsvoorwaarden. Afgaande op hoe op dit moment met vliegers wordt omgesprongen is duidelijk dat de vliegers nog altijd gezien worden ALS EEN NOODZAKELIJK KWAAD, terwijl zonder deze vliegers Exel al lang naar de @$%)(!@ zou zijn geholpen, denk aan Cameroon (waar ze nooit voor bedankt zijn! eek! ) en Cuneo! Houd in gedachte dat deze mensen werden aangenomen bij een REGIONALE MAATSCHAPPIJ en nu zitten ze de helft van de maand in het buitenland. Mensen die nu zeggen "dan gaan ze toch weg" zijn niet reeel, de discussies over ander werk zij hierboven al gevoerd. Maw: ook hier wordt men gedwongen om mee te gaan met het bedrijf. Dat doet men dan ook (en met succes, er wordt gesproken over uitbreiding) en wat krijgt men ervoor terug: Niets, niente, zero, nothing, nichts (da's limburgs) grijns , noppes, nada, etc, etc.

't Kantoor kan daar niets aan doen, verwijten moeten gericht worden aan mensen die daar boven staan, letterlijk en figuurlijk.

Last but not least: "economisch slechte tijden"??? Het gaat de laatste tijd behoorlijk goed met Exel, uitbreiding staat voor de deur en als ik goed ben ingelicht draaien we groene cijfers. Ik begrijp dat het belangrijk is om een financieele backup te creeeren, maar laat Exel nou 's verstandig zijn en geef AL HET PERSONEEL eens wat waardering!

(goh, wat 'n lang verhaal was dit... flauwgev )
 
Sluit me helemaal aan bij het verhaal van Odysses.

Maar aangezien het geheel in mijn optiek door het kantoor niet helemaal begrepen wordt:

LMAO NOT

Zal ik eens een opsomming geven vd feiten:

1. New entry co-pilots 35000 euri laten betalen.

2. Direct entry op de 145 (mooi voor ze)

3. Contract nieuwe Co's niet volgens de door Exel zelf gemaakte afspraken
met huidig personeel (lees het exel Sociaal handboek)

??? Krijgen zij een ander boek? of maar helemaal niet...
Dus geen stationeringspay, en buitenlandvergoeding, transport voor eigen rek.
ach het zal wel zo zijn dat dit weer eenzijdig door de directie wordt aangepast.
dan hebben wij het zo ook niet meer...

4. Geen doorstroom binnen de huidige organisatie.

5. Afwijking vd gemaakte afspraken m.b.t. doorstroom en gebruik senioriteits lijst.

6. Over dit alles geen communicatie met het personeel of OR, of vliegercommisies,
dan alleen maar achteraf een voldongen feit.

Ik geloof dat er verder nog wel meer dingen zijn... maar zal die even buiten beschouwing laten.

Het volgende komt dan in mijn hoofdje naar boven:

1. De nieuwe aangenomen vliegers, hebben geen kennis m.b.t. ons bedrijf. Op hun soll
worden ze daar door exel al helemaal niet op gewezen. Hun wordt ook zeker niet verteld
dat ze zostraks naast een ander zitten die er wel geld voor krijgt.

2. Als het nu goedkoper is om direct entry binnen te halen en 35000 euri te laten
betalen wanneer is dat dan niet zo? m.a.w. vanaf nu ben je co of cpt op een bepaald
type en dus zit je daar aan vast. (geen doorstroming)

3. Als we al een zo grote happy familie zijn met al onze exel bondgenoten, waarom
stromen deze jongens dan niet door? Dat kost ook geld... Daarom dus niet ...
(Dus "Tulip exel, Dynamic exel", Granda exel, Bonaire exel, je zit waar je zit en je mag
wel komme maar wel 35000 euri lappe)

Conclusie: (van mij dan wel)

1. geen carriere kansen
2. de (tot nu toe op de lijn zeer(afnemende) goeie) motivatie de grond in boren.
3. iedereen dwingen weg te gaan (maar helaas er valt weinig weg te gaan )
4. de mensen die niet meer weg kunnen, de troep maar laten opruimen.
5. en uiteindelijk, wordt het bedrijf echt te duur en dan? want immers al die dure lui zitten
er nog.... Juist ja failliet laten gaan en over laten gaan naar andere BV, NV of zoiets....
(eerste geruchten zijn er al geloof ik nieuwe 145's bij Dynamic)

Misschien heeft de Directie hier andere gedachten over?

Misschien willen ze dat dan wel even zwart op wit gaan vastleggen met de VNV ofzo, of de OVN...
Het zal me allemaal een worst zijn. Maar ook hier wordt een spelletje mee gespeeld.
Het bedrijf WIL geen afspraken maken met personeel want dan kunnen ze dit soort acties
niet meer uithalen.

Het blijft gewoon een feit exel, doet maar en jij als werknemer hebt het maar te pikken.....

Trouwens misschien een goed punt voor onze collega werknemers bij andere exel(IMCA) bedrijven.
Wordt lid van de vakbond, VNV of OVN... Niet verenigd is klaar staan voor de exel(IMCA) schietschijf.
Trouwens dit hele verhaal kun je net zo makkelijk aanpassen voor het kantoor personeel dat er al helemaal
als makke schapen bij loopt... misschien ook eens tijd dat jullie voor een CAO gaan, het lijkt me duidelijk waarom.

JUST REMEMBER NEXT TIME ITS YOUR ASS.

enne voor die mensen die nu gaan argumenteren dat het allemaal niet zo is:

Denk aan contract voorstellen BE bij interne soll, die vervolgens voor de mensen van buitenaf stukken beter zijn.
Denk aan stewardessen die in het buitenland onder andere firma in dienst gaan met contracten die beter
verdienen als een co-piloot bij exel.
Denk aan in het verleden eenzijdige wijzigingen in het soc.handboek door de directie.
Denk aan de OR die nergens iets over te zeggen heeft en compleet gespeeld/genegeerd wordt.
Denk aan de VNV, die in alles wel aardig loyaal en bedrijfsgezind praat, maar die toch mooi
buiten gehouden wordt. (tuurlijk zou ik ook doen als bedrijf CAO is wettelijk bindend en
het mocht later eens niet zo goed uitkomen die gemaakte afspraken)
Denk aan verschillende contract voorwaarden binnen het kantoor. Ja je buurman met hetzelfde soort werk krijgt meer betaald...
Denk aan het beleid tenaanzien van de stewardessen. 3 jaar in dienst oprotten.

Zullen we nog verder doorgaan?

In de vergoedelijking van deze acties van het bedrijf, door personeel van dit bedrijf, zie ik alleen maar:

mensen die zich totaal laten insneeuwen door de praatjes van dit bedrijf. Ga zelf eens nadenken.
Geloof me denk het slechtste wat je kunt bedenken, en als het niet in een paar weken uit komt, dan wel in een paar maanden.

Met vr Gr.

PS Ik zie nu pas dat er ook nog een andere masterwarning is ... (dacht ik even orgineel te wezen)
 
Master_Warning, als we daar nou eens een reactie van de directie op zouden kunnen krijgen zou dat heel mooi zijn... (Maar exel is een soap en geen sprookje)!!!
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top