Exel F/O pay

Status
Not open for further replies.
Even voor alle duidelijkheid:

<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citaat:<hr /><font size="2" face="Verdana, Arial"> Denk erom reorganisatie is de specialitijd van imca [/quote]Quick Airways vanaf RTM failliet
Base Airlines Failliet
Metropolis zo goed als failliet
Tulip zo goed als failliet
Dynamic gekocht want was ook bijna failliet
Air Liberte leven wat gerekt maar ook failliet
Air Exel ?????

Volgens mij is reorganisatie niet hun specialiteit echt_nie
 
(imca) gaat voor het snel en makkelijk geld verdienen.
Lukt het niet, jammer dan iedereen z'n baan kwijt. dozey
Hoopelijk gebeurd dat met het exel-geheel niet.
Als je kijkt naar het imca luchtvaart verleden zijn ze daar helaas nog niet echt succesvol geweest.
Vraag is of ze eigenlijk wel weten hoe het in de luchtvaart werkt? :rolleyes:
 
<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citaat:<hr /><font size="2" face="Verdana, Arial">Oorspronkelijk gepost door Rooster:
<strong>
Vraag is of ze eigenlijk wel weten hoe het in de luchtvaart werkt? :rolleyes: [/quote]IMCA hoopte door te investeren in Exel kennis binnen de luchtvaart binnen te halen, aangezien ze er zelf niet al te veel van bakten. Helaas waren de mensen die er verstand van hebben er al uitgekickt of zijn nu ondertussen ook opgestapt. Ik hoop dan ook dat ze bij IMCA ondertussen het licht hebben gezien..... flauwgev
 
Dit is even een wake-up call voor mij zeg. Ik wist niet dat jullie 1st officers en captains zo worden uitgeknepen. Troost je want als grondcrew zijn het ook zeker geen doornloze rozenpaden. Raak dus ook mijn baan kwijt samen met al mijn collega's!!! Het is triest maar waar, weg toekomst binnen KLM. Momenteel bezig bij MP en SN Brussel en ik kan jullie verzekeren dat als ik daar een aanbod krijg ik het met beide handen aan zal pakken. Face it, jullie hebben geleerd om te vliegen en zullen dan ook vliegen ongeacht die eurootjes, wij hebben geleerd om te zorgen dat jullie kunnen vliegen en ook wij zullen daar voor zorgen ongeacht die eurootjes. De luchtvaart is nu eenmaal een aparte tak van sport en daar willen we toch allemaal graag in blijven, of niet soms? Elkaar allemaal gewoon veel succes, inzet en werkgenot toewensen of dit nou in de lucht of op de grond is! Samen staan we sterk!
 
Ik heb RUIM 3 jaar lang met plezier gewerkt bij deze toko.
Helaas dat de directie er voortdurend andere ideeën op nahield dan het vliegend personeel. Ik heb gezien hoe de piloten hebben geworsteld om het vnv binnen te krijgen, hoe de CAO's telkens weer de kop ingedrukt werden. Had je een andere opvatting dan de grote bonzen? Dan was je koffertje zo goed als gepakt. (been there, have the t-shirt)

Het salaris van de mannen (aangezien er op het moment -dacht ik- geen vrouwelijke piloten zijn) is idd dramatisch laag. Aflossen vand e bekende schulden wordt met het hongerloontje knap lastig gemaakt.
Ik heb gezien hoe het personeel als speelballetje werd gebruikt om de vuile zaakjes van de directie op te knappen. Ik denk daarbij o.a. aan een of andere operatie in donker Afrika, dat een beetje in de soep is gelopen.

Van het kantoorpersoneel weet ik het niet, maar van het vliegend personeel weet ik dat zij continu voor hun karretje zijn gespannen en dat er behoorlijk misbruik werd gemaakt van hun bereidwilligheid en inzet.
Er volgde ook nooit een compensatie in de vorm van een hoger salaris of laten we zeggen een fatsoenlijke CAO.

Ik ben stewardess geweest, dus mss weet ik niet veel of niet genoeg over het reilen en zeilen mbt piloten. Maar zo zie ik het dus.

Ok, nu zal ik vreselijk worden uitgelachen en voor gek worden verklaard, maar dat zal me dan fijn mijn reet roesten. (And believe me, I got a whole lotta ass!)Maar ik heb het er altijd naar mijn zin gehad en het deed me dan ook pijn om weg te gaan. Zeker nu de banen niet voor het oprapen liggen.

xA
 
Al mijn positieve woorden eerder in dit topic daargelaten, het valt niet mee om weer aan de bak te komen. SN en MP zijn beiden op niets uitgedraaid. Leuke gesprekken, zeer positief van beide zijden maar toch niet aangenomen. Laten er dan problemen zijn bij Exel, voorlopig heb je in ieder geval nog een baan. Salaris is nu eenmaal een hekel punt, MP zou ook niet betalen wat ik nu bij KL heb, jammer dan maar mijn functie gaat op dat moment toch voor de salariering. Heeft mij tot nog toe niet geholpen maar ik blijf positief. Als ik weer eens wat positieven resultaten boek laat ik het hier zeker weten. Happy landings!

Erwin
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top