EPST fase2

Binnenkort mag ik Fase 2 gaan proberen. Nu is het zo dat je gesprekken moet gaan voeren in het engels. Hoe hebben jullie dat ervaren, werd er erg gelet op je uitspraak en je grammatica? Of Moet je je gewoon verstaanbaar kunnen maken?
 
Binnenkort mag ik Fase 2 gaan proberen. Nu is het zo dat je gesprekken moet gaan voeren in het engels. Hoe hebben jullie dat ervaren, werd er erg gelet op je uitspraak en je grammatica? Of Moet je je gewoon verstaanbaar kunnen maken?

Uitspraak is natuurlijk wel belangrijk (een air traffic controller en je collega´s moeten je wel kunnen verstaan natuurlijk) maar niet essentieel.

Het gaat om je interactie met anderen. Kijk ze aan, laat zien dat je naar ze luistert. Laat ze uitspreken. Vraag aan mensen die stil zijn hun mening en wees niet bang om je eigen mening te geven maar ga zeker niet de leider lopen uithangen en roepen "zo gaan we het doen!"
Denk er aan, je wordt eerst FO en daarna pas captain dus ze kijken of je het in je hebt om ooit captain te worden maar je moet niet gelijk de baas gaan spelen.

Zat ooit eens met een gast (meer dan 250 uur SE met een PPL) die alleen de klok in de gaten hield (je moet een opdracht binnen een bepaalde tijd voltooien) en toen we nog maar weinig tijd hadden ging hij maar even zelf beslissingen nemen. FOUT! Hij mocht niet terugkomen. Zijn fout was dat hij zich meer focusde op de tijd dan op zijn eigen functioneren. Het voltooien van de opdracht is secundair!!! het gaat meer om je gedrag en hoe je dus met anderen omgaat.

Ter illustratie, mijn groep kreeg de brug die je moet bouwen niet af (we kwamen heel ver). De andere groep wel. Maar van die mensen gingen er veel minder door naar fase 3.
 
Last edited:
ik mag 15 april voor fase 2 wie nog meer??? moet alleen mn rekenen nog ff oefenen dat was btje aan de lage kant:p
 
Dan horen we graag van je hoe het gaat (gegaan is, want het meoet namelijk nog wel komen)!
 
heb er in ieder geval wel zin in. alleen klein vraagje over de personal statement, gaan ze moeilijk doen als je die 2 kantjes niet perfect haald?? of is iets meer of minder ook goed (ik neem aan van wel) en weten mensen of ze graag nog iets extra's willen buiten die 5 punten die ze geven?
 
heb er in ieder geval wel zin in. alleen klein vraagje over de personal statement, gaan ze moeilijk doen als je die 2 kantjes niet perfect haald?? of is iets meer of minder ook goed (ik neem aan van wel) en weten mensen of ze graag nog iets extra's willen buiten die 5 punten die ze geven?

Wat staat er letterlijk bij die 5 punten...? Maar wat betreft het aantal kantjes, schrijf het gewoon uit op papier en pas het een paar keer aan tot het past. Het kan echt :D/
 
Wees gewoon eerlijk ze gaan echt niet de woorden tellen.
Hou je ruwweg aan die vijf punten maar laat in ieder geval duidelijk doorschemeren waarom je piloot wil worden. En als je dat in andrhalf kantje kan doen ipv van 2 is dat echt geen ramp. Maar hou het niet té kort.
 
Eey Mat,

Hoe is je fase 2 verlopen?

@ RoaldL : Ik moet ook 15 april voor fase 2.
Er zijn nu al aardig wat deelnemers voor fase 2 die ik via het forum heb gesproken.
Heb je ook vandaag het theorieboekje ontvangen?
Succes met leren

Greetz lennystyles
 
Ik had 25 maart jl Fase 2 en 26 maart jl Fase 3 van EPST. En ik ben door!:D wordt 16 april medisch gekeurd. Als dat ook allemaal goed zit ga ik in november naar Oxford!:D
Iedereen die binnenkort Fase 2 en hopelijk Fase 3 gaat doen heel veel succes!!
 
@ PH-JDW: Gefeliciteerd :D ... Heel goed gedaan. Alleen waarom begin je zo laat? Heb je daar zelf voor gekozen of was de rest al vol?

@ RoaldL : No worries, ik denk dat je hem anders morgen wel binnenkrijgt. Je moest toch ook de 15e?
 
oohw ik maak me geen zorgen hoor:p jah denk t ook morgen en anders zullen die 2 dagen ook niet zo heel veel uitmaken. maar ja ik moet ook de 15 e (mag red)
 
Is het niet zo dat alle 3 de fases in 3 dagen plaatsvinden? Op de website van EPST staat namelijk: "We expect candidates to be able to do the phase 1 selection in the afternoon of the arrival date and do phase 2 the next day (phase 3 is the third day). You will only be invited for phase 2 if the results of phase 1 are sufficient to EPST."
 
dat is niet zo in NL iig. (heb mn boekje, verschilt echt weinig met die van klu buiten de nieuwe instrumenten dan)
 
Eerst fase 1 en als je die goed heb afgerond dan wordt er een datum ingepland voor fase 2 en 3.

Dit is eerste keer voor mij dat ik een sim grading moet doen. Wat in het boekje stond was iig echt zo geleerd. Alleen de sim test lijkt me toch wel wat lastiger :airforce: ... Hoe ging het bij jouw bij de klu ?
 
Even een klein vraagje tussendoor (niet dat ik er baat bij heb, maar toch). Laatst kreeg ik van iemand te horen (die nogal teleurgesteld was) dat hij niet door fase 2 van EPST gekomen was. Hij vond dat EPST vooral veel jonge kandidaten die net hun examen gehaald hebben teniet doen, omdat EPST volgens hem liever oudere kandidaten aanneemt. Klopt dit?
 
Ik denk dat dit bij zo ongeveer alle luchtvaartscholen geldt, het ze er trouwens niet om of dat je jong bent maar of dat je je jong gedraagt.
 
@ PH-JDW: Gefeliciteerd :D ... Heel goed gedaan. Alleen waarom begin je zo laat? Heb je daar zelf voor gekozen of was de rest al vol?

Dankje wel lennystyles!:D ik ben echt onwijs blij:D Ik heb er zelf voor gekozen om dan pas naar Oxford te gaan;)
 
in het boekje van de klu staan veel meer crosschecks en diepere info. daar hameren ze daar echt op. ze houden je zelfs met videocamera in de gaten of je de crosschecks goed doet. veel moeilijker dus. ik voorzie mits je normaal leert, voor epst theorie niet veel problemen
 
Back
Top