Eenmaal als piloot aan het werk

Hmmm, ik denk dat we deze diskussie anders moeten aanvliegen om olie op het vuur te voorkomen.

Rubeng90, het beste ben je af om het aan de maatschappij te vragen waar je (eventueel) zou willen soliciteren. De adviezen die hier gegeven worden zijn zeker goed bedoeld, echter ze zullen op jou wel of niet van toepassing zijn. De beste manier is om het vooraf, voordat je met de opleiding begint, na te vragen.
 
Natuurlijk stop ik dan niet met werken. Maar er is een verschil tussen onmacht, en het 'opzoeken' van werken op zondag.

Suggereer je trouwens dat ik geen teamplayer kan zijn omdat ik geloof?:bwah:

FlightCadet, waarom bellen met een maatschappij?

Ik zie hier 8 mensen die bij verschillende bedrijven werken, (Honeywell, PH-GJK, Koning Lucht, KLIKO, El Stevo, Gonna, Iz, Pilotsince99) en allemaal hetzelfde zeggen. Het is bij hun bedrijven NIET mogelijk.

@Ruben, Je weet nu dat als je voor een luchtvaartmaatschappij wilt werken je zult moeten werken op zondag. Je zult dus, zoals ik al zie, over je principes na moeten denken of een ander vak kiezen. Nogmaals, je kunt niet verwachten/eisen van anderen dat ze meegaan in de beperkingen die jij JEZELF oplegt (uit geloofsovertuiging).

Om nog even terug te komen op je opmerking over teamplayer: je krijgt geleuter in een bedrijf waar jij de enige zou zijn die niet op Zondag hoeft te werken, als je dit al voor elkaar zou krijgen. Je collegae zouden je dit niet in dank afnemen.

Wel denk ik dat de suggestie van missievliegen misschien een is om te overwegen.
 
Wel denk ik dat de suggestie van missievliegen misschien een is om te overwegen.
KL dat is alleen een optie als de MAF bereid is zijn vliegopleiding te betalen want je vliegt daar met een missie en niet om het grote geld binnen te halen. Met wat je van hun maandlijks krijgt lijkt het me onwaarschijnlijk dat je ooit je opleidingskosten kunt terug betalen.
Verder wordt er om ervaren krachten gevraagd dus je zult toch ergens ervaring moeten opdoen, en hoewel dit Single Pilot Operations is lijkt me niet dat je met een paar PPL uren in Nederland voldoende ervaring kunt opdoen. Je moet dus waarschijnlijk ook weer een paar jaar ergens gevlogen hebben om je ervaring op te doen. En ook daar (bij die werkgever) zit je met het zondags rust probleem denk ik.
 
Ik weet 9 van de 10 keer niet eens welke dag van de week het is. Ik heb al behoorlijk wat keren mijn vrouw op haar werk proberen te bellen om een totaal flabbergasted bewaker aan de lijn te krijgen die mij uitlegt dat het 3 uur 's ochtends is en weekend.

Kijk, dat geeft maar weer eens aan hoe sommigen van ons opgaan in die hobby :haha:

(ik zie het helemaal voor me :))
 
Waarom ga je niet lekker herc vliegen vanaf Eindhoven (of waar ze ook staan)....die gasten komen waarschijnlijk maandag 11:00 een keer aanwapperen en vrijdagmiddag om 16:00 hangen ze al weer aan de bar in de Officer's mess! Niks vliegen in het weekend, probleem opgelost :yeehaa:

Wel ff vragen daarboven of Hij bezwaar maakt tegen een legeruniformpje.

Gr, Climb350
 
Rubeng90

Correct me if I'm wrong, Ik krijg een beetje de indruk dat je meer open staat voor wat je wil horen, wat past bij je wens om én te vliegen én om de zondagsrust te handhaven en dat gaat gewoon niet.

Waarom ga je niet lekker herc vliegen vanaf Eindhoven (of waar ze ook staan)....die gasten komen waarschijnlijk maandag 11:00 een keer aanwapperen en vrijdagmiddag om 16:00 hangen ze al weer aan de bar in de Officer's mess! Niks vliegen in het weekend, probleem opgelost
Wel ff vragen daarboven of Hij bezwaar maakt tegen een legeruniformpje.

Ja als je dan ook nog na Afghanistan gestuurd word, ga je precies het tegensgestelde
doen van zieltjes winnen bij de MAF, nl tegen de ongelovige vechten....

Ps even weer serieus, ik denk dat woorden als : geven en nemen, water bij de wijn, praktische invulling van je geloof, in de oplossing verweven moeten zijn anders is een kantoorbaan van 9 tot 5 baan beter en heb je écht niets te zoeken in de luchtvaartwereld.

Eerder werd al vermeld om er eens een jaar op uit te trekken je beschermde omgeving te verlaten en andere culturen te leren kennen welicht geeft dat je een andere kijk op werk en je religie. Het valt echt wel te combineren maar je moet het wél willen!
 
Last edited:
Rubeng90

Correct me if I'm wrong, Ik krijg een beetje de indruk dat je meer open staat voor wat je wil horen, wat past bij je wens om én te vliegen én om de zondagsrust te handhaven en dat gaat gewoon niet.

Ik snap dat je dat misschien denkt. Maar ik ben heel blij met wat ik hoor. en ik vind het ook niet erg om de waarheid te horen!
Alleen opmerkingen van sommige mensen vind ik een beetje ongepast en daar ga ik op in! Voorderest, iedereen superbedankt voor de reacties!
 
ik neem aan dat de meeste mensen verkiezen om op zondag niet te werken om bij gezin ofzo te zijn. waarom zouden maatschappijen dan juist jou zondag vrij moeten geven omdat je geloof dat nu toevallig wil. ik kan me voorstellen dat dat nogal wat minder prettige gevoelens oproept bij je collega's tov jou. het is mi dan ook een erg zwak en volgens mij totaal irrelevant argument.
 
Rubeng90 said:
Alleen opmerkingen van sommige mensen vind ik een beetje ongepast en daar ga ik op in!

Rubeng90 said:
Suggereer je trouwens dat ik geen teamplayer kan zijn omdat ik geloof?

Niks ongepast, we leggen gewoon uit hoe de zaken liggen.

El Stevo said:
Vind dit wel heel kort door de bocht.

Ik niet. Als mensen geloven dat ze door aliens zijn ontvoerd verklaar je ze ook voor gek.

Maar goed, iedereen moet wat geloven, ik geloof dat ik nog een biertje neem. :biertje:
 
... goed bezig voor op een doordeweekse dinsdagavond

Als hij woensdag vrij is, maakt het toch niet uit.... Hij zal Zondag wel moeten vliegen!
 
Ik ken veel gelovig vliegers die een prima ballance hebben gevonden. Elke zondag vrij lukt niet, maar gelovig zijn en vlieger is geen enkel probleem.
Als je Longhaul vliegt. Welke tijdszone zou je dan moeten aanhouden voor de zondag? Je bent ook nooit een hele dag aan het werk. Het valt best te regelen dat je 's-morgens voor je werk of 's-middags er na nog naar de kerk kan en dat je in elk geval de meest zondagen vrij hebt door dat aan te vragen en/of te ruilen. De meeste mensen die ik ken weten er aardig omheen te werken.
De MAF vliegt overigens ook op zondag. Ik ken meerdere mensen die er werken en heb zelf een aantal keren met ze gevlogen op Borneo.
 
Mooi verhaal.

Vraag me af van welk deel van de planeet je komt om zoiets te durven vragen.

God erg hard zelf aan het werk op zondag dus hoe kan die je nou verbieden op deze dag te werken?

Hij moet dan wel zelf het goede voorbeeld geven. En dat betekend dat de kerken gesloten moeten worden en dan kan jij aan het werk op zondag.

Succes met je hele smalle referentie kader.

Robbie.
 
Ruben. Gebruiken jullie op zondag electriciteit in de kerk? Staat de verwarming aan? Zo ja, dan verstoor je de zondagsrust van alle christelijke werknemers van de energiecentrale die wel met enige common sense hun wisseldiensten draaien. Of dacht je dat het alleen maar allochtone dwergjes zijn die daar werken? :D

Kortom, als je zo principieel wilt zijn dan moet je de preek ook bij kaarslicht volgen, om gewoon maar het simpelste te noemen. Maar nee, je dominee sluit vast een compromis met het geloof. Hij doet het licht aan op zondag. Want dat is wel zo praktisch. Als de dominee dat mag, dan mag jij dat ook, compromissen sluiten.

(zul je zien dat Ruben me nu vertelt dat ze inderdaad bij kaarslicht preken....ken je de Amish?)
 
Ruben. Gebruiken jullie op zondag electriciteit in de kerk? Staat de verwarming aan? Zo ja, dan verstoor je de zondagsrust van alle christelijke werknemers van de energiecentrale die wel met enige common sense hun wisseldiensten draaien. Of dacht je dat het alleen maar allochtone dwergjes zijn die daar werken? :D

Kortom, als je zo principieel wilt zijn dan moet je de preek ook bij kaarslicht volgen, om gewoon maar het simpelste te noemen. Maar nee, je dominee sluit vast een compromis met het geloof. Hij doet het licht aan op zondag. Want dat is wel zo praktisch. Als de dominee dat mag, dan mag jij dat ook, compromissen sluiten.

(zul je zien dat Ruben me nu vertelt dat ze inderdaad bij kaarslicht preken....ken je de Amish?)

haha goed gevonden. Ik ga je niet vertellen dat wij de preek bij kaarslicht volgen.
En wat je zegt is waar. Er moeten wat dat betreft 'compromissen' gesloten worden met het geloof(voor zover dat zo te noemen is). Net zo goed als een verpleegster of politieman die werkt op zondag.
Maar wat je denk ik niet snapt aan mijn hele vraag is dat ik vind het zelf niet erg om een keertje op zondag te werken, het ging mij er alleen om: kan ik iets regelen met een werkgever zodat ik ZO MIN MOGELIJK op zondag hoef te werken? Of: zijn er hier christelijke piloten die tegen hetzelfde aanliepen en hoe denken zij erover. Of; kan je met geen mogelijkheid piloot worden door de 'beperkingen' wat dat betreft binnen het geloof?
 
Daar heb je gelijk in Ruben, we zijn allemaal een beetje off topic aan het lu.., uh, kletsen. Maar ja, je vraagstelling vraagt gewoon om dit soort reacties, dat moet je natuurlijk ook kunnen begrijpen. Immers, een ieder mag geloven wat hij wil. Ook mensen als Q-nimbus hebben geen beter antwoord op de vraag 'Als God niet bestaat wat dan wel'. Dus wie ben ik dan om te oordelen over jouw geloof. Maar wel kan ik je aanspreken op het sociale aspect van onze samenleving. Je bent geen amish, je staat midden in de maatschappij. En die maatschappij zal vaak botsen met je geloof.

Enfin, jij zult dat vast beter realiseren dan ik.
 
Back
Top