Een raadplaat over waar wanneer hoezo waarom en wie

Hoe wist je trouwens van het verhaal van Theo af? Ik dacht dat het nogal onbekend was. De vloer is natuurlijk voor jou.

Met je vraag hoe de link te leggen met actuele ontwikkelingen zette je me zelf op het juiste spoor. Ik moest denken aan de Libische vliegers die vluchtten naar Malta. Ik kon dit eerst niet zo goed rijmen, omdat de man op de foto volgens mij in een S-11 zit (correct me if I'm wrong). Toch maar een beetje gegoogled op "defected pilots" en dan kom je een lijst tegen met cold war defected pilots op Wikipedia. Daar staat exact 1 Nederlander bij. Toen je ook nog de hint Malta gaf moest het bijna wel zo zijn.

Anyway, volgende raadsel:

raadplaatje51www.jpg


1 Wie is deze mevrouw?
2 Bij wie is zij in dienst?
3 Hoe wordt de jet genoemd waar zij in rondvliegt?
4 Wat voor type vliegtuig is dit in het echt?

Succes.
 
hint

hint

Leest niemand meer strips tegenwoordig? :confused: Een hint dan maar: de man rechts is haar baas.

raadplaatje52www.jpg


copyright by Francq en Van Hamme overigens.
 
Last edited:
Ojjo29

Het helpt de wat oudere deelnemers aan Airwork als je er rekening mee houd dat de oudgedienden, zoals ik, niet meer echt op de hoogte zijn van de hedendaagse striphelden.

Als je raadplaat nu was gesitueerd in een Asterix, Buck Danny, Dan Cooper, Tangey, Laverdure, Bommel of Biggles environment konden wij krasse knarren nog meedoen. Now we draw a blank.

En, ik weet dat ik nu de bal op de stip gelegd heb voor MG, maar, ik heb een verrassende keeper in het doel staan.

Cheers
Art

Spel en grammatica fouten zijn opzettelijk gemaakt.
 
raadplaatje51www.jpg


1 Wie is deze mevrouw?

Kon zo snel geen naam vinden.

2 Bij wie is zij in dienst?

Le Groupe W

3 Hoe wordt de jet genoemd waar zij in rondvliegt?

No idea!!!

4 Wat voor type vliegtuig is dit in het echt?

Gezien aan de plaatjes denk ik een BAe 125



Serie: Largo Winch, de "avontuurlijke" miljonair, dat wist ik al wel, maar over dat vliegtuig is nog bar weinig te vinden.
 
De serie Largo Winch is absoluut goed. Ook wat ik dacht dat de moeilijkste vraag zou zijn, het type kist, is goed. In de serie heet deze overigens de Mowgli jet. Nu de naam van de dame nog.....
 
waggel.jpg


Hihihi, lol! Maar ik weet wel raad, hoor. Van Slipstream of Roger Wilco degene die het eerst met een nieuwe raadplaat komt. En anders... doe je gewoon iene-miene-mutte of eh... knopen tellen.
 
superhyper.gif


Zaken zijn zaken. Die dame staat op een vliegtuig en er is dus een keffertje dat ons op het juiste spoor moet brengen. Maar wat zijn de luchtvaartgerelateerde vragen? Dames kunnen nog zo bekoorlijk zijn, maar we moeten er wel voor werken. Hier, nog twee van dezelfde hintjes in hun eigen isotoop!

enhanced-buzz-22447-1280764113-8.jpg
 
Dames kunnen nog zo bekoorlijk zijn, maar we moeten er wel voor werken. Hier, nog twee van dezelfde hintjes in hun eigen isotoop!

<g>

Welnu.

1. Zoals reeds gevraagd: wat is de naam van de dame?
2. Waar werd dit toestel ingezet?
3. Hoe is dit afgelopen?
4. Wat is de link met de actualiteit?
 
1 de dame in kwestie is geschilderd op een T 28 Trojan, door de fransen gemoderniseerd bij Sud Aviation en daar T 28 Fennec genoemd. Vandaar de cryptische hint van de woestijnvosjes (Fennec fox). De dame heet Big Lolo.

http://www.flickr.com/photos/aerofossile2012/3651889938/in/photostream/

2 werd ingezet in de beginperiode in Vietnam (de Trojan). De Fennecs hebben nog dienst gedaan in Algerije.

3 Beide liepen niet goed af, de Fransen verloren in Algerije, de VS in 'Nam.

4 De Fransen gaan weer ingrijpen, alleen ditmaal in Libië.


Nou? nou? nou? is het goed? Is het goed?
 
1 de dame in kwestie is geschilderd op een T 28 Trojan, door de fransen gemoderniseerd bij Sud Aviation en daar T 28 Fennec genoemd. Vandaar de cryptische hint van de woestijnvosjes (Fennec fox). De dame heet Big Lolo.

http://www.flickr.com/photos/aerofossile2012/3651889938/in/photostream/

2 werd ingezet in de beginperiode in Vietnam (de Trojan). De Fennecs hebben nog dienst gedaan in Algerije.

3 Beide liepen niet goed af, de Fransen verloren in Algerije, de VS in 'Nam.

4 De Fransen gaan weer ingrijpen, alleen ditmaal in Libië.


Nou? nou? nou? is het goed? Is het goed?

Knap hoor! 3 Niet helemaal, maar dat is je vergeven. Dit toestel (T-28 Fennec #82) maakte kort na zijn inzet in Algerije een buiklanding en werd afgeschreven.

'Le T28 présenté lors de l'Airshow appartient à Mr Georges KERN, il s'agit du numéro 51-3573, immatriculé F-AZKG, "Fennec" n°82, réceptionné par l'armée de l'air française le 27 février 1961. Il a été utilisé en Algérie où il a été endommagé après un atterrissage sur le ventre en mai 1961. Après réparation il est cédé à une Sté américaine. Acheté par Mr KERN il fait son retour en France en 2001 et est aujourd'hui basé à Haguenau.'

Fair enough - you have the floor! :yeehaa:
 
Last edited:
Ik denk / hoop dat ik een leuke heb.

2mm8n7b.jpg


1. Welk toestel is dit?
2. Waar werd deze voor gebruikt?
3. Wat was de bijnaam van dit toestel?
4. Wanneer was haar eerste vlucht?
5. Wat was er bijzonder aan de cockpit?
 
In een keer helemaal goed Wggn. Ik zie ook dat je je pas recent geregistreerd hebt, dus welkom!

Deze topic werkt heel simpel, als je plaat raad, moet je zelf een nieuwe verzinnen / posten!

Wggn has the floor :biertje:
 
Back
Top