Eeehh...klopt dit?

Robin200

New member
Falls es noch keinem Aufgefallen ist, hier das CLH Paket (man beachte die Fett geschriebenen Dinge! Wann gab es sowas schon mal!?)

- Unterstützung zum Lebensunterhalt i.H.v. 3.000 €/ Monat während der ersten Ausbildungsphase (ca. zwei Monate)
- Erstattung von Ausbildungskosten i.H.v. max. 17.000 € zum Erwerb der Fluglizenz (Zahlung erfolgt erst nach Ablauf der Bindungsfrist von 24 Monaten)
- Erstattung etwaiger Rückzahlungsansprüche des letzten Arbeitgebers für die Musterschulung i.H.v. max. 20.000 €
(verbunden mit einer Bindungsfrist von 24 Monaten)
- Zahlung einer Pauschale für die Teilnahme an dem DLR-Auswahlverfahren i.H.v. 500 € für die GU, 500 € für das Simulator Screening und 1.000 € für die FU
- Für europäische/internationale Bewerber mit Grundkenntnissen der deutschen Sprache besteht die Möglichkeit
• die GU und das Simulator Screening in englischer Sprache zu absolvieren
einer Bezuschussung der Sprachschule i.H.v. max. 3.000 € um den geforderten Deutschlevel B1 zu erreichen. Die anschließende FU erfolgt in deutscher Sprache

Welke kant gaat dit op als dit waar is? Betalen voor je selectie? Bij welke toko´s herkennen we dat?
Wel goed dat ze een taalcursus ondersteunen voortaan.
 
Rob , ik vrees dat het andersom is : volgens mij KRIJG je de euri's als je überhaupt die testjes komt proberen.

Ze moeten van de zomer gaan cancellen wg.lack of crew.
 
kutkutkut!!!! was ik nou maar paar maandjes later begonnen.. maja dan had ik ook wel kans gehad bij lufthansa passage.. 250 hrs tt.......................
 
Rob-in, waar heb je deze info vandaan? Dan bel ik CLH nog even.
Over een dikke week namelijk GU.. :grijns:

Rondje (Maß) van mij bij de eerste Stammtisch dan..!


Hoewel.. Plane Driver.. 250TT..? Serious?
 
Mannen,

hoe zit het met die leeftijds eis voor Cargo? Ik vind er nix meer van op de site. Is het nog 36 jaar max of is dit inmiddels vervallen na de grote Leipschg/DHL plannen?

@Robin: Heb je je infos gevonden wat betreft vakantie e.d.?

Greetings uit Newcastle

S.

PS: @ SMD als je nu een van de mannen hier je 'nachträglich' laat voordragen, vangen hun nog eens 1000 pop.
 
is het ook mogelijk nachträglich die 3000 + 1000 + 1000 E terug te krijgen van de taalcursus en sim en voorbereiding gu+fu als ik in juni begonnen ben??
 
Last edited:
Vast niet. Zeeuwse zuinigheid zou Mayrzuinigheid genoemd moeten worden, no offense Jaap :D.
 
Nee, je bent de enige die ik het heb kunnen vragen sklave...ik heb echter hier ff alle zeilen moeten bijzetten en kom tot niets anders meer.
 
is het ook mogelijk nachträglich die 3000 + 1000 + 1000 E terug te krijgen van de taalcursus en sim en voorbereiding gu+fu als ik in juni begonnen ben??

Volgens mij niet, ik begin binnenkort bij Cityline en krijg héél héél misschien 1.000 EUR voor de GU terug... De andere bedragen sowieso niet, en ik ben bang dat die 1.000 ook nog eens erg moeilijk gaan worden...

Maar, wie weet...
Het zou erg mooi zijn...

Gr.
 
Ik bel wel eens even met Pamela, die mooie Pamela.. (hopelijk).
Iemand enig idee hoe ze er aan de andere kant van de lijn uitziet?:p:
 
.. PS: @ SMD als je nu een van de mannen hier je 'nachträglich' laat voordragen, vangen hun nog eens 1000 pop.

Eens zien.. dan doen we die 1000 pop natuurlijk 50-50..
Dus dat is 3.000 (mn Duits is al wel ok - Stufe Carell III) + 1.000 + 1.000 + 500
Van dat geld doe ik dan een MCC + 20 uur bijsnorren met een c150.
Tadaa.. klaar om bij Lufthansa Mainline te solliciteren... :grijns::grijns:

Serious: heb zelf ook een mailtje naar mn CLH ctc persoon gedaan om te checken of ik hier voor in aanmerking kom. Laat het antwoord wel weten hier.
 
Last edited:
Tering, ik heb volgens mij damals nog 150 Duitse Marken overgemaakt om überhaupt die eerste DLR-test te mogen doen.
 
Heb net ctc gehad met mn ctc persoon bij CLH:
De centjes gelden ook voor mij (aangemeld half nov). Blij blij blij..! :kiss:

Ter info: nav mijn vraag over het aangeven van een eventuele voorkeur type/base:
"z.Zt. haben wir einen Engpass auf der ARJ Flotte auf den Stationen MUC, STR und FRA."
 
Last edited:
"z.Zt. haben wir einen Engpass auf der ARJ Flotte auf den Stationen MUC, STR und FRA."
Engpass is er op beide types en alle stations...

Las ook op luchtvaartnieuws dat Stella zogezegd 100 nieuwe dudes voor CLH zou moeten gaan opleiden. Krijgt wel een heel erg Nederlands tintje. Hebben ze daar bij Stella niet AMS als proceedingbase mee-onderhandeld? Wordt nu wel tijd!!
 
Back
Top