DutchMil (no) service?

Andere vraag is natuurlijk of je ooit door de Nederlandse autoriteiten gecontroleerd kan worden als je vanuit België door Limburg oversteekt naar Duitsland. Je zou dus kunnen kiezen voor een pragmatische benadering.

Da's heel simpel te controleren. Als er voor jouw registratie geen 24-bits ICAO code afgegeven is dan heb je geen verplichte 406MHz ELT aan boord.
 
Dankjewel. Geen verplichting, dus, enkel een aanbeveling, voor ultralights, of ik moest heel verkeerd lezen:

III
(RECOMMENDATION) -
ELT or PLB for gliders, restricted certificate aircraft and ULMs
In order to ease the search and rescue operations for gliders, restricted certificate aircraft (CNRA, CDNR, CNRAC,
CNSK) and ULMs(***), carrying at least one ELT of any type (or failing that, one PLB with built-in GNSS receiver, that
received a COSPAS/SARSAT type approval number, except for series 700 of Cospas-Sarsat numbers identifying the
special-use beacons not meeting all the technical requirements and all the tests specified by Cospas-Sarsat), trans-
mitting simultaneously on the following frequencies: 121.5 MHz and 406 MHz, is recommended to fly in the French air-
space.

Toegegeven: ik wist zelfs niet van de aanbeveling. Iets zegt me echter dat er niet veel ULM's rondvliegen in Frankrijk met zo'n ELT-ding erin.
 
Het valt niet mee om bij te blijven.
Dat mag je wel zeggen! Leve EASA, denk ik dan maar (NOT!)

Overigens: NL is niet alleen hoor, de Oostenrijkers willen ook absoluut dat je zoiets meevoert maar daar is er al iets meer voor te zeggen, in die bergen. Of hadden we dat al eens gehad?

En van de UK wist ik al helemaal niks, noch van de verplichting, al evenmin van de intrekking derzelve. Dus toch alweer wat bijgeleerd, daar is een forum toch voor?!
 
Back
Top