Direct werken na je opleiding?

@ Koning Lucht!

Havo is zeker weten voldoende op dit moment. Mijn huis- en klasgenoot heeft net z'n linecheck gehaald bij CLH. Heeft alleen HAVO.

Ciao
 
@ Koning Lucht!

Havo is zeker weten voldoende op dit moment. Mijn huis- en klasgenoot heeft net z'n linecheck gehaald bij CLH. Heeft alleen HAVO.

Ciao


Dat heeft ie CLH wijsgemaakt of is dat echt zo? ;) niet verkeerd bedoeld, maar zoals Koning lucht al zei, ik weet niet beter dan dat VWO nog steeds een harde eis is...dat heb ik afgelopen zomer iig nog van mevr X te horen gekregen. Zie ook geen verandering op de site in die zin...

Gaat er voor een hoop mensen weer een deur open...

Climb350
 
Wat ik bedoel is dat ik gelijk zelf online zou solliciteren zodra ik mn brevet had. Zou niet thuis gaan zitten wachten todat mn school besluit mn file aan Trans door te spelen.

FD
 
Ik weet dat je dat bedoelde, maar kon deze inkopper echt niet laten!! ;)

Nog de beste wensen FD!

Grtz Mike5
 
Hi Koning Lucht, dat hebben ze in 2003 dus verkeerd gedaan. VWO is Abitur. Havo is fachhochschulreife.

Stond er niet toevallig Fachgebundenehochschulreife?? dat is in Dland ook een mogelijkheid en staat qua nivo gelijk aan Abitur (dus in NL VWO).
 
Als je gelijk na je VWO diploma begint met de opleiding die net iets minder duurt dan 2 jaar, ben je op je normaal gesproken op je 19e klaar. Zijn er daadwerkelijk veel piloten die op hun 19e al vliegen voor KLM etc.?
 
Als je gelijk na je VWO diploma begint met de opleiding die net iets minder duurt dan 2 jaar, ben je op je normaal gesproken op je 19e klaar. Zijn er daadwerkelijk veel piloten die op hun 19e al vliegen voor KLM etc.?

Weinig maar ze zijn er wel, misschien dat iemand binnen de KLM meer info over de aantallen kan geven. Een maatstaf is misschien de al weinige 17 jarigen op de KLS.

Het is ook zo dat je bij de KLM begint als SO (second officer / co-copiloot) en dan vlieg je eigenlijk alleen in de "cruise" (je bent ook een cruise relieve crewmember) en vliegt niet onder de 20.000 ft. Na zo'n 2 jaar (gemiddeld, hangt een beetje van de doorstroming af binnen de KLM) ga je als FO (First Officer / copiloot) aan de slag. Inmiddels ben je 21 jaar en kan je ook je ATPL pas krijgen. 21 is nog steeds jong, maar ik denk dat je dan al veel geleerd hebt en de verantwoordelijkheid als FO wel beter aankan.

Immortal
 
Voor CHL is VWO geen harde eis. Ook mensen met Havo worden uitgenodigd voor DLR en komen er doorheen.

Stella leerlingen maken bij HV alleen een kans als de school de files heeft door gestuurd. Zelf inschrijven op de site is wel een vereiste voor een interview, maar als Stella niets heeft gestuurd naar HV, dan is het lang wachten op een telefoontje....

Cheers
 
Voor CHL is VWO geen harde eis. Ook mensen met Havo worden uitgenodigd voor DLR en komen er doorheen.

Stella leerlingen maken bij HV alleen een kans als de school de files heeft door gestuurd. Zelf inschrijven op de site is wel een vereiste voor een interview, maar als Stella niets heeft gestuurd naar HV, dan is het lang wachten op een telefoontje....

Cheers

Whaaahhaaa!!!!:grijns::grijns:

En dat noemt men daar bij Stella een voorkeursbehandeling!! Het klinkt eerder als het tegenovergestelde! Iedereen met de juiste papieren mag daar solliciteren buiten de school om....is STELLA's papiertje ondergeschikt aan een brevet gehaald bij een andere Vliegschool??:dozey:


Het zinsverband "direct werk na je opleiding" en "STELLA" klopt niet echt;).........
 
Heb je als FO geen verantwoordelijkheid dan? Is het niet zo dat als de de Captain vliegt, dat je de radio doet? Het vrouwelijk cabinepersoneel bezig houdt? (in gevalletje 7428 het mannelijke natuurlijk) En als de captain even een grote boodschap doet, en er iets gebeurd wel de verantwoording moet kunnen opbrengen om te reageren. En uiteindelijk is het toch de bedoeling om links te gaan zitten...

Of zie ik het fout en heeft een FO geen verantwoordelijkheid en is alleen concurrentie op het gebied van de dames (heren) achterin?
 
Heb je als FO geen verantwoordelijkheid dan? Is het niet zo dat als de de Captain vliegt, dat je de radio doet? Het vrouwelijk cabinepersoneel bezig houdt? (in gevalletje 7428 het mannelijke natuurlijk) En als de captain even een grote boodschap doet, en er iets gebeurd wel de verantwoording moet kunnen opbrengen om te reageren. En uiteindelijk is het toch de bedoeling om links te gaan zitten...

Of zie ik het fout en heeft een FO geen verantwoordelijkheid en is alleen concurrentie op het gebied van de dames (heren) achterin?

:bwah:
 

Beste Immortal,

Je verhaal komt wat onsamenhangend over op mij. Misschien begrijp ik je verkeerd, maar

21 is nog steeds jong, maar ik denk dat je dan al veel geleerd hebt en de verantwoordelijkheid als FO wel beter aankan

Ik mag toch hopen dat als je je F-ATPL brevet in je kontzak hebt, je de verantwoordelijkheid aankan om als co te werken, daar word je immers voor opgeleid.

Is het niet zo dat als de de Captain vliegt, dat je de radio doet?

Ja en als je zelf vliegt, doet de baas de radio. Wat is je punt?

En als de captain even een grote boodschap doet, en er iets gebeurd wel de verantwoording moet kunnen opbrengen om te reageren.

Dat mag ik hopen ja! Ik ga niet zitten wachten tot de beste man (vrouw) heeft doorgespoeld!
 
Voor CHL is VWO geen harde eis. Ook mensen met Havo worden uitgenodigd voor DLR en komen er doorheen.

Stella leerlingen maken bij HV alleen een kans als de school de files heeft door gestuurd. Zelf inschrijven op de site is wel een vereiste voor een interview, maar als Stella niets heeft gestuurd naar HV, dan is het lang wachten op een telefoontje....

Cheers

Sorry hoor, maar wat een B*llSh*T.....

Zonder hulp van Stella kan je echt wel solliciteren bij HV!!:passed:

Ohw ja en heren.... Je kan nu zelfs met MBO gaan solliciteren bij Cityline..:grijns:
Out dated info hier!!! :haha:
 
Zonder hulp van Stella kan je echt wel solliciteren bij HV!!:passed:

Het lijkt wel of er een "Stella promotie team" actief is op het forum. :D
Als ik verhalen mag geloven, ben je reddeloos verloren in de luchtvaart als je geen Stella opleiding hebt. :grijns:
 
Het lijkt wel of er een "Stella promotie team" actief is op het forum. :D
Als ik verhalen mag geloven, ben je reddeloos verloren in de luchtvaart als je geen Stella opleiding hebt. :grijns:

Nee, die zijn juist niet op het forum:grijns:

Verhalen worden hier op AIRWORK gemaakt idd:grijns:

Zonder hulp van Stella bij HV is een feit!
 
Last edited:
Hoe zit dat eigenlijk in de UK? Wat hebben ze daar voor termen voor mavo/havo/vwo? Bij online applicaties vragen ze naar je vooropleiding en ik weet even niet wat/wat is. Iemand een idee?
 
Back
Top