Direct werken na je opleiding?

Wezzel

New member
Hoi,

Ik wil gaan starten met de opleiding bij Stella. Nu wil ik graag weten hoe ik in de markt kan gaan liggen zodra ik de opleiding met succes hebt afgesloten.

De meeste maatschappijen zoeken mensen met een bepaald aantal uren en het liefst ook een type-rating.

Een type-rating heb je uiteraard direct na je opleiding nog niet maar hoe zit het met die uren.

Het ziet er namelijk naar uit dat je zonder die vlieguren nergens aan de bak komt.. En hoe kom je uberhaupt aan je uren als je net afgestudeerd bent?


thnx

groetjes
 
Na de opleiding bij Stella kun je solliciteren bij bijv. Transavia, Ryanair, Easyjet, VLM (VWO-diploma) zonder extra uren te hoeven kopen. Houdt er wel serieus rekening mee dat ondanks de aantrekkende markt een self-sponsored type (nog steeds) eerder regel dan uitzondering is.
 
Ik las dat je voor de VLM een VWO, of HBO moet hebben. Voldoet hierbij een HBO Propedeuse ook, of echt alleen een afgeronde HBO?
 
Cooperation with VLM Airlines
Stella Aviation Academy has a cooperation treaty with VLM Airlines. This treaty is for students at the Stella Aviation Academy an important step further after the basic flight training for a job as a commercial pilot. For VLM Airlines the cooperation with Stella Aviation Academy is a source of special selected pilots (for the bases Amsterdam and Rotterdam) who fit in the regional aviation and who have a traceable training and behaviour history.
During the Stella Aviation Academy training, VLM Airlines select candidates with VWO-education or candidates with HAVO and a finished HBO-education before the final trainings stage.

Bron: www.luchtvaartschool.com (Stella)

HBO moet dus echt afgerond zijn.
 
Na de opleiding bij Stella kun je solliciteren bij bijv. Transavia, Ryanair, Easyjet, VLM (VWO-diploma) zonder extra uren te hoeven kopen. Houdt er wel serieus rekening mee dat ondanks de aantrekkende markt een self-sponsored type (nog steeds) eerder regel dan uitzondering is.

okay thnx! :d

Ik was idd al op de hoogte dat self-sponsored type-ratings de normaalste zaak zijn. Heb hier ook rekening mee gehouden qua studieschuld.

Maar VLM VWO? En Lufthansa ook heb ik begrepen? Welke maatschappijen nog meer? Heb namelijk HAVO Natuur en Techniek.

En dat VWO diploma? Heb je dat ook nog perse nodig als je al eenmaal 5 jaar aan het werk bent of zijn je uren dan genoeg?

thnx
 
Lufthansa kom je zonder VWO wel door. VLM is een enkele student met HAVO wel doorgekomen, de rest was echter inderdaad VWO/HBO. TR kan je via school regelen. En zonder uren kom je wel aan de bak, alleen moet je meer moeite doen een maatschappij te vinden. Ik vind persoonlijk dat je goeie informatie krijgt bij Stella waar je kansen liggen, ze sturen je niet ergens heen waar ze weten dat je geen kans maakt. Succes!
 
Volgens mij is VWO een behoorlijk harde eis bij DLH hoor.....:dozey:
 
Ik las wat te snel, ik ging uit van CLH. Bij DLH probeert niemand het nog Ab-initio van Stella.

Groetjes
 
@ Gillin

Weet toch uit eigen ervaring dat ook bij Cityline VWO een vereiste was en, naar alle waarschijnlijkheid, is.

Wezzel, hou er goed rekening mee, dat het waarschijnlijk is dat je na je opleiding ZELF voor werk moet zorgen. Zolang een vliegschool niets op papier zet, kun je ervan uitgaan dat dit zo is. 'Contacten' die er nu zijn, hoeven er over 2 jaar niet meer te zijn.
 
Volgens mij is dit niet meer zo bij CLH.....misschien dat het ooit zo was, maar nu is Fachhochschulreife (ik dacht gelijk aan Havo) genoeg.
 
ik heb havo met het e-m profiel afgesloten. is het nu zo dat ik straks in een enorm achtergestelde positie zit?
ik moet mijn natuurkunde certificaat ook nog halen.
stella zei dat dit kon tijdens het 'praktijk jaar" (laatste jaar waar je alleen maar vliegt)
kan het niet zo zijn dat over 3 jaar de airlines niet meer naar je voor opleiding kijken maar alleen maar naar je type rating?
iedereen hoor ik maar roepen dat ze zoveel vliegers nodig hebben...
 
Ik heb ook HAVO met E-M profiel maar dan wel met Wiskunde B1 en Natuurkunde 1 gelukkig.

Maar even over een HBO certificaat. Persoonlijk vind ik dat zulke onzin.. alsof je bv. met een diploma Nederlands taalwetenschappen beter het werk als piloot kan doen? Miss dat je sollicitatie brief wat beter is maar verder is het niet echt relevant lijkt mij.. maar goed.. helaas stellen sommige maatschappijen dit als eis en moet(en) we/ik er maar mee leven..

Gr.
 
Maar is de kans dan groot als je met vmbo piloot word dat je dan ook moeilijker aan een baan komt of kijken ze alleen maar naar de soort vliegopleiding die je gedaan hebt?
 
Maar is de kans dan groot als je met vmbo piloot word dat je dan ook moeilijker aan een baan komt of kijken ze alleen maar naar de soort vliegopleiding die je gedaan hebt?

Lastig te zeggen. Over het algemeen zullen ze (in mijn nederige opinie) naar het gehele plaatje kijken.
De eerste schifting gebeurd aan de hand van de gegevens (welke vooropleiding, welke vliegopleiding) en daar wil je natuurlijk zo goed mogelijk uit springen.
 
Na de opleiding bij Stella kun je solliciteren bij bijv. Transavia, Ryanair, Easyjet, VLM (VWO-diploma) zonder extra uren te hoeven kopen. Houdt er wel serieus rekening mee dat ondanks de aantrekkende markt een self-sponsored type (nog steeds) eerder regel dan uitzondering is.

Transavia ja, als je file aangeboden wordt door de school.

Ryanair kan iedereen solliciteren via CAE/SAS, heeft stelal geen deal mee.

Easyjet kan iedereen solliciteren via CTC Wings ATP scheme, ook hier heeft stella geen deal mee. Direct entry kan alleen met type 737/a320 en 50 uur op type.

VLM, wanneer hebben de laatste selectie gedaan.... 2 jaar geleden ofzo. Met als resultaat dat niemand werd aangenomen.


Gewoon lekker zelf solliciteren dus, want op scholen hoef je niet te rekenen.
 
Transavia als je file aangeboden wordt !?!?!?!? Loop je toch lekker zelf je CV naar binnen daar in plaats van op je kont te wachten todat je school besluit je file te forwarden....
 
iedereen hoor ik maar roepen dat ze zoveel vliegers nodig hebben...

Waarschijnlijk de vliegscholen die ook zieltjes moeten winnen.....
De opleiding die ik deed had zogenaamd ook de juiste contacten bij KLM, Transavia en Martinair...O ja en BA! En er werd bij gezegd dat als ik NU begon de markt zeer gunstig was zodra ik klaar was....Jajajajaja....een hoop BS krijg je te horen!
Zodra je op de stippellijn tekent verdwijnen die verhalen ook als sneeuw voor de zon!

Ben zelden een vlieger tegengekomen die gecalculeerd direct na school aan een baan is gekomen.
Degenen die dat wel is overkomen hebben vaak 99% geluk gehad....het is namelijk samenvallen van juiste tijd, juiste plaats, juiste achtergrond, net dat ene telefoontje, genoeg poen (dat zal je zeer hard nodig hebben), economische situatie etc etc
Lopen zal je moeten, maar dat heeft geen zin zolang je nog niet aan je opleiding bent begonnen....
Jaren geleden deed de KLM bij de KLS nog een baangarantie....dat heet nu 'preferred supplier'....komt er goed en wel op neer dat als de markt bagger is, de opgeleide vliegers maar moeten wachten (jaja) tot er weer een plek komt (maw dat is de meest gunstige opleiding wat dat aangaat)
 
Hoe kan jezelf je CV droppen bij Transavia, als de sollicitatie via het internet gaat?

Loop je dan bij personeelzaken naar binnen en zeg je “Oh sorry mevrouw kan ik even uw computer gebruiken!” :dozey:

Grtz Mike5
 
Last edited:
Back
Top