Digitaal logboek

Sammetje

New member
Beste mensen,

Ik post hier omdat het me in 'beroepspiloten' niet lukt.

Ik had al wat onderwerpen over digitale logboeken gelezen alleen waren die wat gedateerd.

Zijn er aanbevelingen?

Alvast bedankt
 
Ik heb een gerelateerde vraag: Ik ben gebruiker van LogTen Pro en ik vind het een super programma! Maar heeft er iemand ervaring met het opsturen van een digitaal logbook naar het ivw voor de afgifte van het eerste brevet? (PPL in mijn geval). Ik gebruik nu nog papier en digitaal, maar hoop tzt alleen nog een digitaal logbook te hebben. Weet iemand of dat kan?

Alvast bedankt, Immortal
 
Ik heb een gerelateerde vraag: Ik ben gebruiker van LogTen Pro en ik vind het een super programma! Maar heeft er iemand ervaring met het opsturen van een digitaal logbook naar het ivw voor de afgifte van het eerste brevet? (PPL in mijn geval). Ik gebruik nu nog papier en digitaal, maar hoop tzt alleen nog een digitaal logbook te hebben. Weet iemand of dat kan?

Alvast bedankt, Immortal

Eerste brevet niet, maar verdere aanvragen waren allemaal geen probleem. Zolang je kopietjes/uitdraaien maar door jou getekend zijn.

Voor de dingen waar je handtekeningen van anderen (instructeurs/examinatoren) nodig hebt, zou ik het niet weten btw. Ik gok dat jouw handtekening dan nog steeds genoeg is maar om het zeker te weten zou ik IVW/KIWA zelf even bellen.
 
@immortal,

ik heb in 2002 mijn eerste afgifte ATPL met een uitdraai van een digitaal logboek gedaan. Ik was destijds waarschijnlijk de eerste die het zo kwam afgeven, want de dame achter de balie moest even gaan vragen wat ze ermee moest. Nog verbaasder was ze toen ik zei dat ze mijn logboek mochten kwijtraken in de post :D

Ik vertrouw erop dat het inmiddels wat soepeler verloopt...
Erik
 
Bedankt, ik zal ivw wel even bellen. Ik moet zeggen dat ik zo'n papieren logbook maar niks vind, voor je het weet heb of ikzelf of mijn instructeur foutjes gemaakt... Digitaal is het echt heel makkelijk om het te corrigeren en ook om extra info, wat betreft weer en baan in gebruik en andere nuttige info in te zetten.

On topic: LogTen Pro is echt een super programma en mocht je nou nog geen mac hebben om het programma te proberen? Dan heb je nu een goed excuus om een mac te kopen! Vooral als je al een iPhone hebt.
 
Ik gebruik Logbook 2 van Fliteware. Zitten wel wat nadelen aan vind ik, zo komt de automatische afstand berekening soms op met onmogelijk getallen. Ik had bij de soort vlieg tijd een categorie 'Navigatie' aangemaakt, maar nu wordt bij iedere vlucht die ik inboek ook de volledige tijd op 'Navigatie' geboekt, dat zou ik liever handmatig doen. Nu moet ik het iedere keer weghalen als het geen navigatie vlucht was. Ik heb geprobeerd contact te krijgen met de support van Fliteware, maar die reageren niet. Al met al wel een goed programma, maar sommige dingen hadden beter gekund.
 
En ik kan me alleen maar aansluiten bij Alien en Immortal.
LogTen Pro is echt een superprogramma en een goed excuus om over te stappen naar Mac
 
Ik gebruik Logbook 2 van Fliteware. Zitten wel wat nadelen aan vind ik, zo komt de automatische afstand berekening soms op met onmogelijk getallen. Ik had bij de soort vlieg tijd een categorie 'Navigatie' aangemaakt, maar nu wordt bij iedere vlucht die ik inboek ook de volledige tijd op 'Navigatie' geboekt, dat zou ik liever handmatig doen. Nu moet ik het iedere keer weghalen als het geen navigatie vlucht was. Ik heb geprobeerd contact te krijgen met de support van Fliteware, maar die reageren niet. Al met al wel een goed programma, maar sommige dingen hadden beter gekund.

Voor mij werkt dit programma perfect. Voor de prijs moet je het niet laten.
 
Logbook 2.8 van Fliteware. Heb je geen nieuwe apple voor nodig maar draait gewoon op je pc.

www.fliteware.co.uk

Mijn laptop is zojuist gecrashed en bij het herinstalleren van de software bleek dat ik geen installatie files van logboek 2.8 heb (wel een back-up maar je installeert de trail en voert dan je codes in) heeft iemand de trail versie van logboek 2.8.

Normaal haal ik hem van de website maar die is down.

Alvast bedankt.
 
Back
Top