Digitaal logboek

Probeer wel die handtekeningen die je nodig hebt ook op het printje naar KIWA te krijgen, ze schijnen er tegenwoordig wel naar te kijken.....
 
Last edited:
Ik heb net MCC geinstalleerd en met de ENterprise license m'n laatste roosters erin gezet. Werkt super - enne: 69 Euro lifetime service, Cloud backup en Smartphone App.
 
Fliteware is weer up and running.
Contact gehad met eigenaar en tijdens verhuizing is een en ander mis gegaan. Let op: Fliteware 2.8 is wel voortaan gratis!

Voor Mac gebruikers is er echt maar 1 ..... Logten Pro (helemaal met universele iPhone/iPad app)
 
Ik heb net MCC geinstalleerd en met de ENterprise license m'n laatste roosters erin gezet. Werkt super - enne: 69 Euro lifetime service, Cloud backup en Smartphone App.

Same here. Plus beschikbaar voor Android, Apple, Windows phones. Ontwikkeling voor de Blackberry is stop gezet.
Werkt dus op bijna alle telefoons. Dus geen geneuzel met een Mac aanschaffen :confused::confused:, moet niet gekker worden. Ze werken op dit moment aan Linux en Mac ondersteuning.
Dus ook voor de toekomst, veelzijdig.
Oud logboek uit excel, goed. Roosters uploaden, goed. Werking, goed. Uit te printen in verschillende formaten.

Battle LogTen vs MCCPilotlog ;-)
 
Hmm even de website van MCC pilot doorgespit en de screenshots bekeken.
Op zich een nette clean interface maar niet zoveel functies als Logten en persoonlijk vind ik MCC pilot nog teveel een Windows 95 feel/look hebben.

Het zou wel mooi zijn als MCC uitkomt voor de Mac want dat drukt wellicht de prijzen bij Coradine want die maken nu gretig gebruik van hun pole position...
 
Basic T, ik heb veel collega's die sinds December overgestapt zijn op Logten omdat er toen een speciale deal was. Heel veel van hen zijn niet tevreden over prijs-kwaliteit. Daarom lijkt MCC een optie. Niet duur, niet betalen voor iedere add-on en App en het werkt..
 
Meedere keren contact nodig gehad met de helpdesk van MCC en krijg binnen een paar uur altijd een reactie. Werkt nu naar volle tevredenheid op windows en mijn iphone
 
Logten = shit. Duur voor programma, belachelijke app prijzen voor iphone/ipad, betalen (!) voor updates, etc etc
MCC werkt knallend (geintegreerd met AIMS scheelt hoop werk).
 
Logten pro hebben hun prijzen aangepast, kennelijk nu gecombineerde packages. Nieuwste versie schijnt wel heel mooi te zijn, ik hou het bij de vorige versie. Handtekeningen kan je digitaal invoeren, had vorige keer een co die mij vroeg even een krabbel op z'n ipad te zetten letterlijk die meteen in logten aan die vlucht gekoppeld zit. Echt prachtig spul.

Verder kan je voor de mac (alsmede linux, windows, alles met een browser) naar Safelog Web: http://www.safelogweb.com . Ze zijn net als MCC nu ook met een dedicated mac versie bezig overigens.

Ik heb mijn ATPL aanvraag gedaan met enkel digitale uitdraaien (toen nog uit safelog dacht ik), was geen enkel probleem. De prints die je met de nieuwste Logten kan maken (ook vanuit iphone) zijn in ieder geval heel erg mooi alsof ze met de hand zijn ingevuld en dus inclusief handtekeningen indien nodig.
 
Zo momenteel heb ik FlyLogio, maar ik ben niet honderd procent tevreden.

Als ik mijn simsessie invul en dan een PDF download van mn totals en overzicht, dan staat er bij die flight in Sim alleen de FSTD en aantal uren plus remarks.

Niet wanneer de sessie begon, met wie ik in de sim zat, van waar naar waar etc. Terwijl ik dit WEL heb ingevuld.

Iemand tips voor evt ander Digitaal logboek?
 
Last edited:
Back
Top