De weg naar de NH-90

Flyinthesky

New member
Goeiedag allemaal,

Zoals velen misschien weten had ik het plan om bij lufthansa te proberen binnen te komen door middel van een sponsorship. Na veel gelees en onderzoek ben ik naar een opendag geweest voor de functie officier vlieger bij de Marine. Ik wilde hier dus een verslagje bij houden voor degene die dat leuk vinden en misschien mogelijke tips ontvangen.

Ik heb gisteren en eergisteren de psychologische vragenlijsten ingevuld en de overige sollicitatieformulieren wat overigens kei veel werk was. Ze willen echt alles weten, van de beoefende sporten tot aan je facebooknaam.
Maargoed, ik verwacht dus binnekort een uitnodiging voor PO1, sinds kort heet dat het cognitief onderzoek.(correct me if i'm wrong)
Heeft iemand misschien nog tips voor mij? De instrumenten interpretatie heb ik al wel geoefend en dit gaat mee redelijk goed af. Maar ik vrees toch eigenlijk het meeste voor de coordinatie test met het beroemde taartpuntje. Tips hoe ik dit het beste kan oefenen?

jullie gaan nog van mij horen!

groetjes
 
Goeiedag allemaal,

Zoals velen misschien weten had ik het plan om bij lufthansa te proberen binnen te komen door middel van een sponsorship. Na veel gelees en onderzoek ben ik naar een opendag geweest voor de functie officier vlieger bij de Marine. Ik wilde hier dus een verslagje bij houden voor degene die dat leuk vinden en misschien mogelijke tips ontvangen.

Ik heb gisteren en eergisteren de psychologische vragenlijsten ingevuld en de overige sollicitatieformulieren wat overigens kei veel werk was. Ze willen echt alles weten, van de beoefende sporten tot aan je facebooknaam.
Maargoed, ik verwacht dus binnekort een uitnodiging voor PO1, sinds kort heet dat het cognitief onderzoek.(correct me if i'm wrong)
Heeft iemand misschien nog tips voor mij? De instrumenten interpretatie heb ik al wel geoefend en dit gaat mee redelijk goed af. Maar ik vrees toch eigenlijk het meeste voor de coordinatie test met het beroemde taartpuntje. Tips hoe ik dit het beste kan oefenen?

jullie gaan nog van mij horen!

groetjes

Als je een paar sollicitatieformulieren invullen al veel werk vindt staat je nog een boel te wachten :kerst:
 
Als je een paar sollicitatieformulieren invullen al veel werk vindt staat je nog een boel te wachten :kerst:

Geh inderdaad, wacht maar totdat je het gvss boekje krijgt en de vluchten moet vliegen :)

Coördinatie test: dit is gemakkelijk gezegt als je er voorbij bent maar hier kun je niet echt voor leren, het is aanleg hebben of niet, maar volgensmij zijn er genoeg mensen die proberen dit 'spel' na te maken. Onderschat de luistertest niet, deze kun je wel goed oefenen
 
Haha, willen ze echt je facebooknaam weten? Wat als je geen facebookaccount het? Of wat als er al te compromitterende foto's van jou op facebook staan? Is het verdacht om geen facebookaccount te hebben?

Vroegah was het toch wat makkelijker allemaal :)
 
Haha, willen ze echt je facebooknaam weten?

Het verbaast me niets dat ze er naar vragen. Veel bedrijven controleren ook of ze je kunnen vinden op Twitter, LinkedIn, FaceBook, Hyves en zo verder. Dat ze bij Defensie direct naar je naam vragen geeft eigenlijk alleen maar aan dat ze dit soort media dus ook betrekken bij de vraag of jij een geschikte kandidaat voor hen zou kunnen zijn.

En ja, ga er maar van uit dat als er een paar foto's van jou op FB staan waar je drugs gebruikt of laveloos in de goot ligt, de kans groot is dat je wat uit te leggen hebt of dat je helemaal niets hoeft uit te leggen....

Als je geen FB account hebt, vertel dat dan gewoon. Is het vreemd dat je geen FB account hebt? Nou, ik ken nog zat mensen die dat niet hebben.
 
49015:

Officieren bij de krijgsmacht en degenen die zo'n functie ambiëren worden periodiek, of tijdens/na de selectie, onderworpen aan een veiligheidsonderzoek door de militaire inlichtingendienst. Dat gaat wat verder dan de VOG die je op het gemeentehuis aanvraagt, omdat je (zeker als vlieger) vrij vaak met geheime boekwerken, documenten en intel werkt. Ik kan me zo voorstellen dat daar de laatste tijd grondig in te werk wordt gegaan, google maar eens 'Chris V.'...

Een civiele werkgever heeft je privé-omgeving te respecteren, al wordt er ook daar steeds meer gekeken of je geen 'dark side' hebt op de social media, maar bij defensie kan en mag er dieper worden gegraven.
 
Ik begrijp het wel. Best logisch dat ze de sociale media afspitten. Het verbaasde me alleen dat ze specifiek om je facebooknaam vragen waardoor je bij voorbaat al verdacht bent als je er zegt geen te hebben! (een beetje overdreven misschien, maar je snapt hopelijk wat ik bedoel).
 
Aan de andere kant is het aantal mensen dat GEEN facebook account heeft, tegenwoordig toch wel een beetje in de minderheid...
 
Pas gewoon je instellingen aan in facebook dat alleen vrienden je fotos of prikbord updates kunnen zien, heb je nergens last van
 
Vandaag bericht gehad uit soesterberg, woensdag 20 maart moet het gebeuren.
Ben benieuwd!

groetjes

Edit: kan je de selectieve luistertest ook oefenen met oordopjes of moet je echt een koptelefoon hebben? zoja dan ga ik die aanschaffen.
 
Last edited:
Vandaag bericht gehad uit soesterberg, woensdag 20 maart moet het gebeuren.
Ben benieuwd!

groetjes

Edit: kan je de selectieve luistertest ook oefenen met oordopjes of moet je echt een koptelefoon hebben? zoja dan ga ik die aanschaffen.

Hun gebruiken koptelefoons, maar met oordopjes gaat het ook hoor, bedoel het gaat zich erom dat je maar naar 1 oor luistert...
Succes!
 
Goeiedag!

ik ben een beetje de instrumenten intepretatie test aan het oefenen maar ik liep tegen een probleempje op.
Kan iemand mij uitleggen waarom het hier D is en niet B? hij is toch niet gekanteld dus je kijkt er toch recht tegen aan?



alvast bedankt! :)
 
Je kijkt hier vanuit het zuiden richting het noorden. Het vliegtuig heeft koers 290°. Als het vliegtuig koers 270° (west) heeft, zou je er recht tegenaan kijken (vleugel haaks op oriëntatiepunt).
 
Helaas bevind je je met een NH90 niet zo heel vaak in die attitude. ;)

Succes met de keuringen!
 
Haha had het filmpje laatst inderdaad gezien, jammer van de helicopter.. ;)
Kan me ook niet voorstellen dat je niet weet als piloot dat je voor zulke dingen veel hoger moet zitten..
 
Back
Top