De weg naar de NH-90

Morgen is mijn PO1, half 9 verwacht in soesterberg. Nu nog maar even de instrumenten interpretatie oefenen en dan vanavond vroeg slapen :)

groetjes
 
Thanks! Ik heb in mei examens dus dat gaat hem niet worden..
Er waren 13 kandidaten en 3 gingen er door dus best netjes.
 
Lekker! Ik had Po1 gister. Bij ons waren er 2 door waaronder ikzelf. Ik heb GVSS half mei. Vind ik persoonlijk ook best aan de late kant. Maarja tegen die tijd kan ik dat blauwe boekje wel tot in de puntjes dromen.
@zweefkerk nogmaals gefeliciteerd! Haha, wanneer SOL?
 
Netjes hoor PH-GJT, gefeliciteerd!
Ja je hebt nu inderdaad wel mooi de tijd om dat complete boek te kunnen dromen.
Met hoeveel waren jullie gisteren in totaal?
 
Volgens mij 13. Weet niet zeker... Had wel het idee dat ze flink wat mensen nodig hebben. Maarja dat is alleen maar positief voor ons.

Haha thanks, nu ben ik wel benieuwd wie jij bent :p

Gaven ze dat dinsdag ook aan, dat ze nog flink wat nodig hebben?

SOL heb ik afhankelijk v/h weer, dus ik verwacht/hoop ergens in april!
 
Mooi werk gasten!

Ik moet nog beginnen, vandaag een uitnodiging door de bus gekregen voor 18 april (PO-1).

Hopelijk tot ziens.
 
PO-1 gehaald,

best goede scores, niet onder de 7 en zelfs een 9 voor instrumenten interpretatie :).

3 en 4 juni heb ik GVSS.
 
Even wachten dus ! Heb je voor augustus al eventuele uitwijkmogelijkheid mocht de Luchtmacht niks worden?
Ik hoorde op een info dag, waar ik samen en voor een vriend van mij heen ging, dat ze nu iets meer haast (kunnen) maken om eventuele kandidaten in de klas van augustus te plaatsen.
 
Ja ik ga me misschien aanmelden voor een lotingstudie, dat moet namelijk voor 15 mei.

Degene die mij door po-1 begeleidde zei dat ik waarschijnlijk niet meer in de klas van augustus terecht kan, zou ik het halen. Als er meer mensen in dat zelfde schuitje zouden zitten, dan kwam er misschien een oktober klas.

Ik zou ook liever in augustus al klaar zijn met de keuring en dan hopelijk beginnen aan de opleiding.

Ik zie dat je SOL hebt gehad (slingsby), hoe ging het?

P.S. Ik heb gesolliciteerd voor officier vlieger bij de marine, niet de luchtmacht.
 
Je doet er beter aan om toch ergens aan te melden.
Je bent niets verschuldigd totdat je collegegeld gaat betalen op 1 September. Verzoek is in studielink zo verwijderd, mocht je het halen
 
Ik moet in juni pas men gvss doen dus stel dat ik alles zou halen denk ik ook dat het de klas van februari wordt in plaats van augustus. Maakt me dan helemaal niks uit, ga wel werken tot die tijd ;)
En heel misschien mag ik dan ook wel in die oktober klas..

eerst alles maar halen!
 
Je doet er beter aan om toch ergens aan te melden.
Je bent niets verschuldigd totdat je collegegeld gaat betalen op 1 September. Verzoek is in studielink zo verwijderd, mocht je het halen

Ik zou mij mij ook inschrijven. Stel dat je de selectie in de zomer door komt en daardoor besluit niet te gaan studeren, mocht je later alsnog uitvallen zit je een jaar 'bij huis'. Lijkt mij beter om een studie te beginnen en mocht je de selectie halen er uit te stappen.

(ik wacht trouwends nog steeds op de uitslag van vorige selectie)
 
Ik heb nog een paar vraagjes over het gvss boekje.
Ik snap nog steeds de hoogtemeter niet helemaal goed.. :rolleyes: Ik zie op het plaatje een lange witte pijl, een brede zwarte pijl, een geel driehoekje en een witdriehoekje met een naald. Hoe wordt nou precies de hoogte weergegeven?

En als ik bijvoorbeeld 50 voet te hoog of te laag zit, moet ik dan met mijn vermogen gaan spelen of met mijn pitch?

alvast bedankt! :)
 
Als ik het me nu goed interpreteer, dan is de dikke naald voor duizendtallen en de lange witte voor de honderd.

Als de dikke naald dus tussen de 1 en 2 staat, zit je sowieso boven de 1000ft, maar onder de 2000. De lange naald zal zeggen op hoeveel daartussen.

Staat hij op de 4, dan zit jij op 1400ft.

Wel even kijken wat er op de schaal staat natuurlijk. ;)
 
Top B77W, dan is het duidelijk!
Met gvss ga je toch niet hoger dan 2000 voet toch?

Weet toevallig iemand nog het antwoord op mijn andere vraag; wat je moet doen als je te hoog of te laag zit. Moet je dan met je vermogen spelen of met je pitch?'

bedankt
 
Als je te laag zit, kun je wel iets meer omhoog gaan pitchen, maar je snelheid valt terug. Zit je te hoog, kun je omlaag pitchen, maar dan ga je uiteindelijk weer te snel.

Beide lijkt mij dan de beste middenweg.
 
Er zijn twee verschillende leerscholen mbt de relatie tussen hoogte en snelheid.

Ik heb altijd geleerd: hoogte corrigeer je met power, snelheid corrigeer je met pitch.

Dus:
Te langzaam = pitch down, snelheid neemt toe. Daalt het toestel, dan geef je power bij.
Te snel = pitch up. Stijgt het toestel, power eraf.
Te hoog = power eraf. Snelheid neemt af, toestel zakt.
Te laag = power erbij, Snelheid neemt toe, dan pitch up.

Het omgekeerde is gevaarlijk bij de situatie TE LAAG. Als je dan pitch up geeft zonder power, raak je misschien in een overtrek.

Pitch+power tegelijk is natuurlijk ook mogelijk, maar je moet dan precies weten hoeveel. Bij de eerste methode houd je maximale controle over de resultaten, en doe je altijd het meest veilige eerst.
 
Back
Top