De vlieger stopt

Status
Not open for further replies.
Maar dat gaat door als je het mij vraagt. Ook als Erik de Vlieger weg is. Dit soort acties komen niet rechtstreeks bij hem vandaan mag ik aannemen. Daarvoor heeft de Vlieger te weinig kaas gegeten van deze hele business. Ik denk dat er binnen het management van EAG een aantal mensen zitten die vrolijk doorgaan met dit ssort acties zolang er mensen zijn die er in trappen (no offense overigens!).
 
B757 said:
He Flying circus,

Vind jij het normaal om Euro 35000 voor een ATR te betalen om vervolgens voordat je circuits gaat vliegen te horen dat je baan foetsie is en waarschijnlijk je geld ook? Dit is hetgene wat ik vernomen heb wat diverse F/O's vandaag bij Air Exel te horen hebben gekregen. Geloof me zodra jij je geld overmaakt is het binnen een uur pleite.... En dat geld is dus waarschijnlijk niet meer te achterhalen.

Ik vind het absoluut niet normaal als deze jongens en meiden hun geld niet terugkrijgen. Wel blijf ik erbij dat de EAG een heleboel andere vliegers wel geholpen heeft (zie voorgaande post).

Een normale baan houdt in dat je hoogstens een bond moet tekenen, een salaris krijgt die hoort bij je funktie en dat je gewaardeerd wordt als werknemer. Ik heb van Exel een aanbod gehad waar de honden geen brood van lusten. Ik hoop diep vanuit mijn hart dat er een einde komt aan al die praktijken bij Exel en dat alle werknemers eens krijgen waar ze recht op hebben en dat is op een normale baan met EERLIJKE arbeidsvoorwaarden. Bij de huidige banen krijg je een strop meegeleverd zodat je jezelf na het tekenen van het contract kunt ophangen.

zie mijn voorgaande commentaren voor mijn mening hierover


Ik wil benadrukken dat ik niet alles van EdeV en de EAG goed vind en dat er zeker punten zijn waarop ik het absoluut niet met ze eens ben. Maar, nogmaals, ze hebben niet alleen slechte dingen gedaan.

Fijne avond!

FC
 
Net zitten kijken naar B&W over EdV.

Harry Mens en een advocaat van EdV
die beweren dat het allemaal de schuld
is van justitie! Die zouden bij EdV hebben
ingebroken etc... Ja,ja. Natuurlijk.

Zat ook nog de directeur bij van TUI
en het enige wat hij kon uitbrengen was
dat hij het VNV niets vind. Nou, fijn te
weten. Wil eigenlijk liever weten waarom hij
met zo'n type als EdV in zee gaat. Hij had
het ook alleen maar over geld. Leuk te weten
dat veiligheid weer eens niet genoemd wordt.

Viper2

Vrees dat de komende dagen heel veel
ellende zal losbarsten over IMCA/EAG.
Dat EdV weg is, is een goede zaak maar
het is al te ver gegaan met zijn bedrijven.
Is een stuurloos schip geworden.
En mag ik er op wijzen dat de kapitein
van de schip vrijwillig verdwenen is en
iedereen aan zijn lot heeft overgelaten?
 
PHEHEH said:


ERIK, we (en met name ik) hebben je gewaarschuwd op de weblog van je voor een fiasco en dat zaken heel anders gaan dan jij voorgespiegeld hebt voor de buitenwereld. Insiders in de luchtvaart weten dat het spel heel anders in elkaar steekt. Je kunt niet onder de kostprijs vliegen en de fuel niet hedgen.

PHEHEH e.a; hoe zat dat ook alweer met dat spreekwoord van die stuurlui aan wal enzo?
 
B757 said:
Bij de huidige banen krijg je een strop meegeleverd zodat je jezelf na het tekenen van het contract kunt ophangen.
Kinderen zoals flying circus en andere struisvogels, lees deze zin maar eens een paar keer voordat je weer een nutteloze post op dit forum zet. Hij komt namelijk dichter bij de waarheid dan menigeen wil inzien.
 
Natuurlijk bouw je wel ervaring op bij alle Exel company's alleen het grote probleem is dat de gehele vliegersmarkt zo'n beetje op slot zit. Van de vliegers bij DBR zijn er maar enkele die nu een baan hebben, velen hebben vele duizenden uren op B757/767 en/of de A-320. Hoorde laatst dat er op dit moment 12000 inschrijvingen bij Parc Aviation zijn. Dus het feit dat je bij Exel ervaring kunt op doen klopt wel alleen blijft er nu een probleem dat de aansluitende banenmarkt op z'n gat ligt. Dan kun je wel ervaring hebben, maar als je voor deze ervaring grof hebt moeten betalen en je krijgt er vervolgens EN een hongerloon voor EN zeer moeilijk een betere baan erna dan vraag ik me af of vele vliegers wel echt geholpen zijn. Veel AH vliegers hebben weinig andere keuzes gehad dan bij Exel blijven werken en hebben daar veel voor moeten slikken. Ik vraag me dan ook af of ze wel echt geholpen zijn........Enfin dat is misschien eigenlijk wel weer andere discussie.
 
B&W

B&W

B&W gemist. Maaruh, wat heeft TUI baas Steven van der Heijden in vredesnaam met de VNV te maken?!

By the way, dit is dus de man die feitelijk één van de aanstichters van al deze ellende is. Hij was als Thomas Cook CEO degene die het geweldige (voor hem dan) contract met AirHolland regelde.
 
@tailgunner joe

beste stuurlui staan aan wal?

Inderdaad, erik stond aan wal en ik vaar over ruige zeeen zonder schipbreuk te lijden.

Word eens wakker!
 
FC, tot mijn spijt :eek: moet ik bekennen dat ik EdV (te) lang heb verdedigd, door een aantal ideeën en een hoop hautain gedrag van bekende spelers, maar met alle verhalen cq realiteit heeft hij nu toch alle schijn tegen, helaas.

Dat je nu zegt dat mensen eigenlijk blij moeten zijn dat ze (oa) nog een paar jaar door hebben kunnen vliegen/werken snijdt, naar mijn bescheiden mening, geen hout.

Op het moment, na de arrestatie van HP, dat EdV z'n handen van DBR heeft afgetrokken was hij al z'n geloofwaardigheid kwijt. Daarvoor heeft hij iedereen, binnen DBR, EAG en daarbuiten, duidelijk laten blijken dat hij de reddende engel was.

Nu is een kaart uit het bekende kaartenhuis eruit gehaald en de hele zwik stort in elkaar. Dat hij nu afscheid neemt van alles noem ik eerder een puur zwaktebod dan dat je echt stevig in je schoenen staat (remember, borst vooruit en aanverwante opmerkingen).

Dat er bij Exel tot voor kort (toen intern toch al een hoop duidelijk moet zijn geweest) alsnog naar een bijzondere hoop geld is gevraagd (ik heb het in elk geval niet dagelijks in mijn zak...) voor een TR, riekt op z'n minst naar oplichting en/- of bedrog. Ik zou zelf, mocht ik in die situatie terecht zijn gekomen, kijken met juridisch en accountancy advies, of er een strafrechtelijke procedure kan worden opgestart. Eigenlijk hetzelfde scenario met HLN.
 
Harry Mensch heb ik nog nooit 1 kritische vraag horen stellen aan zijn gasten.

Voorlopig is dat nog helemaal niet zeker, laat justitie dat eerst maar eens onderzoeken.

edv heeft de leiding van minimaal 2 van zijn bedrijven aan criminelen overgelaten en deed zaken met endstra. Misschien vind justitie geen bewijzen dat hebben ze bij endstra ook nooit gedaan toen hij nog leefde, dat wil niet zeggen dat het geen crimineel was.
 
Is er vandaag een meeting bij EAG geweest voor het personeel inzake eventuele saneringsplannen?

WIe kan er iets over vertellen (of willen vertellen)??
 
@ PHEHEH

Ik heb gehoord van 1 van de F/O's dat er banen verloren gaan. Lullig als je net Euro 35000 hebt gestort en nog niet van je opleidingscontract af bent. Erik moet zijn vakantie toch ergens van betalen!

Ongetwijfeld kan iemand van Air Exel zelf hier veel meer informatie over geven.
 
S...,

laten we zeggen:

100 F/O's x 40.000 (gemiddelde van Air Exel en HollandExel) = 4.000.000

500 - 4 = 496

If I had 496 million euro's, I'd ..............

Herdistributie van personal wealth tussen grootaandeelhouders eroverheen en iedereen kan verder..

Maar nee...

:stapelge:

OVN SECRETARIS, EN GARDE!!!!
 
Erik's own words

Erik's own words

For those of you who still don't get it - Erik's own words (source:- Luchtvaartnieuws & de Telegraaf)

“Ik zal zelf nog proberen de luchtvaartondernemingen te redden, want daar werken duizend mensen".

Think this through.

Just a few weeks ago it was 1400 people:rolleyes:
 
Pantryman said:
S...,

laten we zeggen:

100 F/O's x 40.000 (gemiddelde van Air Exel en HollandExel) = 4.000.000

500 - 4 = 496

If I had 496 million euro's, I'd ..............

Herdistributie van personal wealth tussen grootaandeelhouders eroverheen en iedereen kan verder..

Maar nee...

:stapelge:

OVN SECRETARIS, EN GARDE!!!!

???? :confused:
 
Viper2,

als EAG het haalt, en er zoveel man na nèt aangenomen te zijn wegmoeten, dan zou dat nodig zijn om ze financiële compensatie te geven.

Voor jou en mij een hoop geld, voor enkele EAG-ers het salaris van de binnenhuisarchitekt.

De OVN secretaris is verder een PBB gebruiker..
 
Re: Erik's own words

Re: Erik's own words

19 of 77 said:
For those of you who still don't get it - Erik's own words (source:- Luchtvaartnieuws & de Telegraaf)

“Ik zal zelf nog proberen de luchtvaartondernemingen te redden, want daar werken duizend mensen".

Think this through.

Just a few weeks it was 1400 people:rolleyes:

This statement suprised me as well. I heard numbers of 1400, 1200 and right now it seems to be 1000. And even 1000 ... let me count where are they? For sure Eric skipped some of them already.
 
Pantryman said:
Viper2,

als EAG het haalt, en er zoveel man na nèt aangenomen te zijn wegmoeten, dan zou dat nodig zijn om ze financiële compensatie te geven.

Voor jou en mij een hoop geld, voor enkele EAG-ers het salaris van de binnenhuisarchitekt.

OK, ik begrijp het. Je bedoeld het zo. Maarre.... mensen geld terug krijgen? Het kan voor EdV en consorten een schijntje zijn maar toch zat dat geld nu net effe in BV-tje nummer 538 en ..... tsja .... "u treft het niet .... net failliet".
:mad:
 
What I meant to say

What I meant to say

Oops - I should have left the part about the 1400 people out.

This proves Erik exagerates the size of EAG. I doubt there are more than 500 people working there.

Look at what Erik is saying - he is going to try and save EAG. That's how bad the situation is.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top