De vlieger stopt

Status
Not open for further replies.
Erikje toch. Je laat je toch niet door een paar tegenslagen op de knieen dwingen??

Kop op jongen! Kin omhoog en borst vooruit!:grijns:
 
Worden schieten mij te kort.
Wat een verlies voor de luchtvaartwereld! Een groot ondernemer is ten onder gegaan door niet te stuiten bedreigende externe krachten, waar zellfs erik de hoogvlieger geen antwoord op had.

Jongens, laat je niets wijs maken. Dit is slechts een stap in een groot spel. Erik trekt zicht overal van terug, laat zich uiteraard uitschrijven in een aantal bv's, waardoor actuele bestuurlijke verantwoordelijkheid niet meer aanwezig is (zie dbr verhaal). Ongetwijfeld zal er door zijn fiscale juristen een mooie constructie verzonnen zijn waardoor hij financieel buiten schot blijft. Och, je hebt nog steeds 2 vliegtuigen in cuba staan die je nog kunt verpatsen.

ERIK, we (en met name ik) hebben je gewaarschuwd op de weblog van je voor een fiasco en dat zaken heel anders gaan dan jij voorgespiegeld hebt voor de buitenwereld. Insiders in de luchtvaart weten dat het spel heel anders in elkaar steekt. Je kunt niet onder de kostprijs vliegen en de fuel niet hedgen.

Succes verder,
ben bang dat nog meer gaat volgen.
 
Duidelijk verhaal wat er hier aan de
hand is.

EdV is wat mensen geld schuldig en die
krijgen voorlopig niets. Beetje een probleem voor
EdV als die mensen in de onderwereld blijken te
zitten.

Waar denk je dat het geld voor Niederrhein
vandaan kwam?:rolleyes: Lees maar eens goed
dat artikel in de NRC dan weet je het antwoord
wel.
 
Erik stopt!
Ik had bijna tranen in mijn ogen, kon me nog net beheersen! Van vreugde dan wel te verstaan.

Ben benieuwd wat er deze week bij EAG er voor nieuws uit de hoge hoed wordt getoverd. Geloof dat ze morgen om 11 uur bij Air Exel een meeting hebben over de reorganisatie. Is hij daarvoor dan al niet meer aansprakelijk, wordt waarschijnlijk weer een directeur voor geofferd o.i.d. die veel euro's of dollars op zijn buitenlandse rekening krijgt bijgeschreven.
 
Eindelijk eens een keer goed nieuws. :D

Ik vertrouw het overigens nog steeds niet. Wel weg van EAG maar toch erin blijven zitten. What's new? Hij was toch al aandeelhouder? Ook hier is het laatste woord nog niet over gesproken. Trouwens hij kan over een paar weken als alle ellende rondom de EAG voorbij is toch gewoon zeggen dat hij helemaal niet weg is. Dat hebben we eerder gezien.

Bedreigingen zou me niets verbazen. Als hij in de vastgoedwereld net zo zaken doet als in luchtvaartland dan kan je daar op wachten.

Er staat ons nog het een en ander te wachten. :confused:
 
The end is near

The end is near

Hoe voorspelbaar was dit? Ik meen dat we deze geluiden hier al veel langer hebben gehoord. Erikje die moe gestreden is. Ach gossie... ... ik krijg bijna medelijden. Waarom stapt hij dan opeens uit media, radio, vastgoed en luchtvaart. Als ze aan je luchtvaart poot zitten te knagen en je vindt het niet meer leuk, dan stap je toch daar uit en stap je toch niet uit alles? Of is Erikje misschien uit IMCA gezet? (klinkt wel mooi... ... "ik geef het aan het management team... ...")

Ik ben de mening toebedaan dat Erikje sinds de arrestatie van H.P. opeens op de hoogte is gebracht van de financiele toestand van de EAG. Erikje is zich daar het lazerus geschrokken en is allerlei noodscenarios in werking gaan stellen. (o.a. EQM, DB en Air Exel) De beerput is open. Wijd open. En Erikje is erin gevallen. Hij vindt het niet leuk... ... begrijpelijk.



P.s. de belastingdienst is bij exel technics op amsterdam binnengevallen en heeft beslaggelegd op ALLE equipment. Dus ook (of juist) op de spullen van HXL. (Dat er beslaggelegd was op EQM en Air Exel was inderdaad oud nieuws.)
 
Hij gaat een tijdje naar een eiland..... Een eiland zonder uitleveringsverdrag misschien? Om daar dan rustig te kijken hoe z'n puinhoop inelkaar stort? Kan ie wel lekker met z'n laptop op schoot alles ontkennen op z'n weblog!
 
Weer een aardig artikel bij Geenstijl .

Erik de Vlieger is "low on fuel". Wie wind waait, zal storm oogsten.

Ik hoop van harte dat iedereen, die vliegt bij de EAG-groep hier beter uit zal komen. Ik hoop dat het gedaan zal zijn met wurgcontracten en dat er een reeël salaris betaald gaat worden, voor hoog gekwalificeerd werk.
 
DFT: Bonden bezorgd over banen bij Exel

AMSTERDAM (ANP) - De vakbonden zijn bezorgd over de werkgelegenheid bij de luchtvaartcombinatie ExelAviationGroup (EAG). Het bedrijf kondigde dinsdag drastische maatregelen aan om het hoofd boven water te houden.

De bonden willen zo snel mogelijk met de directie overleggen over de toekomst van de duizend werknemers. Dat zeiden de betrokken bestuurders woensdag.

Grootaandeelhouder Erik de Vlieger van EAG heeft zich teruggetrokken uit de directie van de luchtvaartmaatschappij. Het is vooralsnog de bedoeling dat hij zijn belang behoudt. Hij is zelfs van plan een substantiële financiële injectie te geven.

De Unie en de Vereniging van Nederlands Cabinepersoneel (VNC) weten niet welke maatregelen bij EAG in de pijplijn zitten, maar vrezen wel ontslagen. Ze eisen duidelijkheid van de directie.

Vice-voorzitter H. Popelier van de VNC is bang dat touroperators bij EAG weglopen wegens alle negatieve publiciteit van de afgelopen tijd. "Elke aanval van de Belastingdienst, justitie of de media op het bedrijf zorgt ervoor dat de reisorganisaties zich afvragen of ze er wel mee door moeten."

EAG kampte de afgelopen tijd met flinke problemen. Zo heeft de Belastingdienst invallen gedaan wegens een schuld en heeft de inmiddels vertrokken topman van EAG, Harm Prins, vastgezeten. Justitie verdenkt hem onder meer van witwaspraktijken en afpersing.
 
Net laatste nieuws op RTL-Z:

EdV stond op een dodenlijst in Amsterdam:eek:

Schijnt afgeperst te zijn door de Amsterdamse
onderwereld. Zou gaan om een bedrag van
1 miljoen Euro. Wat de achtergrond van
de afpersing is, is onbekend.

Ook net in de NRC:

Politie Amsterdam doet onderzoek
naar EdV wegens mogelijk witwassen
van crimineel geld en loopt er een onderzoek
naar hem in Frankrijk omdat ie 7 vliegtuigen
onrechtmatig uit de boedel van Air Lib heeft
ontrokken.

Denk dat deze opties reeel gaan worden
omtrent EdV:

1)Hij wordt opgepakt.

2)Hij verdwijnt naar een vaag land zonder
uiteleveringsverdrag.

3)Hij gaat Endstra achterna.

Take you pick.
 
A/P Disc said:
Denk dat deze opties reeel gaan worden
omtrent EdV:

1)Hij wordt opgepakt.

2)Hij verdwijnt naar een vaag land zonder
uiteleveringsverdrag.

3)Hij gaat Endstra achterna.

Take you pick.

Wat een onzin, de man trekt zich gewoon even een jaartje terug uit de zakenwereld maar blijft groot aandeelhouder van enkele bedrijven. Hierna zal hij vast wel weer wat andere bedrijven opbouwen. Hoe het allemaal tussen Eric en de onderwereld zit is aan justitie om te onderzoeken, daar ga ik me nu niet over uitlaten.

En ik vind al die haat jegens EdV niet helemaal terecht, hij heeft toch voor heel wat banen (o.a. KLM Exel) gezorgd, en wat meer concurrentie voor de bestaande maatschappijen. De oud AH'ers hebben weer even een jaartje langer kunnen doorvliegen voor ze weer moeten soliciteren.
Natuurlijk zijn er met de "overname" van DB veel dingen fout gegaan, maar ik betwijfel het of DB het anders wel zou kunnen redden.
En dat bedrijven failliet gaan hoort er helaas allemaal bij, dat gebeurt niet alleen in luchtvaartland.

En dat artikel op Geenstijl.nl vind ik al helemaal waardeloos, laat ze eerst maar eens de naam Exel goed spelen ("Jammer, want we hadden graag een Air-Excel Airbus 380 op schiphol zien landen. ").

Grt, FC

p.s. laat de verontwaardigde reacties maar komen!
 
Ben het gedeeltelijk wel met je eens. De aftocht heeft wel een redelijk groot "Mama ze pesten me" gehalte dus dat is een beetje jammer. Op de achtergrond blijft hij toch aan wat touwtjes trekken. Ik vraag me alleen af hoe lang hij op de achtergrond kan blijven. Hij zal toch gehinderd worden door zijn veel te grote ego.

Zijn verdiensten in Luchtvaartland vind ik zeer betrekkelijk. Ja misschien heeft hij een aantal zaken nog even de berg op geholpen maar daarna is de afgrond nog veel dieper. Voorlopig heeft hij wat dingen opgepakt en we zullen nooit weten hoe het anders was gelopen. Maar zijn expansiedrift komt hem nu wel duur te staan. Ik hoop dat het personeel hier niet de dupe van wordt. Bij DBR is dat in ieder geval wel gebeurd. Want dat bedrijf is door hem willens en wetens naar kl*te geholpen. Ook hier geldt dat we nooit zullen weten wat er in een ander geval was gebeurd. :confused:
 
Tja Flying Circus,

zullen altijd wel van jouw soort mensen
zijn die blijven geloven in EdV. Jouw naiviteit
en beargumentatie is echt ongelovelijk.
Wat een onzin schrijf je op zeg. Volg je
het nieuws wel een beetje???

EdV maakt er een puinhoop van in vliegend
NL en jij praat dat ellemaal goed. Hij wordt
door alle instanties vervolgd maar volgens
jou valt het allemaal wel mee.

EdV die voor banen zorgt???? Hoe kom je
erop!

Veel plezier op jouw planeet. Wake up and smell
the coffee.

Is iets meer bekend geworden over dat
verhaal met de onderwereld (bron RTVNH):

Hij had een gezamenlijke deal met Endstra die
verkeerd gelopen is en daar heeft de afpersing mee
te maken.

Maar volgens Flying Circus is er niets aan de hand
met EdV...
 
Flying circus said:

....En ik vind al die haat jegens EdV niet helemaal terecht, hij heeft toch voor heel wat banen (o.a. KLM Exel) gezorgd...


BANEN? tig duizend euro lappen voor een Embraer waar je 24/7 een walkaround kan doen, omdat ie alleen maar aan de grond staat? Je typerating ATR beginnen voor veel geld, terwijl je nog geen circuits gedaan hebt? Noem je dat "zorgen voor banen"? Dan had EdV of een afgezant aan jou wel een erg makkelijke.....

Gr
E
 
My read on the situation

My read on the situation

For what it's worth here's my personal opinion

EAG is finished. It's a house of cards built on a foundation of quicksand. We're talking days not weeks. Once the first company collapses it's "Domino Day"

The events at air holland leasing last year are going to pale by comparison to what's going to happen here.

Once again it's the employees who are going to get royally screwed.
 
He Flying circus,

Vind jij het normaal om Euro 35000 voor een ATR te betalen om vervolgens voordat je circuits gaat vliegen te horen dat je baan foetsie is en waarschijnlijk je geld ook? Dit is hetgene wat ik vernomen heb wat diverse F/O's vandaag bij Air Exel te horen hebben gekregen. Geloof me zodra jij je geld overmaakt is het binnen een uur pleite.... En dat geld is dus waarschijnlijk niet meer te achterhalen.

Een normale baan houdt in dat je hoogstens een bond moet tekenen, een salaris krijgt die hoort bij je funktie en dat je gewaardeerd wordt als werknemer. Ik heb van Exel een aanbod gehad waar de honden geen brood van lusten. Ik hoop diep vanuit mijn hart dat er een einde komt aan al die praktijken bij Exel en dat alle werknemers eens krijgen waar ze recht op hebben en dat is op een normale baan met EERLIJKE arbeidsvoorwaarden. Bij de huidige banen krijg je een strop meegeleverd zodat je jezelf na het tekenen van het contract kunt ophangen.
 
E-Fish said:
BANEN? tig duizend euro lappen voor een Embraer waar je 24/7 een walkaround kan doen, omdat ie alleen maar aan de grond staat? Je typerating ATR beginnen voor veel geld, terwijl je nog geen circuits gedaan hebt? Noem je dat "zorgen voor banen"? Dan had EdV of een afgezant aan jou wel een erg makkelijke.....

Gr
E


Tegenwoordig zit er voor sommige piloten niet veel meer op dan dokken voor een TR. Exel is een van de vele maatschappijen die hier aan mee doet. Dit is echt geen nieuw fenomeen dat we aan Exel te danken hebben.


-----------------------------------------------------------

@AP disc:

zullen altijd wel van jouw soort mensen
zijn die blijven geloven in EdV. Jouw naiviteit
en beargumentatie is echt ongelovelijk.
Wat een onzin schrijf je op zeg. Volg je
het nieuws wel een beetje???

Ik noem het geen naiviteit, liever realiteit. En ik volg het nieuws al vanaf het begin al met veel interesse en ben dan ook van alle gebeurtenissen op de hoogte. Ik lees al tijden de eindeloze discussies over EAG en EdeV.

EdV maakt er een puinhoop van in vliegend
NL en jij praat dat ellemaal goed. Hij wordt
door alle instanties vervolgd maar volgens
jou valt het allemaal wel mee.

Zonder EdeV was er geen EAG die voor heel wat arbeidsplaatsen heeft gezorgd in de tijd dat ze bestaat. En de problemen in de luchtvaartsector doen inderdaad niet onder voor die in andere sectoren, denk bijv. aan de grote ontslagen bij bijv. KPN. Ik praat niet alles wat hij doet goed, maar ik vind dat men niet alleen maar negatief over de man mag spreken.

EdV die voor banen zorgt???? Hoe kom je
erop!

Zonder EAG stonden er nu veel meer mensen op straat. EAG heeft jonge piloten (welliswaar tegen een idioot salaris en een dure TR) de kans geboden ervaring op te doen en ze zodoende perspectieven bij andere maatschappijen geboden. Daarnaast hebben de oud AH'ers 1-2 jaar langer kunnen doorvliegen voor ze weg moeten/gaan. Met wat geluk trekt de arbeidsmarkt voor piloten in de komende jaren nog wat aan, zodat deze mensen in de onzekere periode (slechte arbeidsmarkt) toch nog een baan hebben gehad. Hetzelfde geldt voor kantoorbanen etc.

Veel plezier op jouw planeet. Wake up and smell
the coffee.

Is iets meer bekend geworden over dat
verhaal met de onderwereld (bron RTVNH):

Hij had een gezamenlijke deal met Endstra die
verkeerd gelopen is en daar heeft de afpersing mee
te maken.

Maar volgens Flying Circus is er niets aan de hand
met EdV...Voorlopig is dat nog helemaal niet zeker, laat justitie dat eerst maar eens onderzoeken. En al is dat zeker, dan blijf ik erbij dat de man toch niet alleen voor slechte dingen heeft gezorgd, al was het maar doordat hij tijdelijk een heleboel mensen een baan heeft geboden.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top