Yep... toezeggingen gehad dat het niet uitmaakte hoe lang we moesten wachten door de toenmalig chef flight operations (klc). Maar na die 6 jaar toch weer een gesprek en een grading (al had dat iets andere oorzaak). Als het aan hen lag had ik overigens niet meer op een lijst gestaan (zij hadden in ieder geval geen lijst meer na een tijdje), ware het niet dat ik een vast grond contract had, net genoeg dingetjes op papier en een hoop steun vanuit de Unie en de VNV, dat als hefboom heeft gewerkt om in ieder geval uiteindelijk dus weer een soort gesprek te mogen hebben. Maar mijn situatie is niet 1 op 1 te vergelijken met die van de KLSers. De situatie was anders, management constructie was anders (klc vliegers werden klm) en ik was geen kls (wat deel van "probleem" was). Maar ik zou puur kijken naar wat je zwart op wit hebt, beloftes die klassikaal gemaakt zijn hebben in mijn geval uiteindelijk helemaal nul waarde gehad (die personen zaten later ook weer op andere stoelen), over een paar jaar kan het zomaar monsieur Le Coq zijn die de scepter zwaait over aannames bij KLM en die kan het allemaal niet veel schelen wat er eerder verteld is. Ben sindsdien een stuk minder naïef.