De positie van de KLM Flight Academy als preferred supplier van de KLM

ja laten we hopen dat het straks weer beter gaat he! Ben volgende week klaar met de theorie en dan in november naar amerika om eindelijk te gaan vliegen!:biertje:
 
is prima. vanaf 9 november zal ik m bij gaan houden. Volgens mij is er een speciaal topic voor blogs van studenten hier op airwork dus daar zal ik de link dan wel posten tegen die tijd!
 
Is dat advies van de KLM aanname commissie niet max 2 jaar geldig?. Wat doet de KLM als ze over 2 a 3 jaar nogsteeds zo'n grote buffer hebben? Die bufferlijst kost geld omdat als je op die bufferlijst staat ga je niet verder solliciteren en maak je aanspraak om het garantiefonds; wat overig ook om kan vallen.

Kan het dus zijn dat als je nu door de selectie bent je over 2 jaar alsnog
af kan vallen in bijvoorbeeld de COVA?!

Andere tijdens andere selectiecriteria.....
 
Advies Cova is inderdaad 2 jaar geldig. Daarna:

"...Voor een eventuele vacature nadien kunnen zo mogelijk aanvullende afspraken worden gemaakt voor een hernieuwde selectie."
 
Le cygne heeft helemaal gelijk. Je hoeft na die 2 jaar geen nieuwe selectie te doen maar je hebt alleen een filecheck. Ze kijken even wat je de afgelopen 2 jaar hebt uitgespookt, verder niks bijzonders.
 
Een wijze les voor iedere wannabe hier: "Geloof niet dat je een baan hebt, totdat het zwart op wit staat. Er moet staan: u komt in dienst als piloot, en wij betalen u daar dit en dat voor per maand." Zolang dat er niet staat, heb je geen poot om op te staan.
 
Was het maar zo dat ik helemaal gelijk had.

Ik reageerde niet op Jetblast zijn post omdat je dan een ja/nee/ 'ik weet het beter'-discussie krijgt. Volgens mij citeert hij uit een door de KLS rondgestuurd mailtje over de bufferlijst. Ik haal mijn info van de zogenaamde "Masterclass" waarbij YdH op de KLS sprak over de bufferregeling.

Oke, ik zat ook bij die masterclass dus heb hetzelfde als jij gehoord. En ik weet dat die woorden van YdH niet zijn veranderd tot dusverre. Dus je hebt inderdaad na 2 jaar een filecheck en geen nieuwe selectie. En Koning Lucht heeft ook gelijk, dat is op dit moment en misschien is het volgend jaar weer anders, je hebt inderdaad nog niks zwart op wit staan.
 
Volgens mij citeert hij uit een door de KLS rondgestuurd mailtje over de bufferlijst. Ik haal mijn info van de zogenaamde "Masterclass" waarbij YdH op de KLS sprak over de bufferregeling.

Ik haal dit uit een aannamebrief, die je krijgt na afronding van de selectie. Wilde hiermee aantonen dat ze de mogelijkheid tot een nieuwe selectie wel degelijk open houden. Ook al is het op dit moment niet de bedoeling, wellicht dat er een nieuwe selectie volgt op het moment dat er weinig vacatures zijn, maar wel enorm veel 'verjaarde' aannames.
 
Bufferlijst - Wachtlijst alles hetzelfde...

Moet je maar eens mensen vragen die eind negentiger jaren op de 'wachtlijst' Cityhopper stonden na het succesvol doorlopen van de selektie en opeens na 2 jaar van de lijst werden verwijderd nadat de heer YdH aan het roer kwam en andere ideeen had.

Je hebt geen enkel recht als je op zo'n lijst staat, niets.

Misschien meent YdH het goed met de bufferlijsters, maar als er opeens een machtwisseling komt of anders wordt besloten? Zeer waarschijnlijk in deze roerige tijden.

Een lijst aanleggen met 300+ man is onzinnig. Er is en komt geen werk voor deze mensen op de middellange termijn, dat weet iedereen die nu een baan als piloot heeft. Denk dat de meest van ons heel blij zijn als we over 5 jaar zelf nog vliegen...

Succes ermee!
 
Yep... toezeggingen gehad dat het niet uitmaakte hoe lang we moesten wachten door de toenmalig chef flight operations (klc). Maar na die 6 jaar toch weer een gesprek en een grading (al had dat iets andere oorzaak). Als het aan hen lag had ik overigens niet meer op een lijst gestaan (zij hadden in ieder geval geen lijst meer na een tijdje), ware het niet dat ik een vast grond contract had, net genoeg dingetjes op papier en een hoop steun vanuit de Unie en de VNV, dat als hefboom heeft gewerkt om in ieder geval uiteindelijk dus weer een soort gesprek te mogen hebben. Maar mijn situatie is niet 1 op 1 te vergelijken met die van de KLSers. De situatie was anders, management constructie was anders (klc vliegers werden klm) en ik was geen kls (wat deel van "probleem" was). Maar ik zou puur kijken naar wat je zwart op wit hebt, beloftes die klassikaal gemaakt zijn hebben in mijn geval uiteindelijk helemaal nul waarde gehad (die personen zaten later ook weer op andere stoelen), over een paar jaar kan het zomaar monsieur Le Coq zijn die de scepter zwaait over aannames bij KLM en die kan het allemaal niet veel schelen wat er eerder verteld is. Ben sindsdien een stuk minder naïef.
 
Back
Top