Ok..ik ben bij een info avond van EPST geweest, even wat dingen beantwoorden uit m'n eigen start post.
De maatschapij waar je geplaatst wordt is over het algemeen een engelse, bij de foto's daar op de gang zag ik veel EasyJet, BA en monarch staan.
Het garantie fonds begint na 2 jaar rente en aflossing voor je te betalen zodat je schuld niet verder oploopt. Wanneer je het allemaal zelf weer kunt betalen zal het garantiefond vriendelijk doch dringend vragen om ook je schuld bij hun in te gaan lossen.
Het zelf betalen van je Type rating is afhankelijk van de maatschapij. Sommige maatschapijen betalen deze voor je met als voorwaarde dat je dan 3,4 of 5 jaar bij hun gaat vliegen. Soms moet je het zelf betalen en soms krijg je het vergoed als je het haalt.
Barclay said:
je kunt naar mijn mening de kls/nls niet met een opleidings instituut zoals epst vergelijken.
epst is geen vliegschool en bevind zich dus in de luxe positie om mensen aan te nemen aan de hand van het aantal plaatsen dat bij de aan epst gelinkte airlines beschikbaar is.
EPST mag idd zoveel mensen aannemen als dat ze zelf willen. Op de info avond vertelde de meneer dat EPST je aan neemt wanneer je goed genoeg bent. Mocht het zo zijn dat er meer mensen door de selectie komen dan ze kwijt kunnen, dan kom je op een wachtlijst. Mocht de lengte van de wachtlijst de spuigaten gaan uitlopen, dan stoppen ze met de selectie aanname.
Ik denk dat EPST een hele goede keus is vooral omdat de nazorg bijzonder goed is.
Let wel even op de kosten, de opleiding kost 100.000 E, komt nog kost en inwoning overheen a 12.000. Ook moet je een aantal verzekeringen afsluiten waar onder een loss of licence/training verzekering, die kosten komen er dus nog over heen. Weet iemand wat zo'n loss of licence/training verzekering kost?