de opleiding van EPST.

r3b3l

New member
Hallo,

Ik ben me aan het orienteren op de verschillende vliegopleidingen binnen nederland en ik neig naar EPST vanwege o.a. fase 3 van hun opleiding, de type rating bij een maatschapij waar je aan wordt "gekoppeld".
- Wat zijn hiervan de ervaringen?
- Is het idd zo dat iedereen daarna een vast contract krijgt, zoals EPST beweerd?
- Bij welke maatschapijen wordt je meestal geplaatst?
- Wat zijn de kansen geplaats te worden bij een nederlandse maatschapij?

Verder vind ik een zin over het garantiefonds opvallend:
Het Garantiefonds is ook van toepassing voor hen die de totale EPST opleiding succesvol afronden en binnen twee jaar na deze opleiding nog geen baan hebben.
Wat betekend dit? Neemt het garantiefonds mij schuld over wanneer ik na 2 jaar nog geen werk als vlieger heb? Lijkt me toch stug, waarom doet dan niet iedereen de opleiding bij EPST.

Zijn er nog tips mbt EPST, addertjes onder het gras, dingen waar je heel goed op moet letten?

Thanx.
 
garantie fonds

garantie fonds

beste ehh.. dinges,

voor zover ik t ooit s heb begrepen betekent t dat je na die 2 jaar (indien je uiteraard nog steeds werkloos bent) alleen een eigen risico hebt van 15K of zo.. de rest wordt vergoed door het garantiefonds..

groeten en succes met t maken van je keuze!

sjorske
 
Ja, en dat is dus het mooie, op de site staat het volgende:


-----------------------------
De belangrijkste punten van het financieringsarrangement zijn:

-Volledige financiering
-Geen aflossing gedurende de opleiding
-Aflossing op maat (wordt pas bepaald nadat er inkomen is)
-Geen enkele borg student/ouders vereist.
-Garantiefonds dekt opleiding/baan risico's
-Verzekering dekt medisch risico

link
-----------------------------



Dus als er nu ook al geen borg meer is, maar wel iets wat aardig op een baangarantie lijkt, waarom doet dan zoals TS zich ook al afvroeg, niet iedereen zijn opleiding bij de EPST?

DWW
 
Steven!

Dat lijkt me erg sterk!... praktisch elke vliegopleiding tot verkeersvlieger vindt tegenwoordig gedeeltelijk plaats in het buitenland... enneh nog iets...

Je zou verkeers vlieger willen worden maar je houdt er niet zo van om in het buitenland te verblijven?

Dan moet je denk ik een andere studie kiezen met t perspectief op de toekomst;)

groeten!!!
 
EPST heeft nu blijkbaar een samenwerking met storm aviation waarbij ab intio´s direct vanuit de banken een A320 TQ bij GECAT doen om daarna onder een Storm contract bij Wizzair te vliegen...
 
De exacte tekst van de EPST site:

Na de vervolgopleiding word je "gekoppeld" aan een maatschappij die piloten nodig heeft. Je krijgt dan een 2 maanden durende "Type Rating" opleiding.
Let wel gekoppeld staat tussen aanhalingtekens, dwz, je moet wel zelf solliciteren, al dan niet met behulp van de contacten die EPST heeft.
Er staat ook niet of je die type rating zelf moet betalen. Dit onderwerp is al eens eerder aan de orde geweest: http://www.airwork.nl/bulletinboard/showthread.php?s=&threadid=2224

Er gaan allerlei "geruchten" rond, maar het is gewoon zo dat je van EPST de opleiding mag gaan doen in Oxford met daarna de AJFC. EPST heeft blijkbaar zo veel vertrouwen in hun contacten dat ze die goede voorwaarden bij het garantiefonds aan bieden.
Hoe je het dan met de type rating gaat doen moet je maar zien uit te zoeken met je toekomstige werkgever. Daar bestaat voor zo ver ik weet geen regeling voor vanuit EPST. Zie ook bovenstaande link.

Mocht je er nog niet uitkomen, een telefoontje richting Maarsen is zo gepleegd: 030-2383232.
 
sjorske said:
Steven!

Dat lijkt me erg sterk!... praktisch elke vliegopleiding tot verkeersvlieger vindt tegenwoordig gedeeltelijk plaats in het buitenland... enneh nog iets...

Je zou verkeers vlieger willen worden maar je houdt er niet zo van om in het buitenland te verblijven?

Dan moet je denk ik een andere studie kiezen met t perspectief op de toekomst;)

groeten!!!

Een andere reden zie ik ook niet. Als je de KLS/NLS vergelijkt met EPST, zitten er bij EPST veel meer voordelen aan volgens mij. Wellicht is het de naamsbekendheid die veel mensen voor KLS/NLS doen kiezen? Ik weet het ook niet.


Groeten,
Steven
 
Steven said:
Wellicht is het de naamsbekendheid die veel mensen voor KLS/NLS doen kiezen? Ik weet het ook niet.

Of misschien wel de onduidelijkheid omtrent de opleiding van EPST?? Als EPST al deze mooie beloftes kan maken, waarom doen de grotere scholen dat dan niet? Ik heb liever een duidelijk en reeël beeld van de toekomst waarin in mijn geld investeer, ook al is dat beeld minder positief. Dat EPST in het verleden veel studenten een mooie baan heeft bezorgd is een feit. Maar in het verleden behaalde resultaten....... ;)
 
easy737 said:
Of misschien wel de onduidelijkheid omtrent de opleiding van EPST?? Als EPST al deze mooie beloftes kan maken, waarom doen de grotere scholen dat dan niet? Ik heb liever een duidelijk en reeël beeld van de toekomst waarin in mijn geld investeer, ook al is dat beeld minder positief. Dat EPST in het verleden veel studenten een mooie baan heeft bezorgd is een feit. Maar in het verleden behaalde resultaten....... ;)

Maar aan wie ligt dat dan? Aan EPST, aan jezelf of beide?

Ook EPST heeft informatieavonden, ook EPST plaatst advertenties, dus wat dat betreft verschilt het niet zoveel van KLS/NLS.
 
easy737 said:
Of misschien wel de onduidelijkheid omtrent de opleiding van EPST?? Als EPST al deze mooie beloftes kan maken, waarom doen de grotere scholen dat dan niet? Ik heb liever een duidelijk en reeël beeld van de toekomst waarin in mijn geld investeer, ook al is dat beeld minder positief. Dat EPST in het verleden veel studenten een mooie baan heeft bezorgd is een feit. Maar in het verleden behaalde resultaten....... ;)

ja maar waarom zou je gaan voor de KLS of NLS? Ook om het geen wat ze in het verleden hebben gedaan / bereikt. Dus nu ontkracht je dus de reden om dan maar voor KLS of NLS te gaan.
 
DrBoB said:
ja maar waarom zou je gaan voor de KLS of NLS? Ook om het geen wat ze in het verleden hebben gedaan / bereikt. Dus nu ontkracht je dus de reden om dan maar voor KLS of NLS te gaan.

Ik heb me erg grondig verdiept in opleiding in binnen- en buitenland voordat ik een keuze heb gemaakt. Bij de KLS weet ik gewoon waar ik aan begin, wat m'n kansen zijn. Het tijdperk dat alle studenten op gesprek bij de KLM mochten komen en ook bijna allemaal aangenomen werden is voorbij, net zoals bij EPST, waar iedereen via CTC aan een baan werd geholpen. Maar hoe gaat het verder daar bij EPST?? Het is mij allemaal te onduidelijk.
 
Easy, epst heeft met de klas van februari de volgende resultaten geboekt:

*1 Flybe
*1 BA
*2 BA Citi
*3 Voorgedragen bij Jet2
*1 Onbekend nog

So go figure, hoe heeft de februari klas van de KLS het gedaan? of NLS?
 
Kijk, dit is waardevolle informatie.

Vooral het wel of niet inbegrepen zijn van de kosten voor die type rating en dat "gekoppeld" worden in hoevere de school zich daar mee bemoeit. Dat was de reden dat ik deze thread opende want deze informatie krijg je niet op een opendag of door te bellen. Maar het zijn wel goede vragen om te stellen op een info avond.
 
JohnakaDoe said:

*1 Flybe
*1 BA
*2 BA Citi

Dat zijn er welgeteld 4 aangenomen...
Ik weet niet precies wat je bedoelt met 'de februari klas', maar van de KLS weet ik wel dat er afgelopen jaar weer ruim 100 zijn aangesteld :p:

Maar, weer wat meer on-topic: dit geeft inderdaad wat meer duidelijkheid, dat geef ik toe. Weet je ook hoe ze aan deze posities zijn gekomen en of ze zelf een type hebben moeten betalen?
 
Back
Top