de franse ontmanteling is begonnen.....

Clipper, wie ben je? Gezien de aard van je reacties ben je niet helemaal bekend met de materie waar je het over hebt, maar je doet alsof je er alles vanaf weet. Binnen cityhopper is er niemand die zich druk maakt over deze opgeheven lijn, is alleen maar logisch om redenen die ik hiervoor al heb aangegeven. Iz aanspreken als hoor wie het zegt etc is onzin omdat hij hier een neutrale buitenstaander is en gewoon zijn visie op de zaken geeft. Het zou fijn zijn als de toon in je posts wat minder agressief en wat genuanceerder wordt, ik denk dat je hier opzich een leuk onderwerp hebt aangesneden, alleen de toon begint een beetje verkeerd te vallen. Verder is de reliability van de vijftig de laatste tijd ook niet echt denderend, samen met het wegvallen van city zou dit weleens kunnen leiden tot het verdwijnen van de divisie binnen twee jaar, Hartman heeft dit ook aangegeven, mits ze nieuwe kisten tegen gunstige prijzen en financiering kunnen krijgen, hoop dat dit wat duidelijkheid schept,

grtz fk!
 
ok ok ..... heb al gezegd sorry. maar het woord piepen vind ik ook niet erg correct gevonden!
en iz ik weet wel zeker waar ik het over heb. alleen ik vind het erg raar dat je helemaal 0 ' 0 erover hoordt.
een klein lijntje heb je het over. kwa afstand yes alleen kwa opbrengst en volle kisten en regelmaat was het welzeker een grote lijn. denk dat je er op 1 etmaal minimaal een ica bak mee kon vullen als het niet meer was, hoeveel leute er naar city vlogen.pfff.
in dat opzicht vond ik het woord PIEPEN nou niet echt zorgvuldig gekozen voor iemand die pro vnv is. en meestal goede argumentatie heeft.
maar goed...
wat je zegt, dat je vaak voor klc hebt gevlogen, many thanks. maar dat is waarschijnlijk hoofdzakelijk voor de 70/100 geweest.

wij verschillen in mening dat dit niet iets is om maar niet aan de grote klok te hangen.

ik vind wel degelijk dat dit iets is waarover gesproken MOET worden en vind dat over elke produktie dat wegvalt voor een nl -kist er kritisch over moet worden nagedacht. en zeker door een vnv! ik heb het woord staken niet eens gebruikt! Jij hebt het over een kleine route. en slaat hiermee een spijker op zijn kop. iedereen denkt dat dit een kleine route is, maar dat wil ik nog wel eens zien....
het zou bij mij al heel wat zorg wegnemen als er over gecommuniceerd zou worden. maar helaas...

morgen maar weer lekker vliegen.. no worries..

fokkerkoning: voor jou een vraag voor mij een weet.
bij klc maken ze wel eens vaker geen zorgen....
wat ik heb gezegd en hoop is dat de weggevallen produktie op een andere manier weer terug komt. en ik denk dat dat een hele gezonde gedachte is. en zeker in deze tijden waarin ALLES kan gaan gebeuren.
als hier een beetje over wordt gecommuniceerd zou dat erg mooi zijn. vandaar deze posting of iemand iets weet wat er gaat gebeuren.

cheers
 
clipper, onwijs volwassen reactie dat voor jou een vraag, voor mij een weet. Bedankt voor je bijdrage! Wat er voor terug komt: we gaan bv liverpool als nieuw lijntje doen, vorig jaar linkoping en wat meer frequenties op krs. Af en toe gaat er wat af en af en toe komt er wat bij!
En wat communicatie betreft, daar is klm/klc niet altijd even duidelijk in tegen het eigen personeel, maar aangezien ik nu maar aanneem dat jij dat niet bent maakt dat voor jou geen verschil.
 
fokkerkoning: volwassen

tot op het BMC en misschien wel even een bakkie bij de gezellige koffie dames dan maar.... !!!

maar he.... gelukkig dat de rest van het corps tevreden gaat slapen...

een lijntje liverpool is denk ik niet zo goed lopend als de aantallen city. maar he.... met deze crisis zal dat ook wel minder gaan.

conclusie: tjid zal het leren

wat ik al zei; morgen maar weer eens lekker vliegen.
 
Ik wil niet geloven dat ik jou op het bemaningscentrum tegen kan komen omdat het toch niet waar kan zijn dat als je echt een collega bent je je ongenoegen over bijvoorbeeld het VNV hier op een openbaar forum begint te uiten terwijl je intern geen actie onderneemt. Ik heb nog geen ingezonden brief van jouw in de opdebok of iets dergelijks gezien. Ik ben jouw vraag ook nog niet tegen gekomen in de samenvatting van de directie infolijn.
Nee, dat WIL ik niet geloven.
 
Wacht clipper, nu ga je dingen door elkaar halen.

1. Productie en dus werkgelegenheid
2. Winstgevendheid, loadfactors van een route

Wat wil je nou? Of er 20 of 50 mensen aan boord zitten, er zitten 2 vliegers voorin. Ben nog niet eerder vliegers tegengekomen die alleen vluchten willen vliegen waar winst op wordt gemaakt. Oh, wacht, volgens KLM hoeft er trouwens helemaal geen winst gemaakt te worden op de KLC/EUR routes, zolang de 75% transfercombinatie met ICA maar winst maakt. Aaaah... Snap je 't nog?
 
Deal met VNV voor LCY operatie

Deal met VNV voor LCY operatie

Het overdragen van de LCY operatie naar CityJet is uiteraard niet gedaan zonder dat de VNV daar wat voor heeft teruggekregen en dat heb ik van iemand die het echt kan weten.

Niet jammeren dus hier maar VNV bellen wat die nu weer geritseld hebben.

Overigens, een werkelijk hele boel nonsence die ik hier lees over AF/KL. Time will tell maar ik zet er een fles op dat we ons eeuwfeest als KLM gewoon met blauwe vliegtuigen zullen vieren, crisis of niet.


Aux revoir, An-22
 
Misschien zouden we ook eens moeten bedenken waar we zouden staan als we niet overgenomen waren door Air France...

Het is al sinds midden jaren negentig duidelijk dat de maatschappijen alleen kunnen overleven door steeds maar weer te fuseren. Het systeem wat toen bestond was niet meer te handhaven. De bedrijfsleiding van de KLM heeft dit heel duidelijk voor ogen gehad toen de overname van de Fransen werd gezocht/geaccepteerd. Ik ben er stellig van overtuigd dat we zonder die overname op dit moment in een onmogelijke positie zouden zijn. Dan zouden we dat eeuw feest in ieder geval niet gehaald hebben.

Voor de Fransen is het KLM product nog steeds een waardevolle aanvulling binnen hun productie. De KLM heeft er ook niet voor gekozen om Transavia kisten blauw te spuiten, en zo zal Air France niet vrijwillig de KLM integreren, dat is gewoonweg geen goede bedrijfsvoering! Nu het duidelijk is dat we als groep velies aan het maken zijn (dat heb ik Hartman overigens niet horen zeggen op de meeting een week geleden....), zal er zeker ook naar ons gekeken worden, of er kosten bespaard moeten worden en hoe, maar ik weiger te geloven dat Air France een van zijn beter lopende producten afsnijdt enkel en aleen omdat er geen Frans wordt gesproken.

Zoals eerder gezegd is de omzetting van klm/vlm kisten naar Cityjet het gevolg van de slotvermindering en heeft niets te maken met AF vs KL. In die zin is de titel van deze post ook onzin, maar de discussie is wel interessant. Overigens blijft AF van mening dat ze liever een blauw product op deze route zouden willen zien, gewoonweg omdat de passagiers daar de voorkeur aan geven en dit zijn een groep passagiers die je graag tevreden wilt houden. Derhalve wordt ernaar gekeken of de Embraer een redelijke load naar binnen kan krijgen en als dat zo is dan zullen zij dit zeker gaan doen. Mocht dit niets opleveren dan zal de vervanger van 50, Londen City capaciteit zeker moeten hebben.

Onmanteling lijkt me toch nog ver weg....
 
uit de media vernomen..
weer vermindering!!!!

voor de groep begrijp ik het, maar voor klm??

ach ja, morgen maar weer lekker vliegen en een bakkie doen op het BMC!!!

grt-zzzzzzzz


Luchtvaartnieuws

KLM schrapt Aruba-route; passagiers omgeboekt naar Martinair

03-02-2009

AMSTELVEEN - KLM vliegt met ingang van de nieuwe zomerdienstregeling niet meer van Amsterdam naar Aruba. Volgens de luchtvaartmaatschappij was de lijndienst naar het Caribische eiland al enige tijd minder rendabel en hebben de huidige economische crisis en de tickettaks de resultaten verder onder druk gezet. Dat meldde KLM dinsdag (3 februari).


KLM-passagiers die al hun ticket naar Aruba hebben gereserveerd zullen worden omgeboekt op vluchten van Martinair, sinds kort een honderd procent dochterbedrijf van KLM. Martinair zal haar schema’s en capaciteit naar Aruba "aanpassen", aldus KLM. De zomerdienstregeling gaat in op 29 maart.

KLM vliegt op dit moment nog vier keer per week rechtstreeks van Amsterdam naar Aruba met een MD-11. Martinair zet drie keer per week een Boeing 767 in. Verder vliegt concurrent ArkeFly drie keer per week naar Aruba, eveneens met een 767.
 
Er zijn sowieso al heel veel vluchten uit de dienstregeling geschrapt bij KLM en KLC voor de zomer. In dit geval wordt er in ieder geval nog een beetje geld verdient, zo zou je het kunnen zien.
 
uit de media vernomen..
weer vermindering!!!!

Als dat de enige productievermindering is die je is opgevallen sinds het LCY verhaal ben je of steken blind of je gebruikt de Telegraaf als je enige bron. Als je het bovendien weet toe te schrijven aan een "Franse ontmanteling" zit je wel echt in een heel diep hol verborgen.
 
voor de groep begrijp ik het, maar voor klm??

Nee, afblijven van de KLM. 200 miljoen euro verlies in het vorige kwartaal, niks aan het handje toch? Laten we vooral niet-rendabele routes blijven vliegen zodat het verlies nog een beetje groter wordt.

Clipper, als je een verliesmakende route hebt (kunnen allerlei redenen voor zijn) dan kan je wel bij andere bedrijfstakken gaan snijden, zelfs takken buiten KLM zoals jij graag zou zien, maar dat verandert toch niets aan het geld wat er nog steeds uit gaat?

Het laten uitvoeren van Aruba door alleen MP is een strategische beslissing, nodig om minder verlies/meer winst te kunnen genereren. En zullen ze bij MP ook blij mee zijn want daar zitten ze nu ook zeer ruim in het jasje qua vliegers. Hoop dat daar geen mensen gedwongen ontslagen zullen worden. Want daar gaat het uiteindelijk allemaal om: werkgelegenheid van de Nederlandse vliegers. Niet om trots in het aantal vliegtuigen of routes dat een airline vliegt.

Sterker nog, op dit moment is men bezig met een sociaal plannetje om komende tijd KLM vliegers bij Transavia neer te zetten omdat er bij KLM nu ook teveel vliegers zijn. Het is dus maar goed dat er ook wat andere telgen dan blauw in de AFKL-groep zitten zodat hopelijk door verschuivingen niemand z'n baan hoeft te verliezen in deze tijd.
 
Back
Top