CPL (A) IR en weer SEP vliegen

Middag!

Ik heb een CPL (A) + IR met een jet typerating. Ik wil weer graag in een sep rond gaan vliegen. Waarschijnlijk bij een van de 2 clubs in Rotterdam.
Mijn vragen:
- om mijn SEP weer te activeren, zou alleen een check vlucht voldoende zijn? (Ik wil uiteraard een paar uurtjes trainen om weer een beetje confident te worden)
- kan iemand mij uitleggen/bekend maken met de procedures in Rotterdam.
- hoe zouden jullie dit aanpakken? Ik ben onbekend met GA vliegen in NL (opleiding in UK en USA) en vroeg me af of jullie tips hebben!

Thanx a lot!
Cheers
 
Je zult een SEP(land) aantekening op je CPL moeten halen. Uk of USA maakt een heel verschil, mocht je deze namelijk op je UK (JAA) brevet hebben gehad is het een hernieuwde afgifte en heel wat makkelijker. Heb je hem op je USA (non-JAA)brevet gehad en heb je daarop minimaal 500 uur SEP gevlogen wordt het ook wat eenvoudiger. Geen van beiden van toepassing, wordt het een redelijk ingewikkeld verhaal, want is het een initiele afgifte en moet je aan behoorlijk wat eisen voldoen.
 
De JAR-FCL regels zijn als volgt: Als je SEP niet langer dan 5 jaar verlopen is, oftewel je laatste verlenging niet langer dan 7 jaar geleden is, kan je de boel met 1 profcheck weer geldig krijgen.
 
Ik neem aan dat je CPL wel current is voor ME?

In dat geval is een profcheck voldoende .. anders telt de 7 jaar van Bumperking.
 
Back
Top