Coolste call-sign

Daarentegen vind ik het wel weer geinig dat KLM een callsign heeft met de volledige eigen naam, zonder Nato-Alfabet. Dus Kilo Lima Mike bijv.

Dat hebben toch niet zoveel maatschappijen? Een callsign met het normale alfabet?
 
'Sunturk'' vind ik ook een beetje goedkoop.

Paar jaar geleden mocht ik vanwege callsign confusion m'n eigen callsign kiezen van Amsterdam radar. Je begrijpt dan wel dat het ''KLM 1" werd. Erg mooi dat we helemaal tot aan Trondheim dat callsign mochten gebruiken :D

Hetzelfde als Cargoturk, tikje saai.

Bij de KLu als we naar Zwitserland vlogen hadden we vaak "Netherlands Air Force 01" wat vaak werd ingekort tot......juist "Air Force 1", toch een beetje de blits mee uit proberen te hangen.....:D
 
Daarentegen vind ik het wel weer geinig dat KLM een callsign heeft met de volledige eigen naam, zonder Nato-Alfabet. Dus Kilo Lima Mike bijv.

Dat hebben toch niet zoveel maatschappijen? Een callsign met het normale alfabet?

TWA had dat bijvoorbeeld ook. Dat krijg je als de naam van de maatschappij een afkorting is.
 
TNT hadden de gaafste (Nitro) nu de droevigste (Quality). Shame Shame. Boven de States een keer een Coyote gehoord en een Waterski.
 
Waterski was van Trans States vanuit St Louis.

White Pelican (Cargo Italia) Nog nooit zoveel verbasteringen van gehoord
U-haul (C-5 outfit)
Citrus (Airtran)

Ik heb regelmatig met een Reach callsign gevlogen, wordt wel oud na een tijdje
 
De mooiste callsigns waar ik mee gevlogen heb:

Dynamite
Swallow (vooral met vrouwelijke collega die RT doet)

Groeten Supergrover...
 
Company

Maar dat is misschien omdat het kwartje bij mij er geruime tijd over deed om te vallen ... :rt:
 
Daarentegen vind ik het wel weer geinig dat KLM een callsign heeft met de volledige eigen naam, zonder Nato-Alfabet. Dus Kilo Lima Mike bijv.

Dat hebben toch niet zoveel maatschappijen? Een callsign met het normale alfabet?

LOT en CSA (czek airlines) bijvoorbeeld?

Vloog in het verleden voor Hahn Air, callsign..........."Rooster"! :D. Werd later "Starwings", das dan wel weer saai.

Praat nu als "Fraction", weet het zo net nog niet :dozey::D
 
Back
Top