Coolste call-sign

In het KLM88T topic zag ik wel iets leuks tussendoor. Welk call-sign vinden jullie het coolst, gaafst, sexiest,... (en dan geen de mil. callsigns)

Kick-off : Speedbird

Mijn eigen call-sign is behoorlijk suf; Bee-line (Brussels Airlines)
Hoor af en toe Batman op de radio, super origineel en klinkt gewoon cool!
 
Vind Cactus opzich wel een mooie maar niet super, past wel goed bij US Airways in Phoenix. Yellowcab vind ik altijd nog wel grappig om te horen.
 
Frankie, m.n. met het italiaanse accent erbij, hoor ik altijd rondom MXP, volgens mij zijn dat die Livingstone freighters.

De leukste gebruikt..drifter999, maar da´s een ander verhaal
 
Beauty van Jetair vind ik wel geinig.

Een Kingair op Eelde vliegt met Razor33P vaak, klinkt ook gaaf.

En gister hoorde ik Balkan Holidays op approach, ik moest er oprecht van lachen. Ik dacht dat de verkeersleider die kist in de zeik zat te nemen maar ze lazen het callsign nog terug ook.
 
Heb zelf een keer het callsign "Beauty 007" gehad.

Verder uiteraard "Springbok".
 
Coolest:

Speedbird
Springbok
Dynasty
Shamrock
Nitro
Dragon
Formula1
Bandit
Batman

De laatste 3 zijn private jets geloof ik.

Vond Orange (Air Holland), Dutchbird en Rubens ook wel ok.
Het gerucht ging destijds dat Easyjet nog achter het Orange callsign heeft aangezeten

Minder cool:

Baby
Swallow
Callsigns met gewoon de airline naam erin, bijv:
DE KEE EL EM ;) Moet wel toegeven dat KLM nog best lekker bekt. Dit in tegenstelling tot Trenseevia bijv.
 
Last edited:
Gaaf:

Ghostrider
Batman (Hij reageert niet op 'tadadadadadaaadaaaaa' jammergenoeg)
Frankie (3 lettercode MYW 'I did it...' :D)
Die kingair van eelde is Racer33P
Formula 1

Minder gaaf:

Formula 2
Balkan Holidays is idd een callsign dat regelmatig op SPL komt.
Turkuaz (Volgens mij ook een Turquase (Of hoe je dat ook schrijft) kist)
Specsavers
 
Die kleine Duitse toko's hebben vaak de meest vette callsign's (idd o.a. Batman en Ghostrider). Met het relaxte zuid afrikaanse accent klinkt ''Spingbok'' ook wel erg vet. Verder bekte het uitgestorven NLS callsign ''Pander'' ook altijd wel lekker weg.

Daarintegen zou ik me schamen als m'n callsign ''Baby'' is. ''Sunturk'' vind ik ook een beetje goedkoop.

Paar jaar geleden mocht ik vanwege callsign confusion m'n eigen callsign kiezen van Amsterdam radar. Je begrijpt dan wel dat het ''KLM 1" werd. Erg mooi dat we helemaal tot aan Trondheim dat callsign mochten gebruiken :D
 
Ik mis "Aloha" nog

Verder absoluut "uncool" is "Channex" van Jet2. Afgezien van het feit dat veel Zuid Europeanen het niet konden uitspreken en dus kwamen met EXS en daar reageerden wij dan niet op. Met als gevolg dat de temperatuur bij de heetgebakerde Zuid-Europese ATC-ers behoorlijk opliep.
 
Vind 'Meridian Cherry' ook altijd wel een dieptepunt...(Is volgens mij een An22 operator oid.)


Edit: Vergeet natuurlijk nog 'Amstel' vraag me af hoeveel grappen die al gehad hebben..
 
:biertje:



Gister de "LOT 1" boven de plas gehoord...

De 'Speedbird 1' ( en 2, 3 en 4) is ook weer in de lucht. Was vroeger de concorde van LHR naar JFK maar tegenwoordig wordt ie gebruikt voor de full business class A318 vlucht van LCY naar JFK.
 
Back
Top