Zelf had ik vooral op deze site gekeken en die Ipass een paar keer geoefend..verder moet je het maar gewoon laten gebeuren..je kan je memory natuurlijk heel goed trainen..daarvoor zijn wel wat testjes op internet te vinden..bv op funnygames.nl en dan zoeken naar memory..dan vind je er zat..behalve dat het leuk is om te doen train je (misschien onbewust) je geheugen een beetje..klinkt stom maar ach
De test zit als volgt in elkaar :
1. je krijgt eerst een hand-oog-voet coördinatie test..met een stuurknuppel moet je een naald binnen een bepaalde marge houden en tegelijkertijd moet je met voetpedalen een balletje in het midden houden (een soort van slipkogeltje)..focus hier niet op 1 van de 2 maar kijk ertussen in..zo kan je beide in de gaten houden..
2. nu moet je met dat knuppeltje slalommen over een kronkelweggetje.. je moet hier opletten dat op het midden van de knuppel een dood punt is! Dus je verliest zoiezo wat punten..maar dat is niet erg als je het voor de rest wel goed doet
3. hier kijken ze naar je memory..je moet allemaal getallen onthouden van verschillende metertjes binnen een bepaalde tijd en die daarna invullen.. bv:
altitude 14500
heading 090
speed
radio frequency
antw is dan 14500 r en 090 h
dit kan je dus oefenen op internet met van die memory dingetjes..bij de Ipass is hetzelfde soort iets, alleen de Ipass is steeds hetzelfde..
4. dit is hoofdrekenen..24 sommen in 20 min tijd..hier heb je een kladpapiertje en het is best makkelijk..je moet dit gewoon goed oefenen..Het gaat hier om je snelheid en accuracy..handig is dat je weet hoe staartdelingen werken..de vragen zijn open en de antwoorden zijn allemaal hele getallen.. de vragen bij de Ipass lijken wel op de vragen die ook daadwerkelijk in de COMPASS voorkomen..maar meeste zijn net iets pittiger..er zitten ook echt hele makkelijke tussen hoor..die moet je dus niet in je haast fout doen!
5. De bedoeling hiervan is dat jij aan de hand van instrumenten weet wat de stand van het vliegtuig is..op een scherm zie je een kruis in het midden en daaromheen allemaal vliegtuigjes die een bepaalde kant opgaan en een pijl erbij die aangeeft of die stijgt/daalt of een linker/rechter bocht maakt of een stijgende/dalende danwel linker/rechter bocht maakt..hier krijg je een aantal instrumten (nmlk een kompas, een attitude gyro en een instrument waarbij word aangegeven hoe de stand van het vliegtuig is tov het kruis).
Een leuk testje...lees de instructies goed!! want echt zonde als je het niet snapt!!
6. laatste testje is een taskmanager..je moet dan allemaal gegevens in een autopilot invoeren en die veranderen constant..terwijl je dat doet lichten er lichtjes op en die moet je weer zo snel mogelijk uitschakelen..
Verder krijg je een technisch inzicht testje.. Dat zijn 15 vragen en je moet er iig 10 goed hebben..
Volgende dingen komen daar in voor:
- Momentenwet
-buigzaamheid materialen
-Luchtdruk
-Werking van een 4-takt motor
-Luchtballon
-lift op een vleugel
-krachten
-magnetisme
-wet van Ohm
-Draairichting tandwielen
-Hydraulica
-draaisnelheid tandwielen
-eigenschappen van een vliegtuig in kruisvlucht
- relatie hoogte, temperatuur en luchtdruk
-richting van een wegschietende steen uit een autoband..
hoop dat je er wat aan hebt! succes!! zelf heb ik mn fase 2 aankomende donderdag!!