Een aantal jaren geleden heb ik mijn vliegopleiding in de VS gedaan, en bezit zodoende een JAA PPL, uitgegeven door de Britse CAA.
Mijn medical is echter wel door een Nederlandse keuringsinstantie uitgegeven.
Nu gaan de JAA licenties volgend jaar verdwijnen en worden vervangen door de nieuwe EASA variant,
En kwam ik in de FAQ tegen dat onder de nieuwe regels het land dat het brevet uitgeeft hetzelfde moet zijn als van de medical:
http://www.caa.co.uk/docs/620/d-FAQMay2011_linked to paper v3.pdf
Begrijp ik het goed, dat ik dus of mijn brevet naar NL moet verhuizen (IVW/KIWA spekken met honderden EUR?), of voor die tijd even langs Engeland moet om daar een medical te halen?
Mijn medical is echter wel door een Nederlandse keuringsinstantie uitgegeven.
Nu gaan de JAA licenties volgend jaar verdwijnen en worden vervangen door de nieuwe EASA variant,
En kwam ik in de FAQ tegen dat onder de nieuwe regels het land dat het brevet uitgeeft hetzelfde moet zijn als van de medical:
http://www.caa.co.uk/docs/620/d-FAQMay2011_linked to paper v3.pdf
5.Which country can I apply to for an EASA licence?
You may apply for an EASA licence for each category of aircraft; but you may only hold
one EASA licence for each category. All EASA licences issued to an individual must be
from the same EASA Member State, which must be the State that issued the EASA
Medical Certificate to that individual and holds their medical records. A licence holder
may change their State of Licence issue, but to do so they must have their medical
certificate and all of their EASA licences issued by the new State of Licence issue.
[...]
20. I have licences from more than one European country, what happens about that?
The EU regulations specify that an individual may only hold one EASA Part-MED
Medical Certificate, and that all of the EASA licences held by an individual must be
issued by the same State that issues the Medical Certificate.
If you have JAA licences issued by more than one country you must decide before 8th
April 2012 which of those countries is going to be your State of licence issue for EASA
licences - it must be the State that holds your medical records. You must then apply to
that State to transfer to them any JAA licences you hold that were issued by other
countries.
If you have national licences that will only be used to fly non-EASA aircraft, those
licences can continue to be used, subject to continuing support and administration being
provided by the issuing authorities.
Begrijp ik het goed, dat ik dus of mijn brevet naar NL moet verhuizen (IVW/KIWA spekken met honderden EUR?), of voor die tijd even langs Engeland moet om daar een medical te halen?