Brake cooling app: documentatie gezocht

JC

Active member
Hoi,

ik heb een iPhone app gemaakt voor de B738 om de brake cooling tijd uit te rekenen (wij hebben geen brake temperature indicators).
Nu wil ik dit ook voor andere toestellen (niet alleen Boeing) maken, wie wil informatie opsturen? PM even voor mijn e-mail adres.

Duurt trouwens nog wel even voordat de app in de appstore komt te staan. De basis code is klaar, nu nog layout optimaliseren, documentatie, code robuust maken, testen, etc..

Zijn er trouwens meer typen remmen op de 738 of de hele 737 serie dan categorie C steel en N carbon?

Alvast bedankt!
 
Android wordt een no-no, iig voorlopig.

Ik heb nog niet gekeken hoe het werkt met testversies, maar zal tzt eens kijken.
 
E190 heeft braking temp indications en warnings. Dus die kan je alvast wegstrepen. Ik geloof dat de F100/70 ook indications heeft (taxiën naar polderbaan was in verleden wel eens een probleem in verband hiermee). De F50 niet, maar daar is brake temp net zoveel een issue als bij een C172, niet dus.
 
De Airbus heeft ook een temperature indication & warning. Je hoeft alleen maar de tabellen in als alle temperature indications op een landing gear leg unservicable zijn.

Bijvoorbeeld op de A320, mocht de temperature indication van brake #1 u/s zijn dan kan je de temperature van brake #2 aanhouden. Is de temprature indication van brake #2 ook u/s dan hoef je pas de tabellen in.

In meer dan 10 jaar vliegen heb ik de tabellen pas een keer gebruikt.
 
Gaan we katten ;)

FF serieus, is de 737 de enige waar het een optie is en hebben alle andere kisten het standaard?
 
Wel brake temp indicators op de 74, maar een appje voor coolingtime zou wel grappig zijn..especially for hot & high destinations.
Maar brake temp meestal niet echt een issue aangezien je nooit echt een omdraaitijd van minder dan een uur hebt (gister voor de grap uitgerekend: elevation 7300 ft, landingweight 280 tonnes, ISA +20, autobrakes 3, flaps 30 voor een roll van 2500m geeft 65 mins cooling requirement volgens t boekje, brakeindicators bij parking gaven 0 aan)
 
Nostradanus,

als jij documentatie stuurt (tabellen het liefst, grafieken liever niet maar OK als je niets anders hebt) zal ik het in de app verwerken.
PM voor e-mail adres.
 
Jo J,

Alles ok op NRN? Begreep dat er weinig gevlogen werd. Nu ik hier lees dat jij tijd hebt om zo'n
App te maken gloof ik dat wel:)

Leuk idee. Zie m wel in de APP store verschijnen tzt.; hoop dat ik m kan downloaden voordat ie verwijderd is:)


Latorrr...
 
Hoi S,
Valt mee de laatste tijd, mag niet klagen. Nu in de maand vrij dus wat tijd over, als het weer slecht is, anders moet ik mijn schuur afbouwen ;)

Zoals je gezien hebt kwamen ze vandaag met weer een memo dat alle electronische zaken aan boord tbv flight data prohibited is. nu zullen veel minder mensen de app kopen en ik moet 100 euro per jaar aan Apple betalen als een app in de store staat. Heb nog geen idee voor andere apps.
Iemand?

Hoest verder in TPS?
Wanneer ben je in NYM, mss biertje doen? Hrb je uberhaubt nog iets in NYM?
 
Ahzo,

In je vrije maand moet je op vakantie gaan, geen schuren bouwen of apps maken haha.
Zit in AHO btw waar het prima uit te houden is. Ik heb natuurlijk een brommertje hierheen geboenderd en het is hier schandalig mooi rijden:) Een waar paradijs voor de motorrijder.

Denk erover om aan het begin van elke bergpas met prachtig asfalt een loketje met een grote kassa te installeren... moet beter lopen dan die app denk ik:)

Verder ligt er op STBY tijd een (golf-)surfspot om de hoek. Het weer is nu al ok met zo'n 16 graden en een wetsuitje maar de zomer moet een leuke tijd brengen denk ik.

Commuten valt me erg zwaar, dat wel....
Mocht het zo uitkomen geef ik wel een belletje!

Laterr...
 
Back
Top