Base - Alicante

Xolon

New member
Buenos dias,

Nu duurt het nog even voordat ik zover ben, maar hoe is Alicante als base zijnde?

Zoals elke NLer heb ik STD en NRH als favoriete base, maar de kans dat je na de linetraining die als base krijgt aangewezen is natuurlijk nihil. Vandaar dat ik als 3e keus (wil STD en NRH wel als keus opgeven onder het mottoe van: "niet geschoten...")een leuke base zoek die wél realistisch is.

Nu is een connectie met Eindhoven wel zo prettig en een flink aantal bestemmingen ook (heb je wat meer route variatie). Maar is Alicante ook gewild? duur, saai, ..... ? Misschien nog andere tips?

Het is nogal ver vooruit denkend, maar op z´n tijd moet dat kunnen :angel:
 
NRN,STN....

Erg bedankt voor de subtiele hints :rolleyes:

@Super Sabre: Thanks, duidelijk. erg jammer..
 
Je moet wel opletten WFM ;) Niet de hele tijd de magenta lijn volgen he....
Cursus Airport codes is wel een must in deze topic
Nu krijg je een tik op je vingers, de Santiago die jij bedoeld is natuurlijk SCQ
 
Last edited:
ALC is kwa basis aardig geslonken..

en in STN wil je al helemaal niet zitten.(ook alsdus de meeste piloten).

BGY schijnt wel een toffe basis te zijn. Goede verbindingen met CRL 3x per dag en een aantal met EIN.

Wanneer begint jullie TQ nu?
 
Ik heb in ALC gezeten voor FR, toen de base geopend werd. Kan je niet zeggen hoe 't nu is want in 2008 ben ik weg gegaan bij FR. Zat zelf in een appartement in Santa Pola, wat iets zuidelijker ligt. Kan je ook aanraden om niet in de stad zelf te gaan zitten want Alicante is geen geweldige stad en heeft naar 't schijnt de hoogste criminaliteit in Spanje (aan den lijve ondervonden toen mijn Pinpas geskimd werd,).
Verder moet je tegen een hoop vergane glorie kunnen want een hoop van de costa's en ALC dus ook zijn volgestampt met jaren '80 beton toen het nog hip was om naar spanje te gaan. Echt spuug lelijke architectuur... Broodje van kootje in Benidorm blijft natuurlijk wel lachen. In de winter is ALC uitgestorven en in de zomer is het te druk! Alicante heeft natuurlijk wel goed weer en lekkere stranden en ik had toen leuke collega's!
 
Thanks allen voor een klein tipje van de sluier hoe sommige velden zijn. Vroeger ooit wel eens in Benidorm geweest om .....inderdaad... mijn grootouders op te zoeken die er overwinterde. Was inderdaad niet spectaculair. Een stad hoeft niet mooi te zijn (helpt natuurlijk wel), maar een beetje gezelligheid is wel zo fijn.

Wanneer begint jullie TQ nu?

Afgelopen week intro in EMA gehad en aankomende maandag beginnen we in Hoofddorp met de TQ.
 
Mooi man!

Lekker gaan knallen dus komende weken! Vergeet geen Samee-tje te halen tussendoor:biertje:

Greetz
 
@Xolon
Zonde dat we elkaar niet meer gezien hebben, maar had de laatste simsessies die dagen. Succes met de grondschool!

Ok, Alicante is dus bijna net zo "crimineel" als Charleroi? Hoorde over Bergamo idd ook goede verhalen. Enig idee welke bases nog meer goed/gezellig/ruime connecties -> NL/BE ... Malaga?

Ciao
 
Josss, waarom zou je niet in STN willen zitten? standaard verhaaltje op het netwerk "STN is niks" Kan je vertellen zit er al een x-aantal jaar en vind het prima! Oke het weer, de security en de drukte zijn misschien niet voor iedereen weg gelegd maar voor de rest is het een leuke base. En als je wilt commuten is het zeker een makkelijke base en daarbij komt dat je een leuk sociaal leven in STN hebt aangezien er vele commuten.

Elke basis heeft nou eenmaal zijn voor- en nadelen
Dus hou je gewoon lekker bij je eigen basis of het leuk is of niet en laat iedereen lekker zelf oordelen of hij ergens wil zitten de ja of de nee en ga niet van die loze opmerkingen plaatsen als in "STN wil je al helemaal niet zitten" je bent er waarschijnlijk alleen een keertje voor de sim geweest.....
 
Josss, waarom zou je niet in STN willen zitten? standaard verhaaltje op het netwerk "STN is niks" Kan je vertellen zit er al een x-aantal jaar en vind het prima! Oke het weer, de security en de drukte zijn misschien niet voor iedereen weg gelegd maar voor de rest is het een leuke base. En als je wilt commuten is het zeker een makkelijke base en daarbij komt dat je een leuk sociaal leven in STN hebt aangezien er vele commuten.

Elke basis heeft nou eenmaal zijn voor- en nadelen
Dus hou je gewoon lekker bij je eigen basis of het leuk is of niet en laat iedereen lekker zelf oordelen of hij ergens wil zitten de ja of de nee en ga niet van die loze opmerkingen plaatsen als in "STN wil je al helemaal niet zitten" je bent er waarschijnlijk alleen een keertje voor de sim geweest.....

Ik heb d'r wel gezeten, en ik vond/vind STN inderdaad helemaal niks :grijns:

Lekker een sameetje! Vroeger kwam die bezorgen bij de flat op z'n scooter zonder meerprijs, staat ie er nog?
 
Last edited:
Josss, waarom zou je niet in STN willen zitten? standaard verhaaltje op het netwerk "STN is niks" Kan je vertellen zit er al een x-aantal jaar en vind het prima! Oke het weer, de security en de drukte zijn misschien niet voor iedereen weg gelegd maar voor de rest is het een leuke base. En als je wilt commuten is het zeker een makkelijke base en daarbij komt dat je een leuk sociaal leven in STN hebt aangezien er vele commuten.

Elke basis heeft nou eenmaal zijn voor- en nadelen
Dus hou je gewoon lekker bij je eigen basis of het leuk is of niet en laat iedereen lekker zelf oordelen of hij ergens wil zitten de ja of de nee en ga niet van die loze opmerkingen plaatsen als in "STN wil je al helemaal niet zitten" je bent er waarschijnlijk alleen een keertje voor de sim geweest.....


Beste Kroket,

Ik moet toegeven, ik heb STN niet als 'echte' fulltime basis gehad en commuting-wise is het natuurlijk erg mooi met de 2 EIN vluchten per dag.
However, ik ben er wel al een genoeg aantal keren geweest om te zeggen dat ik het niet zou aanbevelen.:biertje:

Mvg,
 
Ik kan me het ook wel een beetje voorstellen dat je dat gevoel hebt als je er een af en toe moet passeren. Dan zou ik waarschijnlijk ook de kriebels krijgen, het is inderdaad niet altijd even gemoedelijk als een hoop andere bases. Ik ben niet anders gewent dus ik vermaak me hier prima en zoals je al aangeeft ik ben snel weer terug in het land van de kroketten en frikandellen, proost ;)

Gr.
 
Back
Top