psychomantic
New member
Heeft iemand ervaring met Bartolini Air gevestigd in Lodz Polen? Evt aanmerkingen?
Ik heb Bartolini Air even gebeld en kreeg een Nederlander aan de lijn. Hij vertelde me dat de instructeurs Engels spreken en allemaal commercieel vliegen naast het geven van instructie.
Ik ben op zoek naar een plek waar ik mijn ME/IR kan doen en dan mijn JAA CPL kan halen en het feit dat ze goedkoop zijn maar dus ook ervaren instructeurs in dienst hebben maakt mij wel erg nieuwsgierig.
Ik heb Bartolini Air even gebeld en kreeg een Nederlander aan de lijn. Hij vertelde me dat de instructeurs Engels spreken en allemaal commercieel vliegen naast het geven van instructie.
Ik ben op zoek naar een plek waar ik mijn ME/IR kan doen en dan mijn JAA CPL kan halen en het feit dat ze goedkoop zijn maar dus ook ervaren instructeurs in dienst hebben maakt mij wel erg nieuwsgierig. Dus ik ga van de week even kijken hoe het er daar uitziet en peilen of ik het daar inderdaad zonder Pools afkan!
Er is mij verteld dat vervoer van Warschau naar Lodz (ik vlieg met Wizz naar WAW op dinsdag, donderdag weer terug ) geregeld wordt dus ik hoop dat dat goed komt. Ik hou jullie hier op de hoogte!
Deze nederlander is een gladde prater. Bartolini Air doet zich groter voor dan dat het werkelijk is, een vliegschooltje waar je een modulaire opleiding kan volgen, voornamelijk via zelfstudie.
Het feit dat hij verteld dat alle instructeurs "commercieel vliegen" geeft jou het idee dat ze allemaal bij een vliegmaatschappij als captain of FO werkzaam zijn en een hoop ervaring hebben.
Als je even verder zoekt blijkt dat er slechts 1 instructeur als verkeersvlieger werkzaam is, dan is er nog een militaire Helicopter-vlieger, de rest vliegt voor Bartolini Air (het lokale schooltje) zelf. Daarbij doen de ervaringsuren van deze overige heren niet vermoeden dat ze werkelijk een achterliggende historie als verkeersvlieger hebben. :1855:
Deze nederlander is een gladde prater. Bartolini Air doet zich groter voor dan dat het werkelijk is, een vliegschooltje waar je een modulaire opleiding kan volgen, voornamelijk via zelfstudie.
Het feit dat hij verteld dat alle instructeurs "commercieel vliegen" geeft jou het idee dat ze allemaal bij een vliegmaatschappij als captain of FO werkzaam zijn en een hoop ervaring hebben.
Als je even verder zoekt blijkt dat er slechts 1 instructeur als verkeersvlieger werkzaam is, dan is er nog een militaire Helicopter-vlieger, de rest vliegt voor Bartolini Air (het lokale schooltje) zelf. Daarbij doen de ervaringsuren van deze overige heren niet vermoeden dat ze werkelijk een achterliggende historie als verkeersvlieger hebben. :1855:
Jij zou het dus in ieder geval niet doen, kan ik aannemen uit je woorden.
Dus bij Bartolini in Polen geweest en de volgende conclusies;
- kleine vliegschool
- 50/50 internationale/lokale studenten
- nette vliegtuigen en eigen CAMO onderhoud
- rustige gecontroleerde luchthaven
Ik ben s'avonds met twee Britten en een Noor wat wezen drinken. De twee Britten deden een ME/IR en de Noor het CPL programma. Allemaal waren ze tevreden met de training en vliegschool, al hebben ze alle drie een paar weken moeten wachten op toestemming van de Poolse autoriteiten voordat ze konden beginnen.
Ik heb zelf nog niet besloten al ziet het er allemaal goed uit. Ik heb een lijst met referenties gekregen waarvan ik er een paar heb gemaild en laat mijn beslissing afhangen van de reacties die ik krijg van deze referenties.
Misschien moet je ook kijken naar Egnatia..
Een instructeur bij mij op school is een griek. Hij is daar ooit begonnen met zijn opleiding. Maar was niet zeer te spreken over de club. Mooie site, mooie kisten, maar organisatorisch niet super.
Kan uiteraard veranderd zijn. Je gaat een hoop geld uitgeven , dus ga er eens langs lijkt mij, mocht dat tot de mogelijkheden behoren .