Bartolini Air

Op pprune staan wat ervaringen. Voornamelijk positief eigenlijk. Ik ben wel benieuwd of deze mensen ook goed terecht zijn gekomen, kon daar niets over vinden. Of te wel, hoe staan luchtvaart maatschappijen open hiervoor.
 
Maakt het nog uit of je deel van je modulaire opleiding in Polen volgt? Kijkt men waar je ME-IR en CPL traject hebt gevolgd? Draait het tenslotte niet om je papiertje? Of gaat men ook tussen modulair-modulair onderscheid maken?
 
Op de CPL pagina wordt een FO afgebeeld die op short final nog even een plaatje schiet. Die foto had ik daar als ondernemer nooit geplaatst.

Correction: het is een single crew kist, dus kan een passagier zijn. Maar om misverstanden te voorkomen had ik 'm nog niet geplaatst. Je verwacht een piloot op die plaats op zo'n website.

Wel interessante prijzen overigens.
 
Wat mij weer opvalt is dat bijna al de instructeurs >1.000 uur hebben iets wat de KLS in de tijd dat ze net bij PanAm begonnen zeker niet hadden kan me een instructeur(s) m/v herinneren die het minimum aan uren had in ieder geval onder de 300 uur
 
Begrijp me niet verkeerd. Ik wil niet zeggen dat uren totaal onbelangrijk zijn, maar ik heb persoonlijk liever een goede leraar met 500 uur, dan iemand die geen les kan geven met 3000 uur.

Nog een punt met dit soort dingen is de volgende vraag: Ga je wel of niet tegen een taalbarrière aanlopen. De meeste Nederlanders spreken bar weinig Pools. Nu weet ik dat men in Polen vaak best aardig Nederlands spreekt, maar of dat op een vliegschool ook zo is...
Ja, ik weet het, in de vliegerij zou alles in het engels moeten lukken. Maar als jouw Engels maar zo-zo is en dat van je instructeur ook... Dan... Daarnaast is het voor het leren toch ontzettend belangrijk als je ook gewoon ontspannen over koetjes en kalfjes kan praten.

Dat zijn aspecten die toch best wel onderbelicht blijven. Dat in het achterhoofd houdend, geloof ik best dat mensen opleidingen succesvol opleidingen in landen als Frankrijk, Duitsland, Oosterijk, Engeland, Amerika kunnen volgen.
Maar (onder meer met het oog op dergelijke sociale componenten) is het volgen van een opleiding in landen als Estland, Polen en zo verder, toch een stuk zwaarder.

Zelf heb ik nooit les gegeven in vliegen, maar ik heb jarenlang lesgegeven in een internationale setting. Met name franstalige studenten waren altijd erg blij als ze les hadden van mij in plaats van een van mijn directe collega's, juist ook omdat ze met mij ook eens even ontspannen Frans konden praten. (En dan hadden we het dus over cursussen van een week! Ga maar na hoe dat is als je een paar maanden ergens zit.)
 
Ik voel me helemaal niet aangevallen moest juist hartelijk lachen om je post.. Ik las net in de krant dat het Noord-Afrikaanse straattuig al aardig Pools spreekt i.v.m. samenwerking/smeltkroes...Dan moet de rot piloten die zoveel willen verdienen dat toch ook wel even aan hun CV toevoegen
 
Interessant punt wat je daar aansnijdt FJ; de koetjes en kalfjes. Ik heb weleens gevlogen met een instructeur waarmee het niet goed klikte. Ondanks dat de instructeur mij veel heeft geleerd en ook echt wel een goede instructeur was, was ik tijdens de lessen soms meer bezig met de interactie met de instructeur, in plaats van dat ik aan mijn vliegvaardigheden werkte. Dit werkte niet constructief en soms zelf averechts. Het belang van de klik en mogelijkheid om over andere zaken dan het vliegen te praten, onderschat ik niet (weer).
 
Ik heb Bartolini Air even gebeld en kreeg een Nederlander aan de lijn. Hij vertelde me dat de instructeurs Engels spreken en allemaal commercieel vliegen naast het geven van instructie.
Ik ben op zoek naar een plek waar ik mijn ME/IR kan doen en dan mijn JAA CPL kan halen en het feit dat ze goedkoop zijn maar dus ook ervaren instructeurs in dienst hebben maakt mij wel erg nieuwsgierig. Dus ik ga van de week even kijken hoe het er daar uitziet en peilen of ik het daar inderdaad zonder Pools afkan!
Er is mij verteld dat vervoer van Warschau naar Lodz (ik vlieg met Wizz naar WAW op dinsdag, donderdag weer terug ) geregeld wordt dus ik hoop dat dat goed komt. Ik hou jullie hier op de hoogte!
 
Ik heb Bartolini Air even gebeld en kreeg een Nederlander aan de lijn. Hij vertelde me dat de instructeurs Engels spreken en allemaal commercieel vliegen naast het geven van instructie.
Ik ben op zoek naar een plek waar ik mijn ME/IR kan doen en dan mijn JAA CPL kan halen en het feit dat ze goedkoop zijn maar dus ook ervaren instructeurs in dienst hebben maakt mij wel erg nieuwsgierig.

Deze nederlander is een gladde prater. Bartolini Air doet zich groter voor dan dat het werkelijk is, een vliegschooltje waar je een modulaire opleiding kan volgen, voornamelijk via zelfstudie.

Het feit dat hij verteld dat alle instructeurs "commercieel vliegen" geeft jou het idee dat ze allemaal bij een vliegmaatschappij als captain of FO werkzaam zijn en een hoop ervaring hebben.

Als je even verder zoekt blijkt dat er slechts 1 instructeur als verkeersvlieger werkzaam is, dan is er nog een militaire Helicopter-vlieger, de rest vliegt voor Bartolini Air (het lokale schooltje) zelf. Daarbij doen de ervaringsuren van deze overige heren niet vermoeden dat ze werkelijk een achterliggende historie als verkeersvlieger hebben. :1855:
 
Ik heb Bartolini Air even gebeld en kreeg een Nederlander aan de lijn. Hij vertelde me dat de instructeurs Engels spreken en allemaal commercieel vliegen naast het geven van instructie.
Ik ben op zoek naar een plek waar ik mijn ME/IR kan doen en dan mijn JAA CPL kan halen en het feit dat ze goedkoop zijn maar dus ook ervaren instructeurs in dienst hebben maakt mij wel erg nieuwsgierig. Dus ik ga van de week even kijken hoe het er daar uitziet en peilen of ik het daar inderdaad zonder Pools afkan!
Er is mij verteld dat vervoer van Warschau naar Lodz (ik vlieg met Wizz naar WAW op dinsdag, donderdag weer terug ) geregeld wordt dus ik hoop dat dat goed komt. Ik hou jullie hier op de hoogte!

Ik ben benieuwd naar je ervaring. Voor mij geldt het zelfde, ME-IR en CPL. Alleen ik blijf een niet-pluis gevoel overhouden. Ik twijfel enorm. Alleen de prijs is heel aantrekkelijk.

Laat het ons weten!

Grtz
 
Deze nederlander is een gladde prater. Bartolini Air doet zich groter voor dan dat het werkelijk is, een vliegschooltje waar je een modulaire opleiding kan volgen, voornamelijk via zelfstudie.

Het feit dat hij verteld dat alle instructeurs "commercieel vliegen" geeft jou het idee dat ze allemaal bij een vliegmaatschappij als captain of FO werkzaam zijn en een hoop ervaring hebben.

Als je even verder zoekt blijkt dat er slechts 1 instructeur als verkeersvlieger werkzaam is, dan is er nog een militaire Helicopter-vlieger, de rest vliegt voor Bartolini Air (het lokale schooltje) zelf. Daarbij doen de ervaringsuren van deze overige heren niet vermoeden dat ze werkelijk een achterliggende historie als verkeersvlieger hebben. :1855:

Gladde prater! Er moet immers geld binnenstromen. Dat klopt wel. Je moet kritisch blijven. Jij zou het dus in ieder geval niet doen, kan ik aannemen uit je woorden. Bij pprune.org lees je alleen positieve info.
 
Deze nederlander is een gladde prater. Bartolini Air doet zich groter voor dan dat het werkelijk is, een vliegschooltje waar je een modulaire opleiding kan volgen, voornamelijk via zelfstudie.

Het feit dat hij verteld dat alle instructeurs "commercieel vliegen" geeft jou het idee dat ze allemaal bij een vliegmaatschappij als captain of FO werkzaam zijn en een hoop ervaring hebben.

Als je even verder zoekt blijkt dat er slechts 1 instructeur als verkeersvlieger werkzaam is, dan is er nog een militaire Helicopter-vlieger, de rest vliegt voor Bartolini Air (het lokale schooltje) zelf. Daarbij doen de ervaringsuren van deze overige heren niet vermoeden dat ze werkelijk een achterliggende historie als verkeersvlieger hebben. :1855:

Ik ben gewoon op een normale manier tewoord gestaan, beleefd en informatief, anders was ik ook echt niet ingegaan op de uitnodiging om te gaan kijken. En ik begrijp ook echt wel dat als instructeurs "commercieel" vliegen dat dat niet enkel als captain of FO bij een airline is.
Anyway, ik vind het een interessant initiatief en een bezoekje waard. Will keep you posted!
 
Jij zou het dus in ieder geval niet doen, kan ik aannemen uit je woorden.

Correct.
We hebben al meer van dit soort opleidingen langs zien komen. Lees ook hier op het board het wel en wee over "Aeronautix" maar eens grondig door. :traantjes
 
Dus bij Bartolini in Polen geweest en de volgende conclusies;

- kleine vliegschool
- 50/50 internationale/lokale studenten
- nette vliegtuigen en eigen CAMO onderhoud
- rustige gecontroleerde luchthaven

Ik ben s'avonds met twee Britten en een Noor wat wezen drinken. De twee Britten deden een ME/IR en de Noor het CPL programma. Allemaal waren ze tevreden met de training en vliegschool, al hebben ze alle drie een paar weken moeten wachten op toestemming van de Poolse autoriteiten voordat ze konden beginnen.

Ik heb zelf nog niet besloten al ziet het er allemaal goed uit. Ik heb een lijst met referenties gekregen waarvan ik er een paar heb gemaild en laat mijn beslissing afhangen van de reacties die ik krijg van deze referenties.
 
Dus bij Bartolini in Polen geweest en de volgende conclusies;

- kleine vliegschool
- 50/50 internationale/lokale studenten
- nette vliegtuigen en eigen CAMO onderhoud
- rustige gecontroleerde luchthaven

Ik ben s'avonds met twee Britten en een Noor wat wezen drinken. De twee Britten deden een ME/IR en de Noor het CPL programma. Allemaal waren ze tevreden met de training en vliegschool, al hebben ze alle drie een paar weken moeten wachten op toestemming van de Poolse autoriteiten voordat ze konden beginnen.

Ik heb zelf nog niet besloten al ziet het er allemaal goed uit. Ik heb een lijst met referenties gekregen waarvan ik er een paar heb gemaild en laat mijn beslissing afhangen van de reacties die ik krijg van deze referenties.

Misschien moet je ook kijken naar Egnatia..
 
Misschien moet je ook kijken naar Egnatia..

Een instructeur bij mij op school is een griek. Hij is daar ooit begonnen met zijn opleiding. Maar was niet zeer te spreken over de club. Mooie site, mooie kisten, maar organisatorisch niet super.

Kan uiteraard veranderd zijn. Je gaat een hoop geld uitgeven , dus ga er eens langs lijkt mij, mocht dat tot de mogelijkheden behoren .
 
Een instructeur bij mij op school is een griek. Hij is daar ooit begonnen met zijn opleiding. Maar was niet zeer te spreken over de club. Mooie site, mooie kisten, maar organisatorisch niet super.

Kan uiteraard veranderd zijn. Je gaat een hoop geld uitgeven , dus ga er eens langs lijkt mij, mocht dat tot de mogelijkheden behoren .

- Er was een instructeurs tekort: hoop nieuwe zijn daar aangenomen;
- Inderdaad verse kisten;
- Op PPRune heb ik bijna geen negatieve verhalen gelezen, wel dat er veel regelingen zijn gewijzigd.

Maar dit is even OFF-topic, in dit topic gaat het over Bartolini Air, dus zullen we het daarbij houden V1?? Wel thnx voor je response.
 
Last edited:
Back
Top