Ballonvaarder gezocht

JC

Active member
Hallo allemaal,
Ik ben op zoek naar een ballonvaarder of advies voor een goed ballonvaarderbedrijf (dubbele woordwaarde).
Ik heb een specifieke wens en vraag me af of dat mogelijk is.

Mag ook via PM.

Bedankt!


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Tnx Q!

Aanzoek is gedaan, maar aangezien we beide in de luchtvaart werken vonden we het wel leuk om een gepaste aankomst te hebben. Auto is ook maar een auto????
Probleem is natuurlijk de precisie landing, wat met een ballon zoveel betekent als "in Gelderland" geland is precies????

Helikopter vind mevrouw JC te decadent. Maar het grootste bezwaar was haar kapsel.
Te veel films gezien denk ik waar de passagiers onder draaiende wieken uitstappen????

Hmm, mag je als "trainingsvlucht" overal landen, mits vergunning?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
"Overal" landen? Bedoel je "op eender welk lucxhtvaartterrein" of "in iedere weide"?

Het eerste: te bespreken met de "operator" - sommige militaire terreinen zullen je niet toelaten, sommige burgerlijke kunnen erg duur uitvallen :)
Het andere: jawel maar dan moet je wel een MayDay declareren - en kunnen uitleggen aan de bevoegde onderzoek(st)ers :) Per ongeluk opstijgen met veel te weinig brandstof?
 
Probleem is natuurlijk de precisie landing

Denk dat het zo goed als onmogelijk is om met een ballon precies in het juiste veld te landen op juist die ene speciale dag op die bepaalde tijd.

Volgens mij zijn er een NL nog een paar 3-persoons klassieke zweefvliegtuigen.
Met een sleepje in de buurt is dat misschien een andere optie.

Meeste zekerheid heb je toch met een heli.
 
Tnx voor alle reacties.
Heb met vanhartenballon gesproken. Mijn plan is niet haalbaar.

Csaba: als in "overal". Mag je in NL ook met een heli alleen op officiële vliegvelden landen?
Ben wel op de hoogte van fixed wing law, maar dacht (wishfull thinking?) dat er met heli's meer mogelijk was, mits juiste ontheffing.

EA: Tnx voor het meedenken, maar dat gaat helaas miet lukken.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Zoals E-A zegt, zweefvliegen is een optie, als de thermiek op is, mag je in principe overal "noodlanden". Wel voordelig als je zelf mag sturen, dan heb je maar een tweezitter nodig. Het is echter niet zo makkelijk te regelen als bij even snel een SEP-Check vliegen. Of anders misschien skydiven? Tandemsprong?
 
Mag je in NL ook met een heli alleen op officiële vliegvelden landen?
Ben wel op de hoogte van fixed wing law, maar dacht (wishfull thinking?) dat er met heli's meer mogelijk was, mits juiste ontheffing.

Ja, een helicopter mag in NL overal landen, mits je toestemming hebt van de betreffende gemeente en de grondeigenaar. Die toestemming zal een gemeente voor zeg het Leidseplein minder snel geven dan voor een weiland in Oude Pekela-west.

Het bedrijf waar je de helicopter-charter doet regelt zo'n ontheffing.
 
Back
Top