Babbeltje?

Soepkip

New member
Hey Ryanair vliegers,

Ik vlieg 12 Februari met Ryanair op en neer naar STN vanaf EIN. Zijn er vliegers toevallig op die vlucht die mij na de vlucht wat foto's van de cockpit kan laten maken en eventueel tijd heeft voor een babbeltje?

Ik kom aan met de ochtend vlucht, zal gaan spotten en dan met de vlucht van 16:10 terug gaan naar EIN :)

Groeten,
 
Hou er rekening mee dat je naar STN vliegt. Grootste basis in het RYR netwerk. Dikke kans dat beide vliegers niet eens Nederlands zijn.
Je kan het natuurlijk altijd vragen voor en na de vlucht. Over het algemeen doen ze er niet heel moeilijk over als je even een kijkje wil komen nemen. Foto's maken daarentegen is niet toegestaan. Heeft te maken met veiligheidsredenen. Ben met je eens dat je genoeg plaatjes van een 73 flightdeck op internet kan vinden. Maar helaas, regels zijn regels.
Maar hier geldt weer gewoon. Vragen kan altijd!

Good luck.
 
Het is gelukt!

1297585340-318.jpg


1297585340-3413.jpg


Wat een geweldige airline, beide vluchten netjes op tijd. Leuke bemanning en lekkere zachte landingen!
 
Last edited by a moderator:
Mooi dat het gelukt is. Geen foto's nemen van een flightdeck waar je nota bene complete boeken over kunt kopen is een absurde maatregel dus is het maar goed dat mensen die regel met voeten treden.
 
Kijk, daar komt die NLs "ik mag alles en duld geen commentaar" mentaliteit weer om de hoek. Als je door de sarcasme heen leest dan zou je kunnen lezen dat er een advies gegeven wordt, namelijk: haal die foto hier weg. Of heb je, naast de toestemming om die foto te maken, ook expliciet toestemming om die foto op internet te zetten? Ik gok zo dat je vrij jong (rond de 16?) bent en het normaal vind dat je alles op internet zet, maar sommige mensen houden van privacy....

Dit is geen aanval (iedereen is tegenwoordig ZO snel op zijn teentjes getrapt) maar een tip.
 
@JC: helemaal mee eens. Dus soepkip, doe die aardige first officer die jou die foto liet maken een groot plezier en haal de foto weg waar hij zichtbaar op is. We weten dat je een mooie foto hebt gemaakt.
 
En als jij die captain was had je me vast geen foto laten maken wat deze captain dus geen probleem vond... ;)

Snap je nou niet wat hier gezegd wordt? Je kunt geen foto's van mensen naar believen op internet zetten. Ik heb de foto voor je verwijderd.
 
Sorry,

Ik bedoelde met mijn post van; waarom laat je een foto maken als je niet op de foto wilt? "ik mag alles en duld geen commentaar". Zo'n mentaliteit heb ik zeker niet. Ik had er niet echt over nagedacht en zag de sarcasme er niet van in, miijn fout.

@ Diana, Inmiddels wel want dat was voor jouw post al prima uitgelegt, had alleen de kans niet om het uberhaupt te lezen en de foto te verwijderen. Dank voor het deleten anyway.

Excuus nogmaals en ik donder die foto van winterpret af.
 
Daarom zeg ik altijd , bij de vraag "mag ik een foto maken", om die dan niet op internet te zetten. Dit is geen garantie, maar het voorkomt in ieder geval de goedbedoelde publicaties.
 
Erg apart dat je een foto van de flightdeck hebt "mogen" maken btw.

Het is namelijk door het bedrijf een aantal jaren geleden verboden om toestemming te verlenen tot het maken van foto's.
Hiervoor is tegenwoordig de uitzonderlijke toestemming van het hoofdkantoor voor nodig.

Dit ivm een vervelend voorval van een aantal jaren terug;
Pax kwam na de vlucht naar voren met de vraag of hij wat plaatjes mocht schieten. De Capt. was zelfs zo aardig om de beste man zijn plekje voorin aan te bieden terwijl hij een foto van hem zou nemen. Jammer genoeg was deze 'leuke' pax een reporter van de Engelse krant The Sun. De foto's heeft hij gebruikt als aankleding bij zijn artikel over Flightsafety bij Low Fare maatschappijen en Ryanair in het bijzonder.

Sinds dien is het verboden om beeld of video opnamen te maken aan boord (ook in de cabine!).
 
Jammer genoeg was deze 'leuke' pax een reporter van de Engelse krant The Sun. De foto's heeft hij gebruikt als aankleding bij zijn artikel over Flightsafety bij Low Fare maatschappijen en Ryanair in het bijzonder.

We zijn helemaal gek geworden met z'n allen! Die reporter die die foto's misbruikt, en FR dat ze die foto's verbieden. Waar eindigt dit allemaal?
 
Hoe zit het dan met flightcrew, mogen zij wel foto's/filmpjes enroute maken en evt op eigen hyves / facebook plaatsen?
 
Hoe zit het dan met flightcrew ....... plaatsen?

Die mogen dat natuurlijk al helemaal niet! Die moeten nl de hele tijd goed opletten of alles wel goed gaat enzo...

En uitkijken voor zwevers natuurlijk bij NRN en EIN...
 
Kan het dan zo zijn dat de cabine bemanning hier niet van op de hoogte is? De stewardess op de heenweg zei dat ik foto's mocht maken en bij start en landing heel onopvallend moest doen, ook op de terugweg was het geen probleem als de fasten seatbeltsigns off zijn.

Beetje jammer van die reporter... Het is toch na de vlucht dus dan maakt het toch niet meer uit? Dat heeft toch niet veel met safety te maken? Ik zelf vond het altijd super gaaf als ik even plaats mag nemen in een van stoelen.

Zijn er trouwens nog meer airlines die dit verbieden? Ik heb echt met van alles gevlogen en foto's maken is nooit een probleem. Dan schuift de crew even naar achter op die stoeltjes en dan kan ik even een foto maken.
 
Waar maken we ons weer druk om. En als de crew je toestemming geeft, wie ben jij dan om daar aan te twijfelen! Als je bij mij op de vlucht zat zou je ook gewoon een foto mogen maken ik vind het altijd wel leuk als er iemand interesse heeft om een kijkje te komen nemen. (ga zelf wel even aan de kant als je het niet erg vind, ben niet zo fotogeniek ;) ).

Doen jullie ook zo moeilijk als er een kleine jongeman of jongedame komt kijken? Die vinden het het toch prachtig als je even de 'light test" aanzet. Ooh nee ik kom er op terug misschien werkt zijn/haar vader of moeder wel voor de krant.....
 
Waar maken we ons weer druk om. En als de crew je toestemming geeft, wie ben jij dan om daar aan te twijfelen! Als je bij mij op de vlucht zat zou je ook gewoon een foto mogen maken ik vind het altijd wel leuk als er iemand interesse heeft om een kijkje te komen nemen. (ga zelf wel even aan de kant als je het niet erg vind, ben niet zo fotogeniek ;) ).

Doen jullie ook zo moeilijk als er een kleine jongeman of jongedame komt kijken? Die vinden het het toch prachtig als je even de 'light test" aanzet. Ooh nee ik kom er op terug misschien werkt zijn/haar vader of moeder wel voor de krant.....

Je bent een man naar mijn hart! Dat gezeur altijd, het lijkt wel alsof het steeds erger wordt.
 
tja, lijkt me sterk dat er een jongen van 16 (je had gelijk JC) namens de krant de cockpit in wilt.

Als spotter en als jongen met de grote droom is het altijd prachtig om de cockpit in te gaan, met of zonder foto, is altijd leuk om daar even te zijn en met de vliegers te praten, het gesprek wordt wel altijd leuker als de piloten merken dat je echt geintresseert bent. Vaak krijg ik ook het OFPtje mee, altijd leuk. :) Dat gaat 'm al helemaal niet worden bij Ryanair zeker? :(
 
Back
Top