Baankansen

Ik ken een aantal mensen die klaar zijn met de NLS maar deze getallen zijn hen niet bekend. Volgens mijn informatie heeft NLS de slechtste vooruitzichten op een baan. Volgens NLS'ers is het aantal geplaatste mensen in het afgelopen jaar is op 1 hand te tellen en dan heeft een deel daarvan het ook nog eens zelf geregeld en niet door de school.

Weet niet welke NLS'ers jij spreekt maar op dit moment, kan ik nu al 12 mensen noemen die op dit moment bezig met hun TQ bij Ryanair, en 30 mensen die al reeds vliegen bij Ryanair. Misschien moeten die NLS'ers zich zelf meer op de hoogte houden ipv de NLS in zwart daglicht te zetten.
 
Offtopic maar toch waardevol denk ik, momenteel gaan er gemiddeld 2 mensen per week op selectie voor RYR in Londen..
 
En bij KLM kan het zomaar komend jaar weer hard gaan met aannames volgens interne berichten via de tamtam...
De rek is eruit, collega's beginnen te muiten, ziekteverzuim neemt toe, co's tekort op ICA, bij KLC 10 crew (dus x2) per type erbij...
Uiteraard niets officieels, maar slechts waarnemingen vanaf de werkvloer van mijzelf en mijn collega's...
 
Van facebook:

Goed nieuws voor de afgestudeerden op de KLM Bufferlijst. KLM Flight Operations heeft aangegeven op korte termijn Second Officers nodig te hebben. Het gaat om 12 vacatures in augustus. De verwachting is dat er tussen september en het einde van het jaar nog een aantal zullen volgen!
 
Ik kan je op een briefje geven dat dit maar één doel dient: het aantal aanmeldingen omhoog schroeven.

KLM Flight academy is een bedrijf; er moet geld verdiend worden. Ik meen dat er dit jaar maar 6 mensen aan de opleiding begonnen zijn. http://nos.nl/artikel/514385-minder-piloten-in-opleiding.html

Daarop MOET de school een megaverlies draaien. Ik denk dat men voor een dilemma staat... Wanneer je de kwaliteit van de afgestudeerden wilt waarborgen, moet je streng blijven selecteren. Wanneer je te streng selecteert, blijven er te weinig leerlingen over om de school rendabel te houden. Wat moet je nu doen? Vergroot de groep waaruit geselecteerd kan worden. Verwijder een artikel uit het opleidingscontract, waardoor je meer aanmeldingen krijgt... Kind kan de was doen...
 
Ja precies, dat dacht ik ook. Op de website staat ook dat de klassen van na 2010 een brief krijgen waarin dit wordt meegedeeld. Lijkt me redelijk onnodig tenzij die klassen ook op de bufferlijst komen, maar dat zou dan weer het hele effect van de maatregel teniet doen.

Leuke brief dus voor die klassen: jammer joh, had een paar jaar gewacht en je had ook naar KLM kunnen gaan...
 
Die laatste zin maak ik er in ieder geval niet uit op; er staat dat het niet nodig is om te verwoorden dat er geen verplichting bestaat. Met andere woorden, het maakt dus volgens mij voor de generatie 2010 tot 1 juli 2013 geen verschil. En dan is het dus ook in mijn optiek niets anders dan een advertentie.
 
Het maakt inderdaad geen verschil, dus is er geen brief nodig. Sturen ze 'm wel, dan zou ik in ieder geval zo'n gevoel krijgen als in mijn laatste zin.
 
Ryanair staat sinds kort weer stil. Er zijn nog wel mensen die daar deze week nog uitgenodigd waren, maar daarna houdt het voorlopig weer op.
 
Ryanair staat sinds kort weer stil. Er zijn nog wel mensen die daar deze week nog uitgenodigd waren, maar daarna houdt het voorlopig weer op.

Geldt dit voor de mensen die van buitenaf hebben gesolliciteerd of ook voor de mensen die b.v. op de NLS/SFA, etc zitten?
 
Back
Top