Baankansen

Beste Airworkers,

Het afgelopen jaar zijn er bij de KLS weer wat studenten bij bijvoorbeeld JetairFly geplaatst. Ik vraag me af of dit alleen maar de ''bufferlij(st)ers'' (nieuw scheldwoord? :biertje:) zijn of dat daar ook studenten bij zitten die niet op de lijst staan?

CF
 
Alleen maar bufferlijsters zover als ik weet.
En dat zijn er nog circa 220 op dit moment die voor je staan op die lijst ;)
 
Okee dus dat komt er op neer dat starten bij de KLS nu eigenlijk helemaal geen enkele meerwaarde meer heeft ten opzichte van MVVL, Stella etc? Misschien wat naamsbekendheid. Dus dat ''Jobcenter'' is alleen maar voor de bufferlijsters?

En hoe snel gaat die lijst ongeveer? Is dat een verloop van 10 per jaar of toch wel 60 a 70?
 
Naar mijn weten hebben diegene bij Jetairfly alleen een zomercontract gekregen. Hoe snel de lijst gaat weet ik niet, maar ik weet wel dat de situatie bijzonder slecht is. Sowieso beginnen met een vliegopleiding is sterk af te raden. In Nederland zijn er naar schatting zo'n 4000 civiele vliegers (met baan). Er zijn naar schatting zo'n 1000-1500 werkloze piloten in Nederland, dat geeft wel aan hoe verzadigd de markt op dit moment is.
 
Naar mijn weten hebben diegene bij Jetairfly alleen een zomercontract gekregen. Hoe snel de lijst gaat weet ik niet, maar ik weet wel dat de situatie bijzonder slecht is. Sowieso beginnen met een vliegopleiding is sterk af te raden. In Nederland zijn er naar schatting zo'n 4000 civiele vliegers (met baan). Er zijn naar schatting zo'n 1000-1500 werkloze piloten in Nederland, dat geeft wel aan hoe verzadigd de markt op dit moment is.

Beter een contract dan geen contract natuurlijk. Zo'n zomercontract lijkt me een soort van line training waarvoor JIJ betaald wordt en niet andersom! En tegen de tijd dat ik dan klaar zou zijn, zijn we gelukkig drie jaar verder dus ik hoop dat daar nog een hoop in zal veranderen.
 
Het kan inderdaad in 3 jaar tijd nog veel slechter worden als dat het nu is.
Als je toch overweegt daaraan zon 150k uit te geven, maak je in het Holland casino er meer kans mee geld te verdienen dan in de luchtvaart op dit moment.

KLS heeft geen meerwaarde, behalve dat Stella nog veel slechter is. Bij de KLS zijn ze tenminste nog redelijk eerlijk ten opzichte van de leugenaars op Teuge.

Voor wat betreft het verloop, de bufferlijst is denk ik nog wel toereikend voor een jaar of 8 a 10. (schatting, maar sommige KLM-ers zullen daar een beter antwoord op weten)

JAF betreft inderdaad alleen een zomercontract, net als Arke (weet niet of ze dat dit jaar ook hebben) en Transavia (geloof alleen voor de maand mei).
 
De studenten van de KLS die op dit moment bij jetairfly werken zijn GEEN bufferlijsters. Zijn studenten uit klassen tussen 10-1 en 11-3 en staan dus niet op de bufferlijst.
 
Voor wat betreft het verloop, de bufferlijst is denk ik nog wel toereikend voor een jaar of 8 a 10.

Dat zouden dus mensen zijn die in 2012 hun brevet haalden om vervolgens in 2022 pas te vliegen. Het lijkt me toch niet dat er dan nog een bufferlijster over is (hoop ik). Die zullen of allemaal inmiddels een baan bij KLM hebben of op eigen houtje ergens iets hebben gevonden. Het lijkt me sterk dat zij over een jaar of acht a tien nogsteeds bij de Appie achter de kassa zitten. Dan zijn ze of al aan het werk ergens of zitten ze in de schuldsanering.

Dank voor je reactie! :)
 
Uhm, de KLS laat geen nieuwe studenten toe op de bufferlijst. DIe is gesloten. De lijst neemt dus enkel maar af. Nieuwe studenten zullen zelf op zoek moeten naar een baan.

Dank Pilot94 vwb de JetAirFly vliegers.
 
Uhm, de KLS laat geen nieuwe studenten toe op de bufferlijst. DIe is gesloten. De lijst neemt dus enkel maar af. Nieuwe studenten zullen zelf op zoek moeten naar een baan.

Dank Pilot94 vwb de JetAirFly vliegers.

Dat snap ik. Dat wilde ik ook helemaal niet suggereren. Het gaat mij er dus om dat er eigenlijk op alle after-bufferlijsters dus totaal geen nazorg is? Dit lijkt mij vrij tegenstrijdig omdat Pilot94 aangeeft dat de betreffende groep studenten die naar JAF is gegaan after-bufferlijsters zijn. En volgens mij heeft de KLS ze daarheen gekregen?
 
Sinds de crisis heeft het Jobcenter van de KLS verschillende 'deals' tot stand kunnen brengen bij verschillende maatschappijen.

- Versneld selectie Lufthansa
- Jetairfly
- Arkefly
- Transavia
- TuiFly
- Thomson
- Korean Air

Afhankelijk van de wensen en het moment van aanbod, zijn daar bufferlijsters en niet-bufferlijsters aan de slag gegaan. In de meeste gevallen ging het om tijdelijke zomercontracten die steeds weer verlengd zijn. Er zijn ook KLS-ers geweest die het ene jaar voor Jetairfly begonnen, het jaar erop bij Arke vlogen, en momenteel bij Korean vliegen.

Er is dus zeker wel nazorg, maar verwacht niet dat die baan in je aan komt waaien want het Jobcenter kan zelf ook geen banen creëren als ze er niet zijn....

Afhankelijk van waar de groei zich bevindt, zijn er scholen die je op dat moment het beste kunt kiezen. Bijvoorbeeld Stella voor de Turkse markt, EPST voor Ryanair en de KLS voor de Nederlandse markt. Maar overal moet je 'geluk' hebben en zolang de Nederlandse markt nog nagenoeg dicht zit heb je met je KLS-brevet ook niet veel mogelijkheden.....
 
Sinds de crisis heeft het Jobcenter van de KLS verschillende 'deals' tot stand kunnen brengen bij verschillende maatschappijen.

- Versneld selectie Lufthansa
- Jetairfly
- Arkefly
- Transavia
- TuiFly
- Thomson
- Korean Air
.....

Korean zelfs?! Hoeveel man zijn dit?
 
ehhhh.... is dit via de KLS gegaan dan of hebben deze jongens het zelf gedaan?

Korean zitten een man of wat, deze kwamen van ArkeFly.


Toch snap ik de maatschappijen niet....
Neem toch gewoon vrije markters aan voor die tijdelijke contracten.
Deze jongens kun je eventueel later een vast contract geven. Zij blijven misschien wel bij je bedrijf, de KLM wachtlijsters in iedergeval niet..
 
Komt de NLS niet voor in dat rijtje, ik geloof dat er afgelopen jaar ongeveer 60+ NLSr's naar Ryanair zijn gegaan. 2 naar Cathay. En op dit moment worden er nog elke maand 8 gevraagd om op selectie te komen, deze maand zelf 16 mensen.
 
Komt de NLS niet voor in dat rijtje, ik geloof dat er afgelopen jaar ongeveer 60+ NLSr's naar Ryanair zijn gegaan. 2 naar Cathay. En op dit moment worden er nog elke maand 8 gevraagd om op selectie te komen, deze maand zelf 16 mensen.

Gaat hier om de baankansen van mensen die van de KLS komen/op de bufferlijst staan.

zoals KLS vaak met andersmans successen (LH) loopt te pochen...

Wat dat betreft niet anders dan andere vliegscholen. Elke vliegschool roemt graag met 'plaatsen'. Zelfs als iemand dit zelf heeft bewerkstelligd.

Gr.
FF
 
De KLS-ers hebben al een TQ b-737 in de pocket, denk dat dat de reden is, en de niet bufferlijsters kun je ook zeker een vast contract aanbieden hoor!
 
Komt de NLS niet voor in dat rijtje, ik geloof dat er afgelopen jaar ongeveer 60+ NLSr's naar Ryanair zijn gegaan. 2 naar Cathay. En op dit moment worden er nog elke maand 8 gevraagd om op selectie te komen, deze maand zelf 16 mensen.

Ik ken een aantal mensen die klaar zijn met de NLS maar deze getallen zijn hen niet bekend. Volgens mijn informatie heeft NLS de slechtste vooruitzichten op een baan. Volgens NLS'ers is het aantal geplaatste mensen in het afgelopen jaar is op 1 hand te tellen en dan heeft een deel daarvan het ook nog eens zelf geregeld en niet door de school.
 
Ik ken een aantal mensen die klaar zijn met de NLS maar deze getallen zijn hen niet bekend. Volgens mijn informatie heeft NLS de slechtste vooruitzichten op een baan. Volgens NLS'ers is het aantal geplaatste mensen in het afgelopen jaar is op 1 hand te tellen en dan heeft een deel daarvan het ook nog eens zelf geregeld en niet door de school.

De NLS geeft ook geen openheid van zaken wat betreft de lopende selecties en plaatsingen.
Enkel wanneer het de NLS schijnbaar goeddunkt wordt er contact met je opgenomen. De rest van de wachtlijst wordt niet op de hoogte gehouden.
Ook de criteria voor aanspraak op plaatsing wordt vaag over gedaan en men verschuilt zich steeds achter de eisen die de maatschappijen en CAE stellen en dat die niet gepubliceerd worden.
Het is zelfs zo erg dat er bij-baantjes in de ICT worden gepost door de wachtlijst als optie.
 
Back
Top