B747-200 from Kalitta Air overran runway 02 @ EBBR, broken into 2 pieces

X

XDgb14

Guest
487399522.jpg


Bron
 
Om 14.30 even kijken op de Belgische zender ''één'' --> extra journaal.

EDIT: GBOF was me voor
 
Last edited:
Oorzaak: aborted/rejected take off (KA4207).

Reg. N704CK (Model: B747-209F - Serial Number 22299 - Yr. Manufacture 07-1980)

Real freightdogs don't brake unless ....... :D
 
My first guess: an engine failure before Vmcg, pilot was unable to maintain directional control, ended up in the grass, nosewheel got stuck in the ground causing huge stresses on the airframe, which broke in two parts?

Heb volgende week POF JAR dus alles zet me aan het denken zo ongeveer. Als je alle throttles dichtrekt is er toch niks aan de hand of sta je al in het gras voordat die thrust is afgenomen?
Op het moment dat je onder je Vmc zit in de lucht kun je toch ook het beste even dichttrekken?
 
Uit principe lees ik artikelen waarin de verslaggever het heeft over 'de piloot' en niet 'de bemanning' of 'de piloten' niet meer.

Naudjuh, ga eerst dat performance examen effe doen, stel daarna je vragen.
 
Opgekloot, afgebroken na V1, over een slootje gegaan en afgeschreven. Nothing to see here, move along.

naudjuh, ga maar lekker verder met leren en betrek er verder geen zinloze VMC dingen bij.
 
zonde van die 742, gelukkig geen doden.

Ben wel benieuwd waarom + snelheid waar ze de abort hebben gedaan.
(Rather abort + crash and live... as fly and die)
 
Waarom word er op het eind van het filmpje water over het vliegtuig gespoten?
of schuim, wat het ook is. Er is toch geen brand??
 
Uit principe lees ik artikelen waarin de verslaggever het heeft over 'de piloot' en niet 'de bemanning' of 'de piloten' niet meer.

Naudjuh, ga eerst dat performance examen effe doen, stel daarna je vragen.

Vmc zit tegenwoordig ook voor een klein deel in het POF examen en dit las ik via de link van GBOF dus vandaar dat mijn vraag kwam.

naudjuh, ga maar lekker verder met leren en betrek er verder geen zinloze VMC dingen bij.
Sorry baas!
 
Rather abort + crash and live... as fly and die

idd ;)

:eek:fftopic:

Het is een publiekelijk geheim :traantjes, dat (veel) Vlaams Brabantse beroepsbrandweerkorpsen zwaar onderbezet zijn.

Het beroepsbrandweerkorp o.l.v. zonnekoning Louis Tobback, komt maar liefst 24 brandweerman / vrouw tekort :eek:

Ben wel benieuwd waarom + snelheid waar ze de abort hebben gedaan.

Idem.

Alleen zal het m.i. wel errug lastig worden :niet_bli:

Daar waar de meeste Westerse overheden, openheid van luchtvaart(onderzoek)zaken geven, blijft de Belgische beerput (veelal) gesloten.

Immers, bij de Regie der Luchtwegen (Belgian CAA) leven ze (nog) in het tijdperk van Henri Farman & Co.

Only in Belgium !
 
Back
Top