ArkeFly

El Capitano

New member
Beste Airworkers,

Ik ben uitgenodigd door ArkeFly voor een interview en grading. Weet iemand wat ik ongeveer kan verwachten? Is het een goed bedrijf om voor te werken? Zijn de arbeidsvoorwaarden redelijk? Hoe is het rooster? Hoe staat de club er financieel voor en wat zijn de toekomstplannen? Alle info is welkom. Alvast bedankt.

Groetjes E.C.
 
Hoi,

Ik werk er niet. Kan je m.s. het beste even op het arke forum vragen. Daar zitten vast wel wat lui die je verder kunnen helpen. Ik kwam overigens onderstaand bericht tegen op ppjn:

In general pilots are unsatisfied with the package deal and continue to leave for better jobs elsewhere as job oppertunities are now growing.
Outlook:
New F/O's are likely to be hired due to the above.31/Dec/06

M.s. al een antwoord op je vraag.;)
 
Ik werk op schiphol, als "bagagegooier"
Wij handellen Arke af, en ik kan je vertellen dat er vaak wat mis is met die kisten opzich.. Veel stilstaan en enorm veel vertragingen!

Dan heb ik het nog niet over de inhoudelijke leidinggevende, want die hebben er ook niet veel kaas van gegeten!

Just tellin you what I know!
 
Ik kom vaak op Schiphol als passagier. Kan je vertellen dat er vaak wat mis is met die bagagegooiers van deze afhandelaar opzich. Veel stilstaan en enorm veel vertragingen.

Een leidinggevende zal ik niks over zeggen want die heeft er waarschijnlijk ook weinig kaas van gegeten.

Just tellin' you what I'm expiriencing

:D
 
Research

Research

If you have some time Google "Steven van der Heijden"

Some rather interesting quotes. Here's my personal favourite:-

TUI-directeur: 'luchtvaartvisie De Vlieger is briljant'

Ondanks dat luchtvaartconcern ExelAviationGroup (EAG) van Erik de Vlieger in zwaar weer verkeert, noemt de directeur van reisorganisatie TUI de visie van De Vlieger op het bedrijf 'briljant'.

Dat het slecht gaat met een aantal dochterbedrijven van EAG staat volgens de TUI-directeur los van de visie van De Vlieger. Van der Heijden stelt dat een vastgoedbedrijf veel waarde heeft, maar over weinig 'cash' beschikt. Bij een luchtvaartmaatschappij, dat vliegtuigen kan leasen, zou dat net omgedraaid zijn. Van der Heijden legt uit dat een vliegmaatschappij die cash kan krijgen op basis van de waarde van vastgoed, praktisch bijna gratis een vliegmaatschappij draaiende kan houden.

De Vlieger vroeg touroperators om vooruit te betalen. In ruil ontvingen zij een bankgarantie met het onroerend goed als onderpand. Zelf betaalde De Vlieger zijn leveranciers zo laat mogelijk. Zo beschikte hij over een bijna gratis financiering, waar concurrenten niet tegen op zouden kunnen, legt Van der Heijden uit.

Draw your own conclusions.....
 
@19ofBS lekker he oude koeien uit de sloot halen!

En ja het is een leuk bedrijf om voor te werken...wat ik er van weet.
 
@19ofBS ?!!!!!!! Wat ben jij voor een "collega" Autopet ? Als je met BS wat anders bedoelt dan ik denk mijn welgemeende excuses. Tegen die "BS" dien jij gewoon meneer te zeggen ervan uitgaande dat jij zo'n jonge eager beaver "hotshot" bent die denkt dat de luchtvaart op hem zit te wachten. Ik wil je in ieder geval niet naast me.

Ik hoop dat ik het allemaal mis heb maar ik vrees met grote vrezen.

Aan alle andere lezer, sorry maar moest dit even kwijt. Vind 19of77 een bekwaam persoon al is het maar kort uit het grijze verleden.;)
 
Last edited:
Information

Information

@19ofBS lekker he oude koeien uit de sloot halen!

The thread starter requested information on ArkeFly. I gave him an option. The company history is relevant as are statements by Steven.

I also stated that people should decide for themselves - what's wrong with that?
 
Meest recente info die ik heb (week oud) is dat
er veel mensen bij Arke aan het soliciteren zijn of al weg
zijn. Heb ook begrepen dat de werk druk hoog is
en dat het ziekte verzuim daardoor aanzienlijk is.
Vergeet niet: er is geen cao. Wordt gevlogen volgens
de wet:passed:

Helpt natuurlijk ook niet echt als de topman van
TUI Duitsland letterlijk zegt dat de rol van Arke Fly
herzien zal worden. Ik verwacht dit:

-Arke Fly als naam verdwijnt en gaat op in het
grote TUI Fly concern.

-Long haul Arke Fly zal verdwijnen en short haul zal
uitbreiden.
 
Ben ook al een aantal ex-vliegers van HXL/TFL tegen het lijf gelopen in de kisten van MP en KLC...
alle konde bevestige dat er veel mense weg gaan of al vertrokken zijn...
Enkele hebben HXL meegemaakt en met een oogje op de toekomst bij TFL en de ervaringen aldaar, hebben deze eieren voor hun geld gekozen...verstandig vind ik persoonlijk vooral nu dat de markt zo zoetjes aan aantrekt in de luchtvaart.

Thats all I know...
 
Ik werk op schiphol, als "bagagegooier"
Wij handellen Arke af, en ik kan je vertellen dat er vaak wat mis is met die kisten opzich.. Veel stilstaan en enorm veel vertragingen!

Dan heb ik het nog niet over de inhoudelijke leidinggevende, want die hebben er ook niet veel kaas van gegeten!

Just tellin you what I know!

Deze afhandelaar krijgt het ook voor elkaar om een briefje af te tekenen dat de toiletten geleegd zijn, terwijl dit in het echt niet het geval was --> uitwijk om de toiletten te legen.

Als we dan toch met modder gaan gooien.......

Mzzls Steef
 
Zoals ik het nu lees is het bij de organisatie van de afhandelaar en bij Arkefly een zooitje. ;)

Grtz Mike5
 
En ook bij het cabine personeel want die hadden OOK een blik kunnen werpen op de wastetank meter. Was die uitwijk niet nodig geweest. ;)

Iedereen heeft zo zijn verantwoordelijkheden !
 
good 1 sjakie
maar van cabin crews (in het algemeen) mag je niet veel verwachte toch?:kiss: ..ben al blij als ze weten hoe ze een coffeemaker of oven aan kunnen zetten...:p:

cheers
 
En ook bij het cabine personeel want die hadden OOK een blik kunnen werpen op de wastetank meter. Was die uitwijk niet nodig geweest. ;)

Iedereen heeft zo zijn verantwoordelijkheden !

Tja en die hebben we niet op de 767....... Enkel een indicatie of de toiletten vol zijn. WEL kan de hoeveelheid water in de tanks gechecked worden.....
 
good 1 sjakie
maar van cabin crews (in het algemeen) mag je niet veel verwachte toch?:kiss: ..ben al blij als ze weten hoe ze een coffeemaker of oven aan kunnen zetten...:p:

cheers

Met deze opmerking zullen een hoop CA's niet blij zijn. Ik tevens ook niet. Ik geef sindskort safety instructie en moet zeggen dat deze mensen een hoop voor hun kiezen krijgen.

Mzzls Steef
 
Zeg, hoe zit het eigenlijk met die IFSD van een paar dagen terug? Lees er nix over in de Telegrappig. Of waren het louter Zwitsers?
 
Oh ja EL STEVO !??? Terug naar de grondschool zou ik zeggen.
Iets van knopje drukken, metertje kijken etc. Rings a bell ? Nee NIET de firebell of hebben ze die ook niet op jullie 76 en ? De MCV in ieder geval wel !!:grijns: En dat laatste is weer iets voor de "safety instructor". Is het balletje toch weer rond Steef.
 
Back
Top