ANR + bril

HansLab

New member
Gents,

Ik ben in de markt voor een ANR headset, maar lees allerhande narigheid over combi met brilpoten....
Wat is uw ervaring?
Alle info meer dan welkom: het blijkt erg lastig wat typen te lenen/huren bij potentiele leveranciers.......:snore:
 
Doel van een ANR headset is dat hij je oren goed afsluit. Dus als je dikke brilpoten en een grote schelp hebt, kun je er van uitgaan dat de schelp niet goed afsluit en het op ten duur oncomfortabel gaan worden.

Je kunt dus aan de headset zelf en je bril al afleiden of het een probleem gaan worden. Daarbij is het natuurlijk afhankelijk of je een uurtje of enkele uren gaat vliegen. Ik neem aan dat er toch wel winkels zijn die de betreffende headsets verkopen en die daar een demomodel hebben liggen? Je wilt immers de ANR functie ook uitproberen. Gewoon daar heen gaan en kijken hoe hij past i.c.m. je bril. Zit hij al een meteen beetje oncomfortabel, dan kun je er van uitgaan dat hij na een uur al helemaal oncomfortabel zit.

P.s. Ik heb zelf een bril met dikke poten en bij onze Sennheiser headsets krijg ik pas na een uurtje of 2 tot 2,5 een drukkend gevoel...
 
Ik heb een Bose Aviation X en een Rayban (gewone) bril met redelijk dikke en poten. Totaal nergens last van.
ImageUploadedByTapatalk1338624288.760172.jpg
 
Last edited:
Ik gebruik zelf de simpele bose quietcomfort 15 in combinatie met de uflymike. Ik heb zelf ook een bril met relatief dikke poten en ik kan je vertellen, dat ik na 4 uur nog geen last krijg van een drukkend gevoel op mijn oren o.i.d. :yeehaa:
 
Ik heb de Bose X. Na een hele dag vliegen (8 uur) ben ik blij dat hij af mag. Hij drukt niet hard, maar hij drukt wel iets.

Mijn zonnebril montuur heb ik speciaal uitgekozen vanwege de dunne poten, die voel ik dus totaal niet.
 
Combinatie Bose A20 en American Optical
(platte pootjes) en de bekende Ray Ban Aviator ook geen problemen.

Ook heb ik 4jaar met de BoseX en Lightspeed 3G gevlogen met de zelfde combi aan brillen en wederom geen problemen.
Alleen als de kaken op en neer gaan van het eten komt er geluid door de kieren.
Ik heb wel gehoord dat als je een 'Blues Brothers' bril draagt de ANR wegvalt door een te grote kier.



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Bij lang vliegen vind ik een headset ook drukken/irriteren. Iemand ervaring met in-ear Phonak Freecom 7000? ANR met aangepaste oordoppen. Mijn instructeur in Zwitserland vloog er mee, en was erg tevreden. Comfort is erg hoog. Hij had de mogelijkheid tot 3 maanden op proef proberen. Ik heb wat gezocht naar ervaringen, maar die vind je weinig op internet. Hopelijk zijn hier mensen die daar meer van weten? Zag wel dat er 2 dealers in NL zijn.
 
Ah die ken ik nog niet maar zal goed werken. Van de in ears is T-bone goed (1 tevreden collega) en lightspeed heeft er ook een maar die is niet een van de betere (2mjnder blije collega's).


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
In-Ear dempt lage frequenties relatief slecht, omdat die maar gedeeltelijk door de oorgang worden toegevoerd aan het oor, maar ook gedeeltelijk door de schedel naar binnen worden geleid. Dit vooral door de botstructuur direct onder/achter de oorschelp. Dat is een voordeel van de koptelefoon met grote schelpen, die dempen meestal ook deze geluiden (lage frequentie zoals bijvoorbeeld windruis en airco-geluid) redelijk goed.

Or so I have been told
 
Ik heb een Bose A20 en een zonnebril met dunne pootjes, vlieg ook vaak met de gewone bril met dikke pootjes. Ik heb nergens last van, dat was vroeger met de Sennheiser (non ANR) wel anders. Moet wel zeggen dat ik zelden langer dan 3 uur achter elkaar vlieg.
 
Gents,

Ik ben in de markt voor een ANR headset, maar lees allerhande narigheid over combi met brilpoten....
Wat is uw ervaring?
Alle info meer dan welkom: het blijkt erg lastig wat typen te lenen/huren bij potentiele leveranciers.......:snore:


Maar weinig zullen erkennen dat hun headset een miskoop is :) ik heb telex, anr en ondertussen al weer 15 jaar oud. Mijn bril is van randoph aviator vanwege de prima glazen en de pootjes zijn plat. Natuurlijk merk ik verschil, maar dit is verwaarloosbaar. Diverse engelse bladen hebben afgelopen jaar testen gedaan waarbij ook werd gekeken naar active en passieve demping, Flyer is er 1 van. Het is de moeite van het lezen waard bij een dergelijke investering. Wat me opviel is dat een goedkoop relatief onbekend merk niet erg veel hoeft onder te doen voor de grote namen. Daarnaast hoor ik dat enkele na 5 uur hun batterij leeg hebben, terwijl ik 20 uur met 1 set kan doen

Als je tevreden bent over de passieve demping van je huidige set, dan zou je ook een "inbouwset" kunnen kopen. Met wat handigheid bouw je die in je headset en voila, je hebt anr......gebleken is dat dit een goedkope en prima oplossing is (alleen niet populair natuurlijk)

Have fun!
 
Back
Top