AMS basis easyJet

49015

New member
http://www.pilootenvliegtuig.nl/2015/03/31/officiele-opening-schipholbasis-easyjet/

Nu met twee vliegtuigen, vanaf volgende maand drie en aan het eind van het jaar vier!

Easyjet-31032015-Schiphol-9029.jpg

Easyjet-31032015-Schiphol-9208-e1427804085891.jpg

klomp1.jpg
 
Last edited:
Lijkt me overigens eerder rok+bloes dan jurk.

Al wat meer ter zake: die oranje klomp omheen het neuswiel is vrolijk! Beetje stereotiep natuurlijk maar dat hoort er nu eenmaal bij om de hedendaagse media aan te spreken.
 
:nicethread:
Gefeliciteerd met de nieuwe base!!! Hoop van harte dat het een zeer succesvolle base word en dat die maar snel mag uitgroeien naar een veelvoud van de 4 kisten die gepland staan voor het einde van het jaar!!!
 
Is er al iets bekend over nieuwe routes?

'De opening van de basis stelde easyJet al in staat om negen nieuwe bestemmingen te introduceren, waaronder Corfu, Dubrovnik, Hamburg, Ibiza, Nice, Olbia, Palermo, Toulouse en Venetië. Dit brengt het totaal aantal bestemmingen op 29.'

Of bedoel je die niet? :D
 
:nicethread:
Gefeliciteerd met de nieuwe base!!! Hoop van harte dat het een zeer succesvolle base word en dat die maar snel mag uitgroeien naar een veelvoud van de 4 kisten die gepland staan voor het einde van het jaar!!!
Is er al iets bekend over het contract voor het personeel, of is het allemaal kwantiteit boven kwaliteit en hebben de easyFanboys het daar liever niet over? :eek:

Ik las in deze topic iets over flexible rosters, 132 vrije dagen per jaar en een toch wel erg laag salaris van ±€5300/maand voor captains. Klopt dat nog, of is dat inmiddels verbeterd?
 
Red Matter, zelfs het illustere VNV kan een arbeidscontract niet binnen de eerste drie werkdagen omtoveren tot een fantastisch CAO, dus relax, kom eens langs in onze keet, krijg je een gratis kopje koffie!
 
Red Matter, zelfs het illustere VNV kan een arbeidscontract niet binnen de eerste drie werkdagen omtoveren tot een fantastisch CAO, dus relax, kom eens langs in onze keet, krijg je een gratis kopje koffie!
Jouw zogenaamde antwoord, wat dus geen antwoord is, spreekt alweer boekdelen.

Heb je nog relevante details over het aantal vrije dagen, vakantiedagen, salaris, pensioen en schema's, of heb je alleen maar 'gratis' koffie en klopt het redelijk wat er al in die andere topic stond?
 
Red Matter, zelfs het illustere VNV kan een arbeidscontract niet binnen de eerste drie werkdagen omtoveren tot een fantastisch CAO, dus relax, kom eens langs in onze keet, krijg je een gratis kopje koffie!

Redmatter heeft wel een sterk punt...

Contract en randvoorwaarden zijn niet acceptabel. Dit soort werkvoorwaarden kan je geen carriere volhouden!

(je zou denken dat na de germanwings crash, dit soort werkomstandigheden niet meer gebanaliseerd worden. Tijd voor de lokale mensen en vakbond om hun verantwoordelijkheid te nemen)
 
Red Matter, waarom zou ik moeite doen om jou een uitgebreid antwoord te geven als je al begint met 'easyFanboys' en een toon van heb-ik-jou-daar? Een goed verstaander heeft aan een half woord genoeg en dat halve woord heb ik jou gegeven.

AirForce one, dat germanwings-argument is al onderuitgehaald in het echte germanwingstopic, als je wilt kunnen we die discussie daar voortzetten. Als je je oprecht zorgen maakt om arbeidsomstandigheden, dan zou ik toch even kijken bij wat andere Nederlandse maatschappijen voordat je aanklopt bij easyJet.

Heren, we zijn net begonnen. De piloten hebben zich en masse aangesloten bij de vakvereniging en hopelijk ligt er snel een mooi CAO in het verschiet.

Of bekijk het anders. Het contract is in ieder geval goed genoeg voor jongens die voorheen als een god in Italië leefden op het Italiaanse easycontract en geheel vrijwillig zijn overgestapt.
 
Last edited:
Red Matter, waarom zou ik moeite doen om jou een uitgebreid antwoord te geven als je al begint met 'easyFanboys' en een toon van heb-ik-jou-daar? Een goed verstaander heeft aan een half woord genoeg en dat halve woord heb ik jou gegeven.
Precies, dat bedoel ik dus: een totale baggerdeal wat dus volledig verbloemd wordt met een kopje 'gratis' koffie door de easyFanclub.
Heren, we zijn net begonnen. De piloten hebben zich en masse aangesloten bij de vakvereniging en hopelijk ligt er snel een mooi CAO in het verschiet.

Of bekijk het anders. Het contract is in ieder geval goed genoeg voor jongens die voorheen als een god in Italië leefden op het Italiaanse easycontract en geheel vrijwillig zijn overgestapt.
Optimisme is leuk, een volledig gebrek aan realiteitszin en zelfvertrouwen om als ervaren piloot überhaupt zo'n baggerdeal te accepteren is iets anders. Aardig trouwens om op zo'n manier nog eventjes de collega's in Berlijn, Milaan en Parijs een mes in hun rug te steken, want je mag 3x raden welke basis het oranje management in de toekomst daar als benchmark gaat gebruiken bij de volgende CAO onderhandelingen.

Om Hans Spekman (PvdA) te parafraseren: the race to the bottom en loondumping is een feest! :yeehaa:
 
@Red Matter. Oranje past als kleur toch veel beter bij Nederland dan blauw :kiss:

ps. ik werk niet voor Easy, en heb mijn inbox vast leeg gegooid voor alle te verwachten privé berichten met de bovenstaande statement ;)
 
Precies, dat bedoel ik dus: een totale baggerdeal wat dus volledig verbloemd wordt met een kopje 'gratis' koffie door de easyFanclub. Optimisme is leuk, een volledig gebrek aan realiteitszin en zelfvertrouwen om als ervaren piloot überhaupt zo'n baggerdeal te accepteren is iets anders. Aardig trouwens om op zo'n manier nog eventjes de collega's in Berlijn, Milaan en Parijs een mes in hun rug te steken, want je mag 3x raden welke basis het oranje management in de toekomst daar als benchmark gaat gebruiken bij de volgende CAO onderhandelingen.

Om Hans Spekman (PvdA) te parafraseren: the race to the bottom en loondumping is een feest! :yeehaa:

Red Matter, leuk geprobeerd, maar gelukkig hebben de piloten in easyJet een iets realistischer kijk op zaken: tien keer liever ervaren long-time easyJet-piloten in AMS die weten hoe het allemaal werkt en zich als de wiedeweer aansluiten bij de VNV, dan direct entry captains die voor veel minder aan de slag willen in Nederland. Dat had ook gekund.

Verder ga ik geen pissing contest houden over contracten. Ja er is veel room for improvement, zoals bij zowat elk nieuw contract. Nee, het is geen baggercontract anders hadden 36 jongens echt niet getekend. En verder is 25% loonbelasting (MXP) natuurlijk veel leuker dan 52%...bruto ontlopen de contracten elkaar niet heel veel. Van social dumping is hier geen sprake, ik denk niet dat Spekman multimodale piloten voor ogen had toen hij zijn uitspraak deed.
 
Last edited:
Back
Top