American Flyers Amsterdam

NazgulAir

New member
Gisteren viel een uitnodiging in mijn bus voor een Open Dag van American Flyers Amsterdam van 16:00 tot 20:00 op vrijdag 12 april.

Heeft iemand anders ook zo'n uitnodiging gekregen? Ik denk erover om te gaan kijken.
 
Er is internet, ze staan daar op; http://www.americanflyers.net/

Verder, ik heb gebeld (020) 4058205 mail kan ook: ams@af.tv wat ze zijn, een vliegschool, maar dan alleen voor de FAA, en nee, geen filantropische instelling. Echter de FAA heeft wel wat te bieden.

Met ILenT uit NL (waar 3 mensen werken) hebben ze niets van doen, wel met de FAA (daar werken 47.000 mensen, data uit 2012). Jaarlijks gaat er qua budget 16.000.000.000 miljoen Dollar om, en ze hebben bevoegdheden die veel verder gaan.

Het is mogelijk om er theorie en examen te doen voor FAA PPL (RPL kennen ze daar niet) en CPL/fATPL. Gehaalde brevetten verlopen overigens nooit meer (wel proficient blijven) wat iets anders is dan voortdurend geldig houden, al heb je 10 jaar niet gevlogen, dan is dat no problemo. Lijkt me wel interessant om er (graties) te kijken van 1600 uur tot 20.00 lmt op vrijdag 12 april 2013 !

Ze schijnen maandelijks een gezellige meeting te willen houden, ben benieuwd.
 
De nieuwe locatie in Amsterdam staat (nog?) niet op hun website.
Trouwens vervelend zoeken naar locaties (of andere onderwerpen) met de rare scroll-down lijst van ze.
Ik neem aan dat ze ook TSA fingerprinting kunnen regelen.
 
Er zijn meer overeenkomsten dan verschillen. In beide gevallen een nationaal brevet, onder PPL, met beperkingen t.a.v. de vliegtuigen die je mag vliegen.
 
Er is internet, ze staan daar op; http://www.americanflyers.net/

Verder, ik heb gebeld (020) 4058205 mail kan ook: ams@af.tv wat ze zijn, een vliegschool, maar dan alleen voor de FAA, en nee, geen filantropische instelling. Echter de FAA heeft wel wat te bieden.

Met ILenT uit NL (waar 3 mensen werken) hebben ze niets van doen, wel met de FAA (daar werken 47.000 mensen, data uit 2012). Jaarlijks gaat er qua budget 16.000.000.000 miljoen Dollar om, en ze hebben bevoegdheden die veel verder gaan.

Het is mogelijk om er theorie en examen te doen voor FAA PPL (RPL kennen ze daar niet) en CPL/fATPL. Gehaalde brevetten verlopen overigens nooit meer (wel proficient blijven) wat iets anders is dan voortdurend geldig houden, al heb je 10 jaar niet gevlogen, dan is dat no problemo. Lijkt me wel interessant om er (graties) te kijken van 1600 uur tot 20.00 lmt op vrijdag 12 april 2013 !

Ze schijnen maandelijks een gezellige meeting te willen houden, ben benieuwd.

wel wat propagandistisch ( wat niet verboden is) , maar verkoop dan geen onzin. brevetten in europa verlopen ook niet (wel moet je het brevet document verlengen elke 5 jaar). ratings verlopen wel, maar dat is bij een faa brevet het zelfde neem ik aan.

wat maakt het uit hoeveel mensen ergens werken?

na 10 jaar niet vliegen, gewoon wegvliegen? lijkt mij sterk en als dat zo is, is dat al opzich reden om die brevetten hier te verbieden.

als je in europa wilt vliegen heb je helemaal niets aan een faa brevet.
 
Ik zou als prive vlieger nooit een EASA PPL halen.

De Amerikaanse PPL met single engine land verloopt nooit. Als jij tien jaar niet vliegt moet je enkel een biannual doen. (1h ground and 1h flight training)

Amerikaanse kisten zijn misschien iets minder makkelijk te vinden, maar is nog best ok.

Als je een IR wil halen is het veel goedkoper en gaat een stuk sneller.

Als je graag eigenaar van een kist wil worden, dan zou ik al zeker de FAA way kiezen.
Kost minder, een pak minder administratie, en nog een aantal voordelen.
Als je je kist wil moderniseren met avionics heb je ook een stuk minder gezeik onder FAA rules dan onder EASA rules.

Als ik zie wat EASA aanricht op dit moment, FAA all the way!
 
wil jij iemand in de lucht tegenkomen die 10 jaar niet gevlogen heeft, laten we zeggen 100 uur total time heeft, en maar 1 trainingsvlucht heeft gehad? gestoord!

ik vind de 12 uur in twee jaar al echt minimaal.

sneller en makkelijker = niet het zelfde als beter.

daar naast is de n vloot in de eu slechter onderhouden dan in de us, door gebrek aan toezicht van de faa in de eu (dat zijn hun eigen woorden) en ik zou er niet ifr in willen vliegen. maar als je dood wilt moet je het natuurlijk zelf weten.
 
Als je ooit een SEP Rating hebt gehad op je JAR-FCL brevet, mag je ook na 50 jaar niet gevlogen te hebben gewoon weer je SEP Rating gebruiken na welgeteld 1 hele profcheck. Die zelfs minder lang kan duren dan 1 uur.
 
Ik kan je als professional, die ervaring heeft met zowel FAA als EASA, met heel veel overtuiging zeggen dat ik meer vertrouwen heb in de FAA dan in EASA.

Die bureaucratie maakt alles kapot. Veiligheid heeft daar niets meer mee te maken.
Maar goed, in Europa weten ze uiteraard alles beter.
Het land dat het centrum is van General Aviation zijn natuurlijk een stelletje amateurs. :)
 
Als je ooit een SEP Rating hebt gehad op je JAR-FCL brevet, mag je ook na 50 jaar niet gevlogen te hebben gewoon weer je SEP Rating gebruiken na welgeteld 1 hele profcheck. Die zelfs minder lang kan duren dan 1 uur.

??? Onder Jar verloopt na 7 jaar je brevet.. mag je alles opnieuw doen.
Onder EASA verloopt het niet meer.
 
Ik kan je als professional, die ervaring heeft met zowel FAA als EASA, met heel veel overtuiging zeggen dat ik meer vertrouwen heb in de FAA dan in EASA.

Die bureaucratie maakt alles kapot. Veiligheid heeft daar niets meer mee te maken.
Maar goed, in Europa weten ze uiteraard alles beter.
Het land dat het centrum is van General Aviation zijn natuurlijk een stelletje amateurs. :)

Het zijn allebei systemen die werken. De FAA is veel pragmatischer. Easa veel meer gericht op Airliners .. maar dat gaat veranderen.

Overigens Standard1013. Ik begrijp je opmerking niet goed over nooit een EASA PPL halen. Vanaf 8 april 2014 is deze in EU verplicht ... ook als je een N-reg wil vliegen.
 
Overigens Standard1013. Ik begrijp je opmerking niet goed over nooit een EASA PPL halen. Vanaf 8 april 2014 is deze in EU verplicht ... ook als je een N-reg wil vliegen.

Eerst zien of het overal zover komt.
Ben je 100% zeker dat ieder land dit gaat verbieden voor normal VFR flight?

Als de operator niet Europeaan is mag het gewoon, dus er zullen wel wat toestellen op Amerikaanse venootschappen worden gezet.

Lijkt me dat er wel wat wegen om deze wetgeving heen kunnen gevonden worden, als het er ooit komt. Wat ik betwijfel...
EASA... ongelofelijk...
 
Geen uitnodiging gehad, maar wel geïnteresseerd,
doe bij deze organisatie m'n CFI-renewals elke 2 jaar, gratis! ;)
(Ask me for details)

Ik zou zeggen, keep us posted!

En wat EASA betreft laten we vooral wat laten horen als we het er niet mee eens zijn, via (I)AOPA bv, maar ook direct naar EASA toe (reacties op NPRM's bv.)

Grtz VF
 
??? Onder Jar verloopt na 7 jaar je brevet.. mag je alles opnieuw doen.
Onder EASA verloopt het niet meer.

Sorry, dat kan kloppen.

Ik bedoel de situatie waarbij je 50 jaar een 737 rating zou hebben maar nooit SEP zou vliegen. Als je dan ooit SEP gehad hebt kan je die ook na zo lang met 1 profcheck weer op je brevet krijgen.

Geen uitnodiging gehad, maar wel geïnteresseerd,
doe bij deze organisatie m'n CFI-renewals elke 2 jaar, gratis! ;)
(Ask me for details)

Ook best geïnteresseerd, maar keeg de uitnodiging pas zaterdag de 13e in de bus!
 
Ze zijn van plan om 1x per maand een soort "borrel" (zonder alcohol dan) te houden. Ik denk dat ze zich een beetje vergist hebben in de snelheid van de post of zo, er waren niet zoveel mensen maar het was wel interessant.
Ze hebben een interessante simulator en zeggen dat volgende week de online verbinding met de FAA geregeld is voor de (theorie) examens.
Verder ben ik van plan om een knuppel in het hoenderhok te gooien over het onderwerp examinatoren en de dure heren van het International FSDO. Misschien komt er voor Nederland wel een iets minder kostbare oplossing dan zelf naar Amerika gaan.
 
Back
Top