FAA PPL (RPL kennen ze daar niet)
Jawel hoor, dat heet daar SPL.
Er is internet, ze staan daar op; http://www.americanflyers.net/
Verder, ik heb gebeld (020) 4058205 mail kan ook: ams@af.tv wat ze zijn, een vliegschool, maar dan alleen voor de FAA, en nee, geen filantropische instelling. Echter de FAA heeft wel wat te bieden.
Met ILenT uit NL (waar 3 mensen werken) hebben ze niets van doen, wel met de FAA (daar werken 47.000 mensen, data uit 2012). Jaarlijks gaat er qua budget 16.000.000.000 miljoen Dollar om, en ze hebben bevoegdheden die veel verder gaan.
Het is mogelijk om er theorie en examen te doen voor FAA PPL (RPL kennen ze daar niet) en CPL/fATPL. Gehaalde brevetten verlopen overigens nooit meer (wel proficient blijven) wat iets anders is dan voortdurend geldig houden, al heb je 10 jaar niet gevlogen, dan is dat no problemo. Lijkt me wel interessant om er (graties) te kijken van 1600 uur tot 20.00 lmt op vrijdag 12 april 2013 !
Ze schijnen maandelijks een gezellige meeting te willen houden, ben benieuwd.
Als je ooit een SEP Rating hebt gehad op je JAR-FCL brevet, mag je ook na 50 jaar niet gevlogen te hebben gewoon weer je SEP Rating gebruiken na welgeteld 1 hele profcheck. Die zelfs minder lang kan duren dan 1 uur.
Ik kan je als professional, die ervaring heeft met zowel FAA als EASA, met heel veel overtuiging zeggen dat ik meer vertrouwen heb in de FAA dan in EASA.
Die bureaucratie maakt alles kapot. Veiligheid heeft daar niets meer mee te maken.
Maar goed, in Europa weten ze uiteraard alles beter.
Het land dat het centrum is van General Aviation zijn natuurlijk een stelletje amateurs.
Overigens Standard1013. Ik begrijp je opmerking niet goed over nooit een EASA PPL halen. Vanaf 8 april 2014 is deze in EU verplicht ... ook als je een N-reg wil vliegen.
??? Onder Jar verloopt na 7 jaar je brevet.. mag je alles opnieuw doen.
Onder EASA verloopt het niet meer.
Geen uitnodiging gehad, maar wel geïnteresseerd,
doe bij deze organisatie m'n CFI-renewals elke 2 jaar, gratis!
(Ask me for details)