AMC KLS to KLM Assessment dag

Zandbakpiloot

New member
Hoi Allen,

Ik heb een uitnodiging van het AMC betreffende het assessment. Ik begreep dat dit dezelfde test is die KLS studenten krijgen bij het solliciteren voor een baan bij de KLM. Heeft iemand hier deze test onlangs gedaan en kan mij wellicht een PM sturen met tips en wat voor oefeningen zij vragen (cijferreeksen etc?) zodat ik mij goed kan voorbereiden?

Alvast bedankt

MVG Zandbak
 
Hoi Lady,

Helemaal niks. Wel 2 anderen van Qatar gesproken hier op Airwork maar hebben hetzelfde probleem. Ik denk dat we weinig info kunnen vinden en zit hier nu al zo'n maandje rond te vragen maar niemand hier heeft extra info.

Mocht ik meer horen krijg je een PM.

Wanneer ben je aan de beurt?
 
Misschien europe american, misschien heeft dat een reden.
Misschien komt het omdat er al 10 jaar geen vrijemarkt is aangenomen, en de huidige generatie klm’ers dat niet gedaan hebben.
Stop nou eens met stom roeptoeteren.
 
Misschien europe american, misschien heeft dat een reden.
Misschien komt het omdat er al 10 jaar geen vrijemarkt is aangenomen, en de huidige generatie klm’ers dat niet gedaan hebben.
Stop nou eens met stom roeptoeteren.

Hebben wij elkaar ooit gesproken? Bij elkaar op school gezeten?
Nee?
Bemoei je er dan niet mee.
Je hebt 11 berichten in 4 jaar, weinig te melden en je bent hier al helemaal niet om andere forum leden te helpen of van informatie te voorzien.


Valt me gewoon op dat er in No-time 7+ pagina`s zijn om de keuze van de KLM te verdedigen maar niemand is bereid om toekomstige collega’s mischien van wat informatie te voorzien.
 
Waarom trek je zo snel conclusies Europe-American? En waarom mag jij wel je niet onderbouwde mening tentoonspreiden, maar iemand anders je niet corrigeren met feiten?

Allereerst heeft Reverse T gelijk. Er zijn 10 jaar lang geen vrijemarkters aangenomen. Het enige wat duidelijk is, is dat het proces aangepast is. Geen enkele KLM-er weet hoe het proces gaat zijn omdat nog niemand dit doorlopen heeft. Vliegers betrokken in het proces houden de kaken stijf op elkaar. Het is alleen duidelijk dat er een profielschets is opgemaakt van de big 5 persoonlijkheidskenmerken van het huidige korps. Verder lijken een grading en COVA logische stappen in het traject. Maar nogmaals, niets is zeker.

Ik weet ook niet meer welke wiskundige sommen en analogieën ik 12 jaar geleden gemaakt heb. Enkel dat de eerste helft van de dag uit testen bestond en afgesloten werd met een gesprek met een psycholoog. Echter, deze keer is het assessment bij een ander bedrijf dan 10 jaar geleden, dus “resultaten uit het verleden bieden geen garanties voor de toekomst”.

Ga zeker niet “wenselijke antwoorden” leren uit boekjes e.d.. Ik ken iemand die wenselijke antwoorden gegeven heeft waardoor de psycholoog geen eenduidig beeld kon opmaken en hij “twijfelachtig” als advies heeft gekregen. Dus exit.

Ik zou enkel wat IQ testen, analogieën en tafels tot +/- 30 leren. Er zijn zelfs trucjes waarbij je makkelijk rekensommen met grote getallen kunt doen, die zou ik zeker leren.

Mischien helpt de info op de AMC site enigszins http://www.aviationmedical.com/psyc.../selection-assessments-for-airline-companies/

P.s. Wie zegt verder dat er niet via PM’s contact is geweest? Ik zeg van wel. Dus hou op met die onzin dat niemand informatie geeft. Als iets on-collegiaal is, dan is het wel collega’s ongefundeerd te beschuldigen met onzinnige uitspraken.
 
Last edited:
Hoi Lady,

Helemaal niks. Wel 2 anderen van Qatar gesproken hier op Airwork maar hebben hetzelfde probleem. Ik denk dat we weinig info kunnen vinden en zit hier nu al zo'n maandje rond te vragen maar niemand hier heeft extra info.

Mocht ik meer horen krijg je een PM.

I rest my case.
Blijkbaar is het allemaal te geheim.
 
Als ik info had zou ik die graag delen, dat heb ik bij de vorige vrije markt ronde ook gedaan, helaas weet ik helemaal niets over de nieuwe selectie, voor andere vragen: drop me a pm!
 
Nou Europe-American, aangezien het tot nu toe blijkbaar niet duidelijk genoeg is zal ik maar wat directer zijn: ik heb met Zanbakpiloot PM’s geschreven en zo veel mogelijk verteld als ik kon. Info over het AMC had ik niet en heb ik nog steeds niet. Nogmaals, dat is omdat nieuw is. Dat het vanuit management geheim is begrijp je toch wel? Kap nou eens met de troll uithangen en voeg zelf eens wat nuttigs toe.
 
Ik ben deze thread begonnen voor meer informatie betreffende de test. Max rate heeft inderdaad mij een PM gestuurd met info maar ik heb deze thread bedoeld voor mensen die onlangs zijn langs geweest en dus informatie heeft die geüpdate is.
 
voeg zelf eens wat nuttigs toe.

Leef je uit Max:

http://www.airwork.nl/bulletinboard/search.php?searchid=7160259

top-secret-bottom-secret-5738911.png
 
EA: beetje last van big shiny jet syndrome?
Als je niks te melden hebt zeg dan niks..

Info over de KLM selectie heb ik niet, ken niemand die überhaupt is uitgenodigd.
 
EA: beetje last van big shiny jet syndrome?
Als je niks te melden hebt zeg dan niks..

Info over de KLM selectie heb ik niet, ken niemand die überhaupt is uitgenodigd.

Ik ken een paar gasten hier uit ME die uitgenodigd zijn en van horen zeggen een baas van Cargolux. Ook wat 500 uur uit Ryan, Ez en Norw. Vrij breed dus
 
Ik ken een paar gasten hier uit ME die uitgenodigd zijn en van horen zeggen een baas van Cargolux. Ook wat 500 uur uit Ryan, Ez en Norw. Vrij breed dus

Baas Cargolux? Ik werk zelf bij een Nederlandse vakantievlieger, alle fo's (op 2 na) gesolliciteerd, voor zover ik weet 0 uitnodigingen. Veel succes!!
 
Europe-American, doe toch niet zo ontzettend achterdochtig en complotterig man. KLM vliegers die al wat langer in dienst zijn hebben geen flauw benul van de huidige selectie eisen en processen. Dus vandaar dat je dan beter je mond kunt houden. En dus is er ook helemaal niets geheims aan.

Alle KLM vliegers hebben een tijd geleden een brief gehad, met daarin het verzoek om mee te werken aan een uitgebreide persoonlijkheidstest, indien je hiervoor random geselecteerd zou worden door een psychotechnisch instituut. Men heeft inmiddels een standaard profiel opgesteld waartegen nieuwe kandidaten gelegd worden.

Het heeft zoals Max al zei dan ook geen enkele zin om gewenste antwoorden te geven tijdens de selectie, want de bedrijfjes die je proberen voor te bereiden op de selectie hebben niet de beschikking over dit profiel. (Dat profiel is dus WEL geheim) Wees jezelf, KLM zit te wachten op authentiek gedrag, niet op voorgeprogrammeerde robots.

Voor wat betreft de standaard IQ testen en de vliegaanleg testen kun je je wel voorbereiden, maar ik denk dat de nadruk hier meer op ligt bij ab-initio’s, niet bij mensen met een hoop ervaring.

Succes allemaal.
 
Last edited:
Back
Top