Als je al een asel hebt?

Nee ik vlieg al B777 bij KLM dus heb het puur voor de hobby gedaan. CPL/IR omdat ik het idee had daarmee net wat meer vertrouwen met de helicopter te krijgen dan alleen een PPL.
 
Ik ben inmiddels geslaagd voor mijn FAA commercial helicopter add-on en instrument rating. Ik had al een FAA commercial met o.a. ASEL.

De Amerikaanse regels (FAR's) eisen minimaal 50 uur helicopter. Ik heb het in ca. 51 uur gedaan (incl. de IR(H)). Als je alleen een private add-on wil doen is de eis 35 uur helicopter.

Ik kan de vliegschool van harte aanbevelen:

Jerry Trimble Helicopters in McMinnville, Oregon.

Ze zijn in verhouding met anderen goedkoop en er wordt goed les gegeven. Ook hebben ze goedkoop onderdak voor studenten beschikbaar.

Update: Om meer ervaring op te bouwen en meer kennis en confidence te krijgen in het helikopter vliegen ben ik bij dezelfde school doorgegaan voor CFI-H (helikopter instructeur) en vandaag geslaagd voor het praktijk-examen. Ik heb de afgelopen weken echt ontzettend veel bijgeleerd. Zeker een aanrader voor iedereen die ook het heli vliegen wil oppakken.
 
Back
Top